1

Onderwerp: Paarse botercreme

Heeft iemand van jullie suggesties om botercreme mooi paars te kleuren? Vind het altijd nogal grauw en niet mooi diep pasrs. Welke kleurstof gebruiken jullie hiervoor?

2

Re: Paarse botercreme

Botercreme paars kleuren is niet makkelijk. Vind ik dan  ;). Eerste keer werd het lila dus heb ik de keer erna de botercreme al een paar dagen eerder gekleurd. Toen werd het wel paars.
De kleurstoffen van Progel vind ik echt super  :Y . Met marsepein heb je weinig nodig en kleurt snel (kleuren rood, zwart, donkerblauw, paars enz moeten vaak een paar dagen inwerken om de goede kleur te krijgen). Toen ik de botercreme paars wilde hebben had ik de Progel nog niet maar verwacht dat deze ook goed werkt bij botercreme

3

Re: Paarse botercreme

Je zou kunnen proberen wat er gebeurt als je eerst wat whitening door je botercreme doet of wat roze erbij misschien?  Ik vind zelf die neonkleuren vaak ook wel mooie kleuren geven?

4

Re: Paarse botercreme

Bakkerie schreef:

Je zou kunnen proberen wat er gebeurt als je eerst wat whitening door je botercreme doet of wat roze erbij misschien?  Ik vind zelf die neonkleuren vaak ook wel mooie kleuren geven?

Wit doe ik meestal bij de bc voordat ik hem kleur maar blijf het met paars een drama vinden. Deze werk maar eens progel gaan halen.

5

Re: Paarse botercreme

Ben benieuwd of het lukt met progel.  Ik heb die neonkleur nog niet met botercreme geprobeerd,  maar in fondant zijn het hele mooie heldere kleuren.