1

Onderwerp: Barcelona rood kleuren

Hallo,

Ik ga een FC Barcelona taart maken en heb daarvoor een kleur nodig die een beetje tussen rood en bordeaux rood in zit.
IK heb fondant gekleurd met de kleur Burgundy van Rainbow dust (dat leek helemaal de juiste kleur op de verpakking), maar ik vind de kleur te paars geworden.

Ik hen een klein beetje daarvan met rode fondant gemegd, maar dan wordt de kleur te licht vind ik.

Iemand enig idee hoe ik de juist kleur krijg?

2

Re: Barcelona rood kleuren

Even nadenken hoe ik dit heb gedaan  :think: . volgens mij heb ik toen gewoon rood gekleurd met een ienieminie tipje zwart. Dat het felle rode eraf is. Volgens diegene waarvoor de taart was de kleur perfect!  =) (schijnt, volgens hem, niet makkelijk te zijn om de kleuren goed na te maken  ;) )

3

Re: Barcelona rood kleuren

Ruby Red fondant van funcakes?!

4

Re: Barcelona rood kleuren

Esther68 schreef:

Even nadenken hoe ik dit heb gedaan  :think: . volgens mij heb ik toen gewoon rood gekleurd met een ienieminie tipje zwart. Dat het felle rode eraf is. Volgens diegene waarvoor de taart was de kleur perfect!  =) (schijnt, volgens hem, niet makkelijk te zijn om de kleuren goed na te maken  ;) )

Ga ik eens uitproberen, klinkt best logisch. Bedankt voor de tip!   :)
Zoonlief kan de kleuren dromen, dus ze moeten natuurlijk wel kloppen...

5

Re: Barcelona rood kleuren

Willeke87 schreef:

Ruby Red fondant van funcakes?!

Die ziet er als de juiste kleur uit :-)
Mocht het met de tip van Esther niet lukken, dan is dit een prima optie. Thanx!

6 Laatst bewerkt door Esther68 (08-02-2018 14:57)

Re: Barcelona rood kleuren

Hier een foto van een van mijn Barcelona taarten...
Het rode kruis links boven heb ik wel in fel rood gelaten want dit is in het echte logo ook zo  ;)
https://myalbum.com/photo/ifLTSrVzP7yY/540.jpg