1

Onderwerp: Slang maken

Voor volgende week moet ik twee taarten maken met een slag erop. Het liefst zo reallife mogelijk.
Ik wil de slang maken van fondant, voor op een 25cm taart. Zou ik de slang helemaal van fondant kunnen maken of is dat te zwaar voor op de taart?
Ik dacht ook aan eerst de slang maken van aluminiumfolie en daar dan fondant over heen? Iemand daar ervaring mee?
Ik hoor graag wat jullie tips en ideeën zijn.
Alvast bedankt!!

2

Re: Slang maken

Of het te zwaar wordt hangt denk ik vooral van de grootte van de slang af ;)  ik heb wel eens een poppetje geboetseerd met een "buik" van aluminiumfolie, dat ging wel goed, wel flink aandrukken zodat het een beetje stevig is.

3

Re: Slang maken

Kun je de slang niet op een cakeboard maken? Dat kun je met dowels makkelijk ondersteunen.

4

Re: Slang maken

De slang maken van rice crispy's, kun je als het nog warm is goed in vorm brengen en nog eetbaar ook.

Christine.

5

Re: Slang maken

Bedankt voor de tips!!
Ik ga de slangen van fondant op een taartkarton maken en ondersteund met dowels op de taart zetten.
Zo kan de jarige de slangen bewaren :)
Ricecrispies ook overwogen, heb er nog nooit mee gewerkt en kan hier de ricecrispies niet vinden in een supermarkt. Of kan het ook met chocopops? Het staat in ieder geval op mb to-do-list.

6

Re: Slang maken

Willeke87 schreef:

Ricecrispies ook overwogen, heb er nog nooit mee gewerkt en kan hier de ricecrispies niet vinden in een supermarkt. Of kan het ook met chocopops? Het staat in ieder geval op mb to-do-list.

Bij AH kun je ze kopen (ook online). Maar als je dat niet kunt/wilt: ik heb ook wel eens Smacks van Kellogs gebruikt. Die zijn wat grover, maar dat lukte ook prima. Ik verwacht dat het met chocopops ook gewoon kan (zou niet weten waarom niet eigenlijk). Kan hooguit zijn dat als je dat wit wilt bekleden je net iets meer fondant eromheen moet doen om de bruine kleur te camoufleren, maar verwacht niet dat dat een probleem zal opleveren. Het wordt toch eerst opgevuld met fondant, en daarna de afwerkingslaag v fondant eroverheen.

Ik zweer bij boetseersels obv rice krispies (of aanverwant). Gewoon een keer doen, is echt supersimpel! Succes!  :thumb:

7 Laatst bewerkt door LaLuub (03-02-2018 18:46)

Re: Slang maken

Ik heb nu chocopops gebruikt voor de 'rice krispie vulling', en dat wil net zo prima hoor. En is ook prima te eten. Ik zit nu - as we speak - met mijn zoon het restant op te peuzelen  :9