1

Onderwerp: Bruidstaart enchanted cream peach & flowers

De eerste, en tevens ook laatste, bruidstaart van dit seizoen voor mij. Toch altijd super leuk om bij te mogen dragen een iemand zijn grote dag.
Maar mijn laatste omdat ik per juni met "cake break" ga omdat ik zwanger ben van ons eerste kindje. Zou het super rot vinden nu afspraken te maken en dit dan misschien te moeten annuleren omdat ik mij dan niet goed voel.
Anyway.. deze bruidstaart is afgesmeerd met enchanted cream. Vulling bosvruchten, witte chocolade yoghurt creme met bastogne kruimels.  Blijft toch favoriet. Helaas alleen een koelkast foto met goed licht. Op locatie een donkere achtergrond waardoor de topper wegvalt.
https://myalbum.com/photo/QIgb37kPZ1lO/360.jpg
https://myalbum.com/photo/CFwkHAgXFx3n/360.jpg

2

Re: Bruidstaart enchanted cream peach & flowers

Mooie taart en van harte!

3

Re: Bruidstaart enchanted cream peach & flowers

Echt prachtig!! En gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

4

Re: Bruidstaart enchanted cream peach & flowers

Wauww, ik vind hem echt zó mooi :thumb:

En wat ontzettend leuk dat je in verwachting bent, van harte gefeliciteerd :)

5 Laatst bewerkt door LaLuub (21-05-2018 09:45)

Re: Bruidstaart enchanted cream peach & flowers

G E W E L D I G !!  :thumb:  :thumb:  :thumb: Wat een ontzettend mooie taart! Mag ik vragen hoe je dat met die verse bloemen hebt gedaan? Heb je die op watten gezet, of in een buisje met water, of last minute aangeleverd, of ....  En heb je hiervoor speciale onbespoten bloemen gekocht? ... Oftewel: hoe heb je dit gedaan en mooi gehouden?  =D

En hoe heb je die mooie goudspikkels gedaan? Prachtig zo!

En had ik al gezegd hoe supergaaf ik je taart vind?  :lol:  :lol:

En natuurlijk hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan!

6

Re: Bruidstaart enchanted cream peach & flowers

LaLuub schreef:

G E W E L D I G !!  :thumb:  :thumb:  :thumb: Wat een ontzettend mooie taart! Mag ik vragen hoe je dat met die verse bloemen hebt gedaan? Heb je die op watten gezet, of in een buisje met water, of last minute aangeleverd, of ....  En heb je hiervoor speciale onbespoten bloemen gekocht? ... Oftewel: hoe heb je dit gedaan en mooi gehouden?  =D

En hoe heb je die mooie goudspikkels gedaan? Prachtig zo!

En had ik al gezegd hoe supergaaf ik je taart vind?  :lol:  :lol:

En natuurlijk hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan!

Dank je wel voor je compliment en felicitatie :-)
De verse bloemen heb ik vlak van te voren in de taart gestoken.  Elk steeltje heb ik omwikkeld met vershoudfolie zodat ik de steeltjes niet zo de taart steek. Daarna heb ik hem terug in de koeling gezet. De goudspetters heb ik gemaakt met luster dust die ik vloeibaar heb gemaakt met rejuvunator. Deze heb ik met een penseel erop "gespetterd"

7

Re: Bruidstaart enchanted cream peach & flowers

Mooi!!!!!!  :thumb:
Leuk idee om de spetters zo te doen. Iets om te onthouden  ;) . Je vulling van witte chocolade yoghurt creme met bastogne kruimels...  :think: ..   Witte chocolade creme met Bastogne ken ik maar niet icm yoghurt. Mag ik vragen hoe je deze maakt?
En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

8

Re: Bruidstaart enchanted cream peach & flowers

Esther68 schreef:

Mooi!!!!!!  :thumb:
Leuk idee om de spetters zo te doen. Iets om te onthouden  ;) . Je vulling van witte chocolade yoghurt creme met bastogne kruimels...  :think: ..   Witte chocolade creme met Bastogne ken ik maar niet icm yoghurt. Mag ik vragen hoe je deze maakt?
En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!

