Onderwerp: 1 laagje vulling. Welke frisse smaak kies je?

Hai allemaal,

Ik ga volgende week een voetbalshirt taart maken en wilde eigenlijk, om het mezelf makkelijk te maken, hier maar 1 laagje vulling in doen. Omdat het een lekker zomerse dag gaat worden ben ik, naast de zoete fondant en botercreme (afwerken) op zoek naar een fris smaakje om te vullen.

Voor welke vulling zouden jullie gaan om de taart toch lekker fris te maken?

2

Re: 1 laagje vulling. Welke frisse smaak kies je?

Dat is geheel naar eigen smaak en wat jij fris vind.. Smaken verschillen nu eenmaal ;)
Op de site staat een lijst met vullingen, daar vind je vast iets naar je zin!
Maar 1 laagje? Of bedoel je meerdere lagen met dezelfde smaak?
Bij echt 1 laag lijkt het me een hele homp cake wat je eet met maar een klein beetje vulling.

3

Re: 1 laagje vulling. Welke frisse smaak kies je?

Bij fris denk ik aan iets fruitigs zoals citroen, lemon curd bv.
Maar bedoel je dan 1 laag van bv jam/lemon curd of een botercreme van bv citroen?
En, idd, 1 smaak of echt 1 laag? Het ligt eraan hoe hoog je taart is en of het cake of biscuit is. Bij cake kan het wel maar biscuit is eigenlijk best wel smaakloos  :O  ;)

4 Laatst bewerkt door eenplekonderdezon (21-05-2018 14:16)

Re: 1 laagje vulling. Welke frisse smaak kies je?

Ik dacht eigenlijk maar 1 laagje vulling te doen in een taart van 7 cm hoog.

En dan afsmeren met vanille botercreme. Ik maak de zijkanten af met muskuszaad of krokante hazelnoot dus denk dat dit wel kan (ivm smelten/kleuren die doorlopen)? en dan genoeg smaak heeft?

Of zeggen jullie, afsmeren met 1:1, muskuszaad en 2 lagen vulling?

Tijfelssss

5 Laatst bewerkt door Esther68 (21-05-2018 14:41)

Re: 1 laagje vulling. Welke frisse smaak kies je?

Denk dat je musketzaad bedoelt? Muskuszaad ken ik wel maar kan het me eigenlijk niet bij een taart voorstellen  :think:  ;) . Musketzaad heeft geen smaak, vind ik tenminste. Hazelnoot wel. Qua smaak zou ik 1 laagje op een biscuit van 7 cm niet snel doen (te weinig smaak denk ik) maar het ligt ook aan wat voor vulling. En jamlaagje zou ik dan niet snel doen denk ik. Dan eerder een botercreme laag  ;).
Ik zou dus voor de 2 lagen gaan. Kan gewoon in dezelfde smaak. Zelf ben ik niet zo van vele verschillende smaken in 1 taart (max 2)

6

Re: 1 laagje vulling. Welke frisse smaak kies je?

Persoonlijk zou ik voor minimaal 2 lagen (en smaken) gaan.
Zelf vul ik altijd met 3 lagen.
Musketzaad heeft van zichzelf bijna geen smaak toch? Dus dat zal ik niet als smaak bij de taart "rekenen".
Wanneer je hazelnootjes aan de buitenkant doe, zou ik niet voor een frisse vulling gaan, maar eerder voor chocolade/caramel/banketbakkersroom ed.

Re: 1 laagje vulling. Welke frisse smaak kies je?

Fijn dat jullie meedenken. Dan ga ik toch voor 2 lagen vulling! Nog even nadenken over welke smaak dan. Bij fris denk ik aan fruitig en luchtig. Dus geen zoete botercreme of chocoladesmaken.

(Musketzaad bedoelde ik trouwens ja, haha!)

8

Re: 1 laagje vulling. Welke frisse smaak kies je?

Ik heb laatst een taart op met een vulling van champagnecreme met frambozen, heerlijk!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

9

Re: 1 laagje vulling. Welke frisse smaak kies je?

Een citroenkwartoetje van de Lidl, zo eentje in een puddingvormpje, doet het altijd heel goed in een taart. En is lekker makkelijk ;)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Re: 1 laagje vulling. Welke frisse smaak kies je?

Ik zat al te denken aan Citroenbavarois, maar een toetje is dan misschien net zo makkelijk.