1

Onderwerp: Harry Potter taart - hoe gouden snaai maken?

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Jessica en ik maak sinds vijf jaar ieder jaar een leuke taart voor de verjaardag van mijn dochter. Ben dus niet erg ervaren, maar ik vind het leuk om te doen en ik krijg altijd positieve reacties op mijn taarten (vooral van mijn dochter)!
Dit jaar kom ik er voor het eerst zelf niet helemaal uit, vandaar dat ik lid ben geworden van dit forum. Ik wil namelijk een taart binnen het thema 'Harry Potter' maken. Ik ben niet goed in boetseren, dus ik had bedacht dat ik de gouden snaai wilde maken. Om het simpel te houden...

Mijn vraag: bestaat gouden fondant of kun je dit zelf maken en zoja, hoe dan? Ik heb ergens een gouden spuitbus gezien (eetbaar spul natuurlijk), maar is dit aan te raden? En hoe zou ik witte vleugeltjes kunnen maken (eetbaar papier misschien)??

Andere ideeën m.b.t. een simpele taart binnen het thema Harry Potter zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes,
Jessica

2

Re: Harry Potter taart - hoe gouden snaai maken?

Je kunt het beste gele fondant gebruiken en dan daarna dusten met goudpoeder, bijv. van Rolkem.

Vleugels zou je kunnen maken van ouwel inderdaad, of ook van fondant.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Re: Harry Potter taart - hoe gouden snaai maken?

Ligt eraan hoe dik je de snaren wilt hebben maar ik heb ooit van die zilverkleurige ijzerdraadje (waar je decoraties die bv op een sprietje moeten mee maakt) als snaar gebruikt. Ik weet niet zeker of ze deze ook in goudkleur hebben. Anders idd snaren rollen van fondant/marsepein en dusten met, idd, rolkem. Die heeft een mooie goudkleur (kwam ik laatst achter via een tip op DLT).
Voor vleugels zou ik eetbaar papier gebruiken ja. Lekker ligt en mooier/echter dan fondant vleugels  ;) . Doe dit ook wanneer ik bv een engeltje maak

4

Re: Harry Potter taart - hoe gouden snaai maken?

Vorig jaar hebben we op een schoolfeest er gemaakt. Helaas geen foto, maar was een ferrero roché (sorry voor de foute schrijfwijze) met daarop zo een ijzerdraad geplakt. rond de ijzerdraad was witte crepepapier die was ingeknipt