Dank je wel! Het recept komt hier van het forum. Super simpel om te maken. Op basis van roomkaas, yoghurt en witte chocolade. Hele frisse vulling die het ook goed soet met bijvoorbeeld citroen. Bij mij een veel gevraagde vulling gecombineerd met bosvruchten of kersen

Re: Bruidstaart enchanted cream peach & flowers

Hele mooie taart!

10

Re: Bruidstaart enchanted cream peach & flowers

Dank je wel voor je compliment en felicitatie :-)
De verse bloemen heb ik vlak van te voren in de taart gestoken.  Elk steeltje heb ik omwikkeld met vershoudfolie zodat ik de steeltjes niet zo de taart steek. Daarna heb ik hem terug in de koeling gezet. De goudspetters heb ik gemaakt met luster dust die ik vloeibaar heb gemaakt met rejuvunator. Deze heb ik met een penseel erop "gespetterd"

Dank je wel voor je toelichting. Top!  :thumb:

11

Re: Bruidstaart enchanted cream peach & flowers

Wat een prachtige taart!!!!
Wat een leuk nieuws, super gefeliciteerd met jullie zwangerschap.  Geniet ervan.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

12

Re: Bruidstaart enchanted cream peach & flowers

Elize van B. schreef:

Hele mooie taart!

Oeps... In alle haast je tekst die je erbij had gezet helemaal niet gelezen. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een leuk nieuws!

13

Re: Bruidstaart enchanted cream peach & flowers

Hele mooie taart!
Nu ga ik zelf onze bruidstaart maken en wil deze ook graag afsmeren met Enchanted Cream.
Nu vraag ik me alleen af hoe je de taart gestapeld hebt. Alleen verstevigd met dowels of zit er onder elke laag ook een cake board? Vraag me af of de taart onder het cake board nog mooi is om te serveren? En heb je nog iets met de Enchanted Cream gedaan hij oogt heel stevig?

14

Re: Bruidstaart enchanted cream peach & flowers

Sonj schreef:

Hele mooie taart!
Nu ga ik zelf onze bruidstaart maken en wil deze ook graag afsmeren met Enchanted Cream.
Nu vraag ik me alleen af hoe je de taart gestapeld hebt. Alleen verstevigd met dowels of zit er onder elke laag ook een cake board? Vraag me af of de taart onder het cake board nog mooi is om te serveren? En heb je nog iets met de Enchanted Cream gedaan hij oogt heel stevig?

Wat leuk, gefeliciteerd!
Ik heb inderdaad verstevigd met dowels en er zit tussen de lagen een taart karton, geen boards.  Met een kleine taart doe ik dat eigenlijk nooit. Ik heb eerst alles afgesmeerd per laag . Goed gekoeld en daarna pas gestapeld. Heb niets anders dan het recept vsn de EC gevolgd. Wanneer je een wat stevigere creme wilt, kun je er altijd nog wat EC poeder bij doen, hij wordt dan vanzelf steviger als je deze nog eronder klopt.

Succes!

15

Re: Bruidstaart enchanted cream peach & flowers

Hallo

Wat een prachtige taart! Ik ben geen ervaren bakker, heb maar 1 keer met enchanted cream een taart afgesmeerd. Bij mij zag die er niet glad uit, er zaten er veel “gaatjes” in, kweet niet hoe ik het moet noemen maar was allesbehalve strak.
Kan er iemand mij een tip of trics geven ivm het strak krijgen?
Want ik wil mijn dochtertje verrassen met een mooie taart!

16

Re: Bruidstaart enchanted cream peach & flowers

dilek-kck schreef:

Hallo

Wat een prachtige taart! Ik ben geen ervaren bakker, heb maar 1 keer met enchanted cream een taart afgesmeerd. Bij mij zag die er niet glad uit, er zaten er veel “gaatjes” in, kweet niet hoe ik het moet noemen maar was allesbehalve strak.
Kan er iemand mij een tip of trics geven ivm het strak krijgen?
Want ik wil mijn dochtertje verrassen met een mooie taart!

Het is inderdaad een stuk moeilijker om met EC af te smeren dan met BC. Het is anders qua samenstelling en daardoor eerder belletjes. Ik weet niet met welk materiaal je afsmeert maar ik doe dit met een scraper en daarmee krijg ik het goed strak.