1

Onderwerp: Fc magic roll-out poeder

http://www.deleukstetaartenshop.nl/func … oeder-225g

Wie heeft hier ervaring mee?
Blijft het poeder zichtbaar achter op (gekleurd) fondant? Zoja, waarmee verwijder je dat dan?

Ik hoor het graag :)

2 Laatst bewerkt door Melou (07-08-2017 11:24)

Re: Fc magic roll-out poeder

Ik heb deze en vind hem handig.
Ik heb wel nog niet veel ervaring met taarten maken maar had al eens poedersuiker gebruikt bij uitrollen en lukte me totaal niet en dit wel.
heb enkel nog maar op lichte kleuren en op wit gedaan en niet op felle kleuren maar vond niet dat je het zag terwijl dat ik met poedersuiker op witte fondant vlekken kreeg.

Wat wel is, het is superfijn dus ik had een wilton pouch gekocht. Ik dacht handig maar dat valt er dus doorheen en moet ik toch nog gewoon strooien :)

3

Re: Fc magic roll-out poeder

Ik gebruik een non stick bord, ik vind dat je al die poeders toch blijft zien

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Re: Fc magic roll-out poeder

Even een update van mij.
Ondertussen op felle kleuren gebruikt maar laat dus een waas achter en kreeg het niet weggeveegd.
Ook dan maar normaal maïszetmeel (omdat je het zo vaak leest) gebruikt maar dat was nog erger.

Ik ga toch maar eens in een goed non stick board investeren denk ik. Misschien want ik gebruik zelden fondant :)

5

Re: Fc magic roll-out poeder

Ik ken(de) het niet maar het lijkt mij dat alle soorten poeder, hoe fijn ook, je blijft zien. Ik heb wel eens gezien dat er dan met een grote kwast+water de poeder afgestreken wordt maar dan krijg je weer zo'n natte en (tijdelijk) glimmende taart...
Ik hou het bij mijn 'non-stick board'  ;). Een dikke grote mdf-plaat waarop ik ringen heb getekend (in verschillende maten ter grootte van de lap die ik nodig heb voor een taart) en bekleed met doorzichtig tafelzeil. Ideaal  :y (en goedkoper dan een echte  ;) )