1

Onderwerp: Funcakes mix meer nodig dan eerst

Ik heb net even op de site gekeken om weer een keer Funcakes biscuit mix te bestellen.
Op de website van Funcakes staat dat je 500gram mix nodig hebt en 7-8 eieren.
De laatste keren dat ik taarten maakte, zelfde bakvorm was dit ik meen 375 gram of 390 gram en 6 eieren. Ik vind het nogal een verschil en vraag mij af waarom de verhoudingen zo zijn veranderd? Vroeger maakte ik 3 taarten uit 1 kilo zak. Nu haal je dat niet eens meer.

2

Re: Funcakes mix meer nodig dan eerst

Klopt dat er nu andere hoeveelheden bij staan, al scheelt het niet heel veel vind ik.
Ik gebruik ook de FunCakes mix maar eigenlijk al vanaf het begin gebruik ik een tabel van een andere site omdat deze hoeveelheden meer zijn en mijn biscuits dus ook hoger worden. En ik denk dat er meer zijn die hogere biscuits willen, gezien de vele vragen op het forum  ;) , en dat ze daarom de hoeveelheden verhoogd hebben. Maar je kunt gewoon je oude tabel aanhouden als je dit liever doet  ;)

3

Re: Funcakes mix meer nodig dan eerst

Ik haal nog steeds 3 taarten (van 25cm) uit één kilo, dat is het volgens mij altijd al geweest, 330 gram voor een 25cm rond. Voor 30 rond adviseren ze nu 500 gram, maar op de zak staat volgens mij nog steeds 330 gram voor 25 toch? Ik gebruik al sinds jaar en dag mijn eigen hoeveelheden, en dat werkt prima.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: Funcakes mix meer nodig dan eerst

Hahahaha, ja dat is dus het probleem ik weet echt niet meer welke verhoudingen ik vroeger gebruikte. Het is echt veel te lang geleden. Ik snapte het niet omdat in de webshop bij de beschrijving staat "Kijk bij funcakes.nl voor tabellen" en ik had het idee dat het veel meer mix was voor 1 taart.

5

Re: Funcakes mix meer nodig dan eerst

Marianne schreef:

Ik haal nog steeds 3 taarten (van 25cm) uit één kilo, dat is het volgens mij altijd al geweest, 330 gram voor een 25cm rond. Voor 30 rond adviseren ze nu 500 gram, maar op de zak staat volgens mij nog steeds 330 gram voor 25 toch? Ik gebruik al sinds jaar en dag mijn eigen hoeveelheden, en dat werkt prima.

Ik gebruik al jaren de tabel die destijds op het pak stond, onder andere  330 gram, vijf eitjes maat M en 33 ml water etc etc.

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda