1

Onderwerp: Welke formaten voor 50 personen??

Hallo bakkers!

Ik heb een aanvraag gekregen voor een bruidstaart voor 50 personen.
Nu ben ik een hobby bakster en heb slechts bakblikken in de maten 10, 15, 20 en 25. Dus kom daarmee niet tot 50 personen. Althans, volgens mijn berekening.... Ik hoor geregeld dat men veel meer stukjes uit een taart halen dan ik "voor schrijf".

Wat denken jullie, gaat men 50 stukjes uit deze taart halen?

Alvast bedankt voor het meedenken!!

2

Re: Welke formaten voor 50 personen??

Jammer dat je geen 30 cm ( 25 pers) hebt  ;-) .  Je kunt ook een kleinere stapel maken en en een losse taart erbij doen? Bij mij is 25 cm = 20 personen, 20 cm = 12-14 personen, 15 cm = 7-8 personen, 10 cm = 3 personen. Mijn biscuits zijn 8 cm en 3x gevuld. 50 stukken gaat dus lukken als je 25-20-15-10 doet, denk ik

3

Re: Welke formaten voor 50 personen??

Esther68 schreef:

Jammer dat je geen 30 cm ( 25 pers) hebt  ;-) .  Je kunt ook een kleinere stapel maken en en een losse taart erbij doen? Bij mij is 25 cm = 20 personen, 20 cm = 12-14 personen, 15 cm = 7-8 personen, 10 cm = 3 personen. Mijn biscuits zijn 8 cm en 3x gevuld. 50 stukken gaat dus lukken als je 25-20-15-10 doet, denk ik

Ik denk dat het ook wel gaat lukken  =)
Zelf hanteer ik altijd 25 -> 20 personen, 20 -> 12 personen, 15 -> 8 personen en 10 -> 3 personen.
Maar ik zie dat jij al meer stukjes aan houd, wat aardig in de buurt komt van de 50  =)

4

Re: Welke formaten voor 50 personen??

Zie nu pas dat het woordje 'niet' ben vergeten in de laatste zin  :O  :O  :O
Met de maten die je hebt kom je op 43. Ik zou dan voor een extra taart gaan. Bij verjaardagen weet je meestal wel wat je nodig hebt maar op een bruiloft niet altijd, is mijn ervaring. Ook het tijdstip van aansnijden scheelt veel. Wij hielden het expres heel klein maar er kwamen spontaan toch meer mensen. Was wel leuk maar niet op gerekend met de taart. Ook zie ik wel eens op bruiloften dat ze zo klein snijden da je het raam dicht moet houden  :S . Wordt er voor of na het (evt) eten taart gesneden? Allemaal dingen om rekening mee te houden  ;)

5

Re: Welke formaten voor 50 personen??

O, ha, ha, geeft niets hoor!
Ik kwam met jouw maten uit op zo'n 45, dus dacht dat het wel zou kunnen lukken.
Ik weet verder nog niet zo veel, heb gezegd dat 47 personen wel gaat lukken, maar afhankelijk is van de grootte... Ik zal zien waar zij mee komt.
Dank je wel!