1 Laatst bewerkt door dollelollypop (07-02-2018 15:34)

Onderwerp: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

Bossche bol Baileys.
Naar het idee van de Oetelse Bossche bol.
Maar geef mij maar Baileys  :D
Gevuld met Baileys slagroom en de topping is Baileys Chocolade Ganache.
Wel op dieet dus helaas voor niet voor mij dus maar toekijken hoe de mannen ze vanavond opeten  :s

https://myalbum.com/photo/3RqMKQW2PdXF/360.jpg

https://myalbum.com/photo/vtVNIF8Rod38/360.jpg

https://myalbum.com/photo/zgYgvdyHGbf7/360.jpg

2

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

O - MY - GOD ....
Ik als grote Baileys liefhebber ben heeeel benieuwd naar het recept hiervan!  :p

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

lady-vall schreef:

O - MY - GOD ....
Ik als grote Baileys liefhebber ben heeeel benieuwd naar het recept hiervan!  :p


Nou ik ben er ook fan van hoor maar drink het eigenlijk nooit.
zoveel calorieën hè haha.

Baileys Bossche bollen

Ingrediënten

200 gram water
100 gram boter
100 gram patentbloem
200 tot 250 gram ei
snufje zout


Bereiding
Breng water aan de kook onder toevoeging van een snufje zout en boter. Haal de vloeistof van de warmtebron en roer de bloem er snel door heen. Laat het beslag op een matig hete warmtebron gaar worden. Het ei in de planeetmenger in gedeelten doorroeren tot de juiste (gewenste) stijfheid is bereikt.

Bakken
Tijdens het bakken moeten de soezen gaan souffleren, wat betekent dat ze groter worden van volume en hol worden van binnen. Dit gebeurt alleen bij een vrij hoge temperatuur. Daarom zullen de meeste soesproducten gebakken worden bij een temperatuur van 220°C tot 240°C. Stoom in de ovenruimte heeft ook een gunstige invloed op het goed souffleren van de soezen.Tijdens het bakken mogen soesproducten nooit verplaatst worden voordat ze helemaal gaar zijn, omdat ze anders inzakken.

Baileys Chocolade Ganache
100 ml Baileys Irish Cream
80 ml zware crème
150 gram chocolade, grof gehakt (wit, melk of donker is prima.)

werkwijze
Meng crème en Baileys samen in een middelgrote pan. Verwarm zachtjes rond het kookpunt. Haal van het vuur en roer de chocolade erdoor. Laat 5 minuten afkoelen - gedurende deze tijd zal het apparaat worden ingesteld.
Gebruik als een glazuur of vulling voor cakes, muffins of koekjes.

Baileys slagroom

250 ml. Slagroom
100 ml Baileys
2 eetlepels fijne suiker

Doe de slagroom, baileys en suiker bij elkaar.
Klop het stijf en vul de soezen ermee.

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

dollelollypop schreef:
lady-vall schreef:

O - MY - GOD ....
Ik als grote Baileys liefhebber ben heeeel benieuwd naar het recept hiervan!  :p


Nou ik ben er ook fan van hoor maar drink het eigenlijk nooit.
zoveel calorieën hè haha.

Baileys Bossche bollen

Ingrediënten

200 gram water
100 gram boter
100 gram patentbloem
200 tot 250 gram ei
snufje zout


Bereiding
Breng water aan de kook onder toevoeging van een snufje zout en boter. Haal de vloeistof van de warmtebron en roer de bloem er snel door heen. Laat het beslag op een matig hete warmtebron gaar worden. Het ei in de planeetmenger in gedeelten doorroeren tot de juiste (gewenste) stijfheid is bereikt.

Bakken
Tijdens het bakken moeten de soezen gaan souffleren, wat betekent dat ze groter worden van volume en hol worden van binnen. Dit gebeurt alleen bij een vrij hoge temperatuur. Daarom zullen de meeste soesproducten gebakken worden bij een temperatuur van 220°C tot 240°C. Stoom in de ovenruimte heeft ook een gunstige invloed op het goed souffleren van de soezen.Tijdens het bakken mogen soesproducten nooit verplaatst worden voordat ze helemaal gaar zijn, omdat ze anders inzakken.

