1

Onderwerp: Welke taartvulling past bij anijs en speculaaskruiden?

In December wil ik 2 taarten maken voor de verjaardagen van mn kids. Wil ze met fondant decoreren.

Maar nu de vulling...
Heb een proefvulling gemaakt van botercreme met gestampte muisjes, erg lekker! maar wat zou daar een lekkere combi bij zijn?
Kan natuurlijk gewoon jam doen maar wil wel eens wat anders.

De andere taart dacht ik te vullen met botercreme met speculaaskruiden. Maar wat is daar een lekkere combi bij?

Mn inspiratie is een beetje op....

2

Re: Welke taartvulling past bij anijs en speculaaskruiden?

Bij de botercreme met speculaaskruiden zou ik mandarijntjes kiezen! Lekker fris!

Anijs vind ik lastig.... ik vind het zelf erg lekker, maar het is een specifieke smaak? Misschien iets van chocola?

Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Re: Welke taartvulling past bij anijs en speculaaskruiden?

Ik denk, dat ik het bij de gestampte muisjes botercreme hou maar de buitenkant niet ga bekleden met fondant maar afsmeer met chocolade ganache.
Het moet een monsterjam taart worden, dus de bruine ganache kan dan mooi als zand/modderweg. En dan gehakte nootjes voor het effect.

4

Re: Welke taartvulling past bij anijs en speculaaskruiden?

Sinaasappel is ook erg lekker erbij en ook fris :)

5

Re: Welke taartvulling past bij anijs en speculaaskruiden?

sabrina1981 schreef:

Ik denk, dat ik het bij de gestampte muisjes botercreme hou maar de buitenkant niet ga bekleden met fondant maar afsmeer met chocolade ganache.
Het moet een monsterjam taart worden, dus de bruine ganache kan dan mooi als zand/modderweg. En dan gehakte nootjes voor het effect.

Klinkt goed! Ben benieuwd naar het resultaat!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!