1

Onderwerp: BC: fun cakes of 1-2-3?

Hallo dames, ik ben bezig met de verjaardagstaarten van mijn zoon en normaalgezien maak ik steeds 1-2-3-botercreme. Nu heb ik bij mijn bestelling ook een pakje van de BC van funcakes genomen en ik vraag me nu echt af wat te doen.
Blijf ik bij mijn gewone recept, waar ik zeker van ben dat dat superlekker is of is die funcakes mix iets gelijkaardige en kan ik de 123 daarmee vervangen? Die mix lijkt me een pak minder werk en als die van smaak en luchtigheid niet veel verschilt, lijkt me dat een pak handiger. Als die heel anders is van smaak, dan maak ik de taarten met de 123 en probeer ik die BC van funcakes wat later wel eens.

Wat denken jullie?

2

Re: BC: fun cakes of 1-2-3?

Wat ga je met de botercreme doen? Afsmeren of vullen?
Afsmeren doe ik nooit met creme vd mix, bang dat het te vochtig is, daarvoor gebruik ik 1:1 botercreme.
Vullen kun je wel met de creme doen.
Wat is 123 botercreme?

3

Re: BC: fun cakes of 1-2-3?

Dat is de swiss merengue botercreme, ik hou echt niet van gewone botercreme, ik heb het graag wat luchtiger. Sowieso is afsmeren de bedoeling en misschien een laag vulling

4

Re: BC: fun cakes of 1-2-3?

Ik vind de structuur van de 123 wel mooier (voor toeven) dan die van mix, maar ik vind de mix veel lekkerder, en luchtiger. Voir mezelf zal ik iig geen 123 maken  ;) .Voordeel van met de 123 vullen is dat je er ook mee af kan smeren  ;-). Met de mix durf ik het ook niet aan waardoor ik apart nog 1:1 bc moet maken.

5

Re: BC: fun cakes of 1-2-3?

Ik vind de 1 2 3 dan weer lekkerder en luchtiger dan de mix :)
Je kan wel de 1 2 3 op voorhand al maken en in de frigo bewaren en als je nodig hebt terug op kamertemperatuur laten komen. Heb ergens eens gelezen dat die 10 dagen in de frigo te bewaren is maar heb zelf nog nooit zo veel op voorhand gemaakt.