1 Laatst bewerkt door Danielle_mvs (12-01-2018 11:00)

Onderwerp: Uitknijpbare puisten op taart?

Mijn bijna tiener wil graag een taart met uitknijpbare puisten  :y Nu heb ik zitten zoeken maar ik kom er niet goed uit hoe ik dat zou moeten doen.
Er is een taartenwinkel in Kuala Lumpur die ze maakt en vanaf de foto lijkt het erop dat ze iets van gele room onder het fondant spuiten en dat dusten/verven. Maar gele room laat het fondant smelten dus dat is niet zo’n goed idee. Ik zit nu te denken om de puisten met botercreme op te spuiten en de taart in de vriezer te zetten zodat ze goed hard zijn en dan bekleden. Als ik dan de taart ruim van te voren uit de koeling haal dan zou in principe de botercreme zacht moeten zijn zodat de jarige kan knijpen of niet?
Of hebben jullie nog andere tips of ideeen? Ik hoor het graag!

2

Re: Uitknijpbare puisten op taart?

nou ik kan je geen advies geven, word al misselijk als ik er aan denk, sorry :lol:  :lol:  :lol:

3

Re: Uitknijpbare puisten op taart?

Oh jákkes, pubers :rolleyes:
Ik vind het wel een goed idee wat je hebt. Wat je misschien ook zou kunnen proberen is gele room bolletjes bevriezen, dan door chocola halen, zodat je een soort bonbon hebt zeg maar en die onder de fondant verstoppen, dan komt de room niet in aanraking met de fondant :think:

4

Re: Uitknijpbare puisten op taart?

Apart idee.....heb het eigenlijk nog niet eerder gezien/gehoord. Maar goed..ieder zijn ding  :lol:
Ik zou voor botercreme 1:1 kiezen. De taart dan huidskleur bekleden en de puisten rood/roze dusten idd. Goed idee om de gespoten puisten (van bc) dan eerst in te vriezen  :y

5

Re: Uitknijpbare puisten op taart?

Als je op YouTube de zoekterm "Pimple cakes" gebruikt komen er een paar filmpjes.

Carpe Diem !

Re: Uitknijpbare puisten op taart?

Klopt de filmpjes heb ik gezien, werd al misselijk bij het kijken ;-)