Baileys Chocolade Ganache
100 ml Baileys Irish Cream
80 ml zware slagroom
150 gram chocolade, grof gehakt (wit, melk of donker is prima.)

werkwijze
Meng crème en Baileys samen in een middelgrote pan. Verwarm zachtjes rond het kookpunt. Haal van het vuur en roer de chocolade erdoor. Laat 5 minuten afkoelen - gedurende deze tijd zal het apparaat worden ingesteld.
Gebruik als een glazuur of vulling voor cakes, muffins of koekjes.

Baileys slagroom

250 ml. Slagroom
100 ml Baileys
2 eetlepels fijne suiker

Doe de slagroom, baileys en suiker bij elkaar.
Klop het stijf en vul de soezen ermee.

5

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

Dit klinkt heel lekker!
En ziet er ook super uit! Vonden de mannen het lekker?

6

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

Jeetje, wat doe je jezelf toch steeds aan :lol: bewonderings waardig dat je daar van af kan blijven :thumb:

Ziet er weer heerlijk uit :thumb:

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

Flowertje36 schreef:

Dit klinkt heel lekker!
En ziet er ook super uit! Vonden de mannen het lekker?

De tweeling is niet gek op alcohol ( ze zijn al 17 erg hè haha ) maar ik vind het goed maar ze vonden het wel erg lekker en mijn man vond hem heerlijk :)

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

Baklataart schreef:

Jeetje, wat doe je jezelf toch steeds aan :lol: bewonderings waardig dat je daar van af kan blijven :thumb:

Ziet er weer heerlijk uit :thumb:


Nou het lukt niet altijd maar nu wel want er moeten echt wat kilo's af :)

9

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

dollelollypop schreef:
Flowertje36 schreef:

Dit klinkt heel lekker!
En ziet er ook super uit! Vonden de mannen het lekker?

De tweeling is niet gek op alcohol ( ze zijn al 17 erg hè haha ) maar ik vind het goed maar ze vonden het wel erg lekker en mijn man vond hem heerlijk :)

Vooral zo houden!  :D

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

Flowertje36 schreef:
dollelollypop schreef:
Flowertje36 schreef:

Dit klinkt heel lekker!
En ziet er ook super uit! Vonden de mannen het lekker?

De tweeling is niet gek op alcohol ( ze zijn al 17 erg hè haha ) maar ik vind het goed maar ze vonden het wel erg lekker en mijn man vond hem heerlijk :)

Vooral zo houden!  :D


Inderdaad :)

11

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

:p  :p  :p  :p  :p . Ik ben blij dat ik ze niet live zie want ik zou ze niet kunnen weerstaan! Zeker niet nu ik op dieet ben  :x . Baileys haal ik trouwens niet in huis want vind ik ook zoooo lekker ;) .
Ben sowieso fan van Bossche bollen. Kan ook bijna niet anders als je op fietsafstand van Jan de Groot woont  ;)

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

Esther68 schreef:

:p  :p  :p  :p  :p . Ik ben blij dat ik ze niet live zie want ik zou ze niet kunnen weerstaan! Zeker niet nu ik op dieet ben  :x . Baileys haal ik trouwens niet in huis want vind ik ook zoooo lekker ;) .
Ben sowieso fan van Bossche bollen. Kan ook bijna niet anders als je op fietsafstand van Jan de Groot woont  ;)


Ja dat dieeten is wel een dingetje hè en juist als ik op dieet ben dan ga ik bakken :)
Ik heb de baileys express in huiis gehaald voor de recepten want ik vind het ook veel te lekker dus haal het verder ook nooit :)

13

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

dollelollypop schreef:
Esther68 schreef:

:p  :p  :p  :p  :p . Ik ben blij dat ik ze niet live zie want ik zou ze niet kunnen weerstaan! Zeker niet nu ik op dieet ben  :x . Baileys haal ik trouwens niet in huis want vind ik ook zoooo lekker ;) .
Ben sowieso fan van Bossche bollen. Kan ook bijna niet anders als je op fietsafstand van Jan de Groot woont  ;)


Ja dat dieeten is wel een dingetje hè en juist als ik op dieet ben dan ga ik bakken :)
Ik heb de baileys express in huiis gehaald voor de recepten want ik vind het ook veel te lekker dus haal het verder ook nooit :)

Ik kan echt niet bakken wanneer ik op dieet ben. Kan me niet beheersen  :O  ;) . Ben nog niet zo lang bezig maar moest echt. Schrok me rot bij de dietiste  :O . Paar jaar geleden (na Cambridge, wat ik nooit meer ga doen) woog ik 70. Nu 95 (!!!!). Maar ik blijf toch op het forum te kijken, en met name jouw baksels zijn een kwelling  :lol: . Die zien en klinken altijd zo lekker. Goed dat er een scherm tussen zit  ;)

