1

Onderwerp: Enchanted cream combineren

Hallo allemaal!

Ik wil graag een baileys mokkataart maken icm enchanted cream.
Ik had zelf het volgende in gedachten:

Voor de baileys laag: 50 ml melk en 50 ml baileys (ipv water) + 75 gr ec mix.
Zou dat gewoon kunnen, baileys ipv water? En zouden jullie de verhouding dan ook zo doen?

Voor de mokkalaag 50 ml melk en 50 ml water + 75 gr ec mix en dan mokka oploskoffie oplossen in een heel klein beetje heet water, dit af laten koelen en er dan doorheen mengen. Of zouden jullie dan 40 ml ipv 50 ml water gebruiken bij de ec?
Zou dit ook goed komen?

Oja, zou ik genoeg hebben aan 200 gr bc om 2 boltaartjes blanda 20 cm af te smeren?

2

Re: Enchanted cream combineren

Denk dat dat prima gaat bij de mokka zou ik idd 40 ml doen omdat je de koffie aan lengt .

200 gr is denk ik wel genoeg maar je werkt wel fijner als je wat meer hebt dan dat je moet uitkijken dat je met uit komt.
Wat je over houd kan je ook invriezen hoor :)

Succes   :thumb:

3

Re: Enchanted cream combineren

dat gaat prima hoor, ik heb het pas met limoncello gedaan, erg lekker.....

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

4 Laatst bewerkt door Monniepennie (27-10-2017 17:49)

Re: Enchanted cream combineren

Bedankt allebei!!

5

Re: Enchanted cream combineren

Bij mokka doe ik zo'n zakje oploskoffie droog bij de creme poeder, verder gewoon volgens recept.

Christine.

Re: Enchanted cream combineren

Ja ik ben bang dat het niet goed oplost haha..maar 1 zakje is dus ook genoeg, daar zat ik ook nog even mee :)

7

Re: Enchanted cream combineren

Monniepennie schreef:

Ja ik ben bang dat het niet goed oplost haha..maar 1 zakje is dus ook genoeg, daar zat ik ook nog even mee :)

Als je de extra sterke oploskoffie hebt is 1 zakje zeker genoeg anders wordt de creme te bitter, kun je weer oplossen door wat gesmolten chocola of hazelnoot/chocolade pasta er door te roeren. De koffie lost echt wel goed op hoor.

Christine.

Re: Enchanted cream combineren

Dankjewel! Ik heb de mocca oploskoffie, die is er niet extra sterk geloof ik?

Ik wil ook nog een taart met almhof sinaasappel vulling maken, maar gelatine moet altijd in een warme vloeistof oplossen toch? Kan ik dan verse sinaasappelsap een beetje verwarmen en hier de gelatine in oplossen en dan gewoon door de koude kwark roeren, weten jullie dat misschien? Of is warme sinaasappelsap niet een goed idee..