1 Laatst bewerkt door KimN (11-12-2017 21:19)

Onderwerp: Mirror glaze

Al een hele tijd wil ik een mirror glaze taart maken. Nu eindelijk een gelegenheid. Heb net de glaze gemaakt en vind hem behoorlijk dik. Recept netjes gevolgd even wennen met maken, die glucose lijkt wel behanglijm  :p . Iemand ideeën hoe ik het glazuur wat kan verdunnen?

2

Re: Mirror glaze

Ik weet niet of je er nu nog wat aan hebt, maar denk dat het dan iets te ver is afgekoeld, ietsje (!) verwarmen zou het weet wat vloeibaarder moeten maken

3

Re: Mirror glaze

Ik ben alleszins ook benieuwd naar het recpt en naar het resultaat   :)

Maar heb geen tip  =(
Heb wel eens glucose gebruikt in ganache voor een driptaart omdat ik dat had gezien bij het recept voor de chocolade op een eclair maar dat werd veel te snel hard en heb toen snel gedript maar was geen geweldig resultaat  :/

4

Re: Mirror glaze

Heb het glazuur al vooruit gemaakt en ga m morgen gieten. Misschien dan iets warmer verwerken inderdaad. Heb het recept hier vandaan en het is eigenlijk niet moeilijk te maken.
http://brownyscakes.blogspot.nl/2017/04 … e.html?m=1
Zal het resultaat uploaden als het klaar is

5

Re: Mirror glaze

Volgens mij heb ik toen iets vergelijkbaars gemaakt. Wat je nu in je schaal hebt is waarschijnlijk een gummy-bal (bij mij tenminste wel na een dag), temperatuur komt best nauw, te koud en je kunt het niet goed gieten en te warm en het is te dun en loopt er weer vanaf.

6

Re: Mirror glaze

Idd te koud dan is het heel stijf en te warm gaat ook niet werken volgens mij moet hij 33 graden zijn. Als ik de filmpjes op YouTube bekijk lijkt de massa dunner dan de mijne. Maar goed, ik ga het zo maar eens proberen..op goed geluk want het is een symbolische msnier om mijn leerproces voor mij  opleiding te presenteren.

7

Re: Mirror glaze

Spannend Kim, ben benieuwd hoe het geworden is :)