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

Esther68 schreef:
dollelollypop schreef:
Esther68 schreef:

:p  :p  :p  :p  :p . Ik ben blij dat ik ze niet live zie want ik zou ze niet kunnen weerstaan! Zeker niet nu ik op dieet ben  :x . Baileys haal ik trouwens niet in huis want vind ik ook zoooo lekker ;) .
Ben sowieso fan van Bossche bollen. Kan ook bijna niet anders als je op fietsafstand van Jan de Groot woont  ;)


Ja dat dieeten is wel een dingetje hè en juist als ik op dieet ben dan ga ik bakken :)
Ik heb de baileys express in huiis gehaald voor de recepten want ik vind het ook veel te lekker dus haal het verder ook nooit :)

Ik kan echt niet bakken wanneer ik op dieet ben. Kan me niet beheersen  :O  ;) . Ben nog niet zo lang bezig maar moest echt. Schrok me rot bij de dietiste  :O . Paar jaar geleden (na Cambridge, wat ik nooit meer ga doen) woog ik 70. Nu 95 (!!!!). Maar ik blijf toch op het forum te kijken, en met name jouw baksels zijn een kwelling  :lol: . Die zien en klinken altijd zo lekker. Goed dat er een scherm tussen zit  ;)


Haha ik ben 15 kilo aangekomen met de chemo dus dat was ook niet fijn en dan nu maar weer zien dat ik ze eraf krijg.
Ik heb er 8 af nu dus heb nog effe te gaan :)
Blijft een drama en ja cambridge heb ik ook gedaan maar is waardeloos.
Nu doe ik protiplan.
Goed te doen, heel belangrijk het is erg lekker, geen honger en je valt als je er goed aan houd zo'n 2 kilo in de week af.
Alleen kan ik me niet altijd beheersen dus bij mij is het 1 kilo in de week hahaha...

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

dollelollypop schreef:
Esther68 schreef:
dollelollypop schreef:

Ja dat dieeten is wel een dingetje hè en juist als ik op dieet ben dan ga ik bakken :)
Ik heb de baileys express in huiis gehaald voor de recepten want ik vind het ook veel te lekker dus haal het verder ook nooit :)

Ik kan echt niet bakken wanneer ik op dieet ben. Kan me niet beheersen  :O  ;) . Ben nog niet zo lang bezig maar moest echt. Schrok me rot bij de dietiste  :O . Paar jaar geleden (na Cambridge, wat ik nooit meer ga doen) woog ik 70. Nu 95 (!!!!). Maar ik blijf toch op het forum te kijken, en met name jouw baksels zijn een kwelling  :lol: . Die zien en klinken altijd zo lekker. Goed dat er een scherm tussen zit  ;)


Haha ik ben 15 kilo aangekomen met de chemo dus dat was ook niet fijn en dan nu maar weer zien dat ik ze eraf krijg.
Ik heb er 8 af nu dus heb nog effe te gaan :)
Blijft een drama en ja cambridge heb ik ook gedaan maar is waardeloos.
Nu doe ik protiplan.
Goed te doen, heel belangrijk het is erg lekker, geen honger en je valt als je er goed aan houd zo'n 2 kilo in de week af.
Alleen kan ik me niet altijd beheersen dus bij mij is het soms 1 kilo in de week hahaha...

16

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

dollelollypop schreef:
Esther68 schreef:
dollelollypop schreef:

Ja dat dieeten is wel een dingetje hè en juist als ik op dieet ben dan ga ik bakken :)
Ik heb de baileys express in huiis gehaald voor de recepten want ik vind het ook veel te lekker dus haal het verder ook nooit :)

Ik kan echt niet bakken wanneer ik op dieet ben. Kan me niet beheersen  :O  ;) . Ben nog niet zo lang bezig maar moest echt. Schrok me rot bij de dietiste  :O . Paar jaar geleden (na Cambridge, wat ik nooit meer ga doen) woog ik 70. Nu 95 (!!!!). Maar ik blijf toch op het forum te kijken, en met name jouw baksels zijn een kwelling  :lol: . Die zien en klinken altijd zo lekker. Goed dat er een scherm tussen zit  ;)


Haha ik ben 15 kilo aangekomen met de chemo dus dat was ook niet fijn en dan nu maar weer zien dat ik ze eraf krijg.
Ik heb er 8 af nu dus heb nog effe te gaan :)
Blijft een drama en ja cambridge heb ik ook gedaan maar is waardeloos.
Nu doe ik protiplan.
Goed te doen, heel belangrijk het is erg lekker, geen honger en je valt als je er goed aan houd zo'n 2 kilo in de week af.
Alleen kan ik me niet altijd beheersen dus bij mij is het 1 kilo in de week hahaha...

