1

Onderwerp: Hoe ervoor zorgen dat cupcakevormpjes niet los laten..?

Hoi allemaal,

Ik heb hier geloof ik wel vaker een vraag over gesteld, maar nog steeds laten mijn papiertjes steeds los.

Wat ik nu doe is: de papiertjes alvast kort in de oven voor dat ik ze vul, na het bakken kort een plank bovenop de vorm, daarna alles in een keer omdraaien en dan verder laten afkoelen.

Hoe doen jullie dat?

Ik heb een siliconen bakvorm, zou het daaraan kunnen liggen?

2

Re: Hoe ervoor zorgen dat cupcakevormpjes niet los laten..?

Wat vervelend Elize, ik heb het eigenlijk nooit, ik gebruik wel een metalen bakblik, maar of het daar aan ligt??

3

Re: Hoe ervoor zorgen dat cupcakevormpjes niet los laten..?

Ik heb precies hetzelfde gehad. Het eerst verwarmen hielp niet bij alles  cakjes.
Sinds ik bakingcups van House of Marie gebruik heb ik nergens meer last van.

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

4

Re: Hoe ervoor zorgen dat cupcakevormpjes niet los laten..?

Welk merk vormpjes gebruik je?
De goedkope van action, xenos, hema, etc laten soms eerder los dan de duurdere van bijv House of Marie, Wilton, etc.

5

Re: Hoe ervoor zorgen dat cupcakevormpjes niet los laten..?

Ik zweer ook bij de House of Marie papiertjes  :Y . Stevig papier, laten nooit los en blijven mooi van kleur. Bij andere papiertjes heb ik gehad dat ze soms erg vettig/doorzichtig worden. Bij HoM papiertjes nooit.
Ik zet de papiertjes ook wel eens eerder, in bakblik, in de oven maar dat is meer om ze weer in de originele vorm te krijgen (soms staan ze te wijd open zeg maar  ;) )
Ik weet niet of je siliconen bakvorm ermee te maken heeft. Zelf bak ik nooit in siliconen omdat ik denk dat dit minder goed bakt  ;)

6

Re: Hoe ervoor zorgen dat cupcakevormpjes niet los laten..?

Ik weet ook niet hoe het komt, je doet het net als ik alleen ik heb een metalen bak blik.
Gebruik ook HoM papiertjes.
Soms gaat er hier en daar een los maar dat is meestal de volgende dag.
Misschien dat je van iemand even een metalen blij kan lenen om te kijken of het verschil maakt.

Succes in elk geval :)

Re: Hoe ervoor zorgen dat cupcakevormpjes niet los laten..?

Bedankt voor jullie reacties! Ik gebruikte eerst papiertjes van Städter. Nu gebruik ik papiertjes van House of Marie, omdat ik inderdaad al eens had gelezen dat deze beter zijn, maar nog steeds gebeurt het.

Misschien toch maar een metalen vorm proberen dan! ;)