1

Onderwerp: Hobbybakker

Ik ben een hobbybakker met best wel wat vaste klantjes. Nu heb ik 1 mevrouw waar ik ook al jaren taart voor maak. En ook al jaren betaald ze 25 per taart. Zij komt met het thema of een idee en ik maak waar ik zin en tijd voor heb. Maar jullie begrijpen het al... De prijzen worden steeds hoger voor de ingrediënten  dus haar taart steeds kleiner.
Verder ben ik niet echt "zakelijk" ingesteld aangezien het ook hobby is. Maar het wordt wel steeds moeilijker om wat leuks voor haar te maken. Wil haar ook niet kwijt als klant(3 kids) en ze heeft vaak andere ideeen dan de doorsnee klanten. Wat dus wel weer leuk is om te bedenken.
Iemand suggesties wat ik hier mee kan?

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

2

Re: Hobbybakker

Ik begrijp dat ze niet meer dan €25 kan/wil betalen? Anders zou je wel zeggen dat voor jou de onkosten ook steeds duurder worden, denk ik  ;) .
Wat betreft de thema's...je zegt zelf al dat zij steeds zelf met thema's en/of suggesties komt. Makkelijker kan het niet  ;-) . Is juist fijn. Niks zo moeilijk dan iets voor iemand maken die zegt 'doe maar wat'  :s
Of begrijp ik jouw vraag niet helemaal  :O  ;)

3

Re: Hobbybakker

Zoals je het nu aan ons uitlegd, ook uitleggen aan de klant.
Als zij tevreden is over je taarten dan snapt ze wel dat er iets meer geld nodig is om te blijven voldoen aan haar wensen.

4

Re: Hobbybakker

Heb ongeveer het zelfde met de mensen waar ik voor bak.
Maar alles is inderdaad een stuk duurder geworden , de roomboter bijna een euro meer.
Ik heb mezelf voorgenomen vanaf januari de prijs wat hoger te maken en met de uitleg dat de grondstoffen dat ook zijn.
Dat zal iedereen toch begrijpen.

Dus dat zou ik in jou geval ook doen, weet zeker dat ze er alle begrip voor heeft :)

5

Re: Hobbybakker

Ik bak ook echt niet veel, rond de 10 taarten per jaar, soms iets meer, of minder. Maar ik ben aan mijn vaste klanten ook meer gaan vragen dan voorheen. Ook al is het een hobby, je bent er wel lang mee bezig en dat mag betaald worden (al vind ik dat ook best lastig hoor  :O ).

Ik heb ook mijn prijzen aangepast, omdat, zoals Baklataart zegt, de prijs van roomboter bijna is verdubbeld, de eieren duurder zijn geworden, dus hetgeen je overhoudt, steeds minder wordt.

Ik zou het haar gewoon uitleggen en als zij echt tevreden is met jouw taarten, zal zij daar begrip voor hebben. En zo niet dan waardeert zij jouw taarten waarschijnlijk alleen omdat je er niet veel voor vraagt. Zij wil een mooie thema taart en daar mag best iets voor worden betaald. Bij de banketbakker zal zij meer kwijt zijn en meestal niet zo mooi als onze taarten  :D

6

Re: Hobbybakker

Het was gisteren ook nog in nieuws, dat banketbakkers hun prijzen verhogen en ook veel andere producten waar ei in zit.
Het ei is 35-51 % duurder geworden.