Onderwerp: Wedding cake Tavel

Hallo,

Ik ben door een vriendin gevraagd hen bruidstaart te maken. Een hele eer!!
Bijgaand een voorbeeld van hoe de taart eruit zou moeten zien.

Heeft iemand enig idee hoe ik de wereldkaart mooi op de taart krijg? Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

https://s13.postimg.org/ojw9834qb/98_E223_DF-_F0_F6-490_B-_B11_B-1_DFD359587_AA.jpg

2

Re: Wedding cake Tavel

Puzzelen en dan erop zetten.

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

3

Re: Wedding cake Tavel

Puzzelen kwam ook als eerste bij mij op.
Je zou het ook kunnen printen op een drosting sheet en die rondom de taart kunnen doen.
Nog een optie; printje maken, die als sjabloon gebruiken door de contouren met een speld in de taart over te prikken en dan schilderen.
Succes!

Re: Wedding cake Tavel

Bedankt voor de tips. Puzzelen?? Waarvan maak ik dr werelddelen dan?

5

Re: Wedding cake Tavel

Met puzzelen wordt bedoeld de landen uitsnijden en dan op de de taart bij elkaar "puzzelen".

6

Re: Wedding cake Tavel

Dan maak je ze dus van fondant als je ze puzzelt  ;)

7

Re: Wedding cake Tavel

KimN schreef:

Dan maak je ze dus van fondant als je ze puzzelt  ;)

Haha ja dat klopt... vergeten erbik te zetten (dacht dat het wel logisch was om dat van fondant te maken)

8

Re: Wedding cake Tavel

Puzzelen zou kunnen, maar vergis je er niet in hoe gedetailleerd dit voorbeeld is! Als je niet weet wat puzzelen is, krijg ik het vermoeden dat je dit nog niet eerder gedaan hebt, en dan is dit om te beginnen wel erg optimistisch misschien  :y . Nu kun je natuurlijk een 'grove' wereldkaart maken, maar dat ziet er dan toch wel anders uit dan dit voorbeeld.
Schilderen op taart zou ook kunnen, zoals Willeke voorstelt (inkleuren, nadat je van een sjabloon de omtrekken hebt overgenomen op de taart). Dan kun je makkelijker details aanbrengen.
Weet niet hoeveel ervaring je hebt, maar als je op veilig wilt gaan zitten, kun je misschien het beste gewoon een eetbaar printje gebruiken. Succes verzekerd  ;)

9 Laatst bewerkt door taartenvanrenate (29-01-2018 07:23)

Re: Wedding cake Tavel

Haha ja ik weet wel wat puzzelen met fondant is, maar dat lijkt me gezien de details van de weteldkaart erg lastig.
Ik ga een eetbare print en een print als stencil proberen en overleg dan met het bruidspaar wat zij het mooist vinden

10

Re: Wedding cake Tavel

Ik heb even de foto vergroot om de details van de wereldkaart goed te kunnen zien  ;) . Het lijkt erop dat hier ook iets van reliëf op gemaakt is. Ik zou sowieso een eetbare print doen. Maar dan een witte basis, dus geen gekleurde print. Deze dan hier en daar ophogen, zeg maar, zodat je reliëf krijgt. Dan zou ik de print zelf (in verschillende tinten) bruin verven of dusten. Zorgen dat de print niet te nat wordt anders smelt deze  ;). Je zou idd natuurlijk ook rechtstreeks op de taart kunnen verven  ;)