1

Onderwerp: Cake strips: 8 tot 10 inch gebruiken bij 6 inch??

Hallo,

Ik heb cake strips gekocht waarbij staat vermeld dat ze passen om 8 tot 10 inch cake vormen. Ik heb echter een 6 inch vorm die vrij hoog is.
De cake strip is dus te lang en niet "dik" genoeg. heeft iemand hier ervaring mee? kan ik deze alsnog gebruiken, of zal dit mijn cakes verpesten?
Groetjes Jesse

2

Re: Cake strips: 8 tot 10 inch gebruiken bij 6 inch??

Bedoel je met cake strips bake even strips? in dat geval is dat hij te lang is is geen probleem, gewoon laten overlappen. Maar dan snap ik weer niet wat je met "dik" bedoelt  :think:

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Cake strips: 8 tot 10 inch gebruiken bij 6 inch??

Ja die bedoel Ik! Oké top dan ga ik het gewoon doen.
Nou met te dik bedoel ik dat de cake vorm erg hoog is. Op de plaatjes en op internet zie ik overal dat de strip de gehele rand bedekt. Maar bij mij bedekt hij ongeveer de helft.
Misschien als ik er iets minder beslag in doe en de strip op die plek plaats dat het goedkomt :)bedankt voor je reactie !

4

Re: Cake strips: 8 tot 10 inch gebruiken bij 6 inch??

Bakken zonder strips gaat ook perfect!
Persoonlijk snap ik deze extra handeling niet zo.. maar ieder zijn eigen werkwijze.

5

Re: Cake strips: 8 tot 10 inch gebruiken bij 6 inch??

Ik wil graag meerdere levels op elkaar stapelen. Door cake strips te gebruiken blijft de taart plat (bovenste gedeelte gaat niet omhoog). zodat je dat er niet af hoeft te halen om een hele strakke rechte cake te hebben.

6

Re: Cake strips: 8 tot 10 inch gebruiken bij 6 inch??

Jib schreef:

Ik wil graag meerdere levels op elkaar stapelen. Door cake strips te gebruiken blijft de taart plat (bovenste gedeelte gaat niet omhoog). zodat je dat er niet af hoeft te halen om een hele strakke rechte cake te hebben.

Mijn biscuits zijn altijd plat. Zonder strips. Wanneer ik het beslag in de vorm heb gedaan strijk ik het beslag met een spatel tegen de rand omhoog. Je krijgt dan een kuil zeg maar. Tijdens het bakken komt dit omhoog en dan wordt de biscuit even hoog, en plat, als de rand van het bakblik.

7

Re: Cake strips: 8 tot 10 inch gebruiken bij 6 inch??

Esther68 schreef:
Jib schreef:

Ik wil graag meerdere levels op elkaar stapelen. Door cake strips te gebruiken blijft de taart plat (bovenste gedeelte gaat niet omhoog). zodat je dat er niet af hoeft te halen om een hele strakke rechte cake te hebben.

Mijn biscuits zijn altijd plat. Zonder strips. Wanneer ik het beslag in de vorm heb gedaan strijk ik het beslag met een spatel tegen de rand omhoog. Je krijgt dan een kuil zeg maar. Tijdens het bakken komt dit omhoog en dan wordt de biscuit even hoog, en plat, als de rand van het bakblik.



Slim! Bedankt voor de tip! Ik ga nu aan de slag !!!:)

8

Re: Cake strips: 8 tot 10 inch gebruiken bij 6 inch??

Voor biscuit gebruik ik ze niet eerlijk gezegd, behalve bij een vierkant bakblik, want dan blijven de hoeken netjes gelijk. Voor cake (dus beslag met boter) gebruik ik ze wel.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Re: Cake strips: 8 tot 10 inch gebruiken bij 6 inch??

Esther68 schreef:
Jib schreef:

Ik wil graag meerdere levels op elkaar stapelen. Door cake strips te gebruiken blijft de taart plat (bovenste gedeelte gaat niet omhoog). zodat je dat er niet af hoeft te halen om een hele strakke rechte cake te hebben.

Mijn biscuits zijn altijd plat. Zonder strips. Wanneer ik het beslag in de vorm heb gedaan strijk ik het beslag met een spatel tegen de rand omhoog. Je krijgt dan een kuil zeg maar. Tijdens het bakken komt dit omhoog en dan wordt de biscuit even hoog, en plat, als de rand van het bakblik.

Zo werk ik ook en altijd vlakke biscuits. Echt ideaal!