Ik wist niet dat je door chemo zoveel aan kunt komen. Hoe gaat het nu verder met je?
Protiplan.... :think: ....is dat met shakes, repen enz? Of alleen veel eiwitten eten. Met of zonder begeleiding? Ik ben nu bij een diëtiste omdat ik gezond af wil vallen. Met normaal, maar anders, eten zit ik aan de 1500-1700 calorien per dag. Hier val ik, jammer genoeg, geen 2 kilo p/w mee af. Misschien niet eens 1 (ga morgen pas wegen). Mijn leeftijd (49) werkt ook niet echt mee  :S .

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

Esther68 schreef:
dollelollypop schreef:
Esther68 schreef:

Ik kan echt niet bakken wanneer ik op dieet ben. Kan me niet beheersen  :O  ;) . Ben nog niet zo lang bezig maar moest echt. Schrok me rot bij de dietiste  :O . Paar jaar geleden (na Cambridge, wat ik nooit meer ga doen) woog ik 70. Nu 95 (!!!!). Maar ik blijf toch op het forum te kijken, en met name jouw baksels zijn een kwelling  :lol: . Die zien en klinken altijd zo lekker. Goed dat er een scherm tussen zit  ;)


Haha ik ben 15 kilo aangekomen met de chemo dus dat was ook niet fijn en dan nu maar weer zien dat ik ze eraf krijg.
Ik heb er 8 af nu dus heb nog effe te gaan :)
Blijft een drama en ja cambridge heb ik ook gedaan maar is waardeloos.
Nu doe ik protiplan.
Goed te doen, heel belangrijk het is erg lekker, geen honger en je valt als je er goed aan houd zo'n 2 kilo in de week af.
Alleen kan ik me niet altijd beheersen dus bij mij is het 1 kilo in de week hahaha...

Ik wist niet dat je door chemo zoveel aan kunt komen. Hoe gaat het nu verder met je?
Protiplan.... :think: ....is dat met shakes, repen enz? Of alleen veel eiwitten eten. Met of zonder begeleiding? Ik ben nu bij een diëtiste omdat ik gezond af wil vallen. Met normaal, maar anders, eten zit ik aan de 1500-1700 calorien per dag. Hier val ik, jammer genoeg, geen 2 kilo p/w mee af. Misschien niet eens 1 (ga morgen pas wegen). Mijn leeftijd (49) werkt ook niet echt mee  :S .


Dit is ook goed en gezond en ja ook shakes en repen maar nog veel meer producten dus eigenlijk ook gewoon eten alleen dan van protiplan zelf.
Het werkt echt heel goed en was er al een keer 23 kilo mee afgevallen maar kreeg toen de kanker en ja de één komt 2 kilo aan en de ander komt er 10 aan zeiden ze.
Ik kwam tijdens de chemo elke week een pond aan.
En ja dat de leeftijd niet meewerkt weet ik alles van want ben ook 53 haha, de overgang is ook niet  lekker en daar zit ik al 7 jaar in en dan ook nog eens een te trage schildklier dus hoe lastig is het :)
Kijk maar even op de link en ja het is ook begeleid van mij maar volgens mij kan je het ook online kopen.
Als je hieronder op de link klikt kan je even kijken wat het precies is maar ik kan je zeggen dat het echt niet vies is en gewoon lekker.

https://www.protiplan.nl/?gclid=CjwKCAi … p4QAvD_BwE

18

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

Ik ga eens kijken  :thumb: . Moet ook iets van 23 kilo kwijt. Nog voor de echte overgang (zit er tegenaan)

Re: Bossche bol Baileys naar het idee van de Oetelse bossche bol

Esther68 schreef:

Ik ga eens kijken  :thumb: . Moet ook iets van 23 kilo kwijt. Nog voor de echte overgang (zit er tegenaan)

Succes en het is echt heel goed te doen hoor en ik kan het echt zeggen want heb alles al geprobeerd.
En die cambridge is echt niks want de schakes komen je je oren uit op een gegeven moment en echt erg lekker vind ik het ook niet behalve de chocolade die is nog wel lekker.