1 Laatst bewerkt door Dolfijn (30-10-2017 16:09)

Onderwerp: Vanillepeulen (DUUR!!!!)

Hallo dames (en een enkel heer?),

Ik gebruik voor mijn baksels heel veel verse vanille. Heerlijk in cupcakes en in banketbakkesroom bijvoorbeeld.
Maar nu ben ik bijna door mijn voorraad heen en ze zijn echt SCHREEUWEND duur geworden door o.a. de mislukte oogsten in Mexico. Bij de gewone supermarkt zijn ze hier al niet meer verkrijgbaar.
Bij de sligro nog wel gezien. Een buisje met 10 peulen (35gram) voor 30 euro.
Ik hoop eigenlijk dat iemand van jullie een goede tip heeft waar ik ze zou kunnen kopen of bestellen. En
dan het liefst wat goedkoper dan voor 850 euro per kilo. Wat een prijs zeg!

Alvast bedankt!
Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Vanillepeulen (DUUR!!!!)

Ik haal ze bij de aldi.

3 Laatst bewerkt door Esther68 (30-10-2017 17:24)

Re: Vanillepeulen (DUUR!!!!)

Ik heb even gegoogeld en ze zijn idd erg duur momenteel. Sommige waren iets goedkoper dan €30 maar dan zit je weer met verzendkosten. Bij sommige webshops zijn ze idd ook niet meer te krijgen trouwens. Ik ben bang dat wanneer je de goede kwaliteit peulen wilt je toch online de meeste kans maakt.

4 Laatst bewerkt door lang delftje (31-10-2017 08:48)

Re: Vanillepeulen (DUUR!!!!)

Je zou Polak in Steenwijk (0521 514 040) kunnen bellen die hebben de beste vanille van Nederland.
De kleinste hoeveelheid daar was of is 350 gr
Vanille van de sligro en Aldi is het net niet dit zijn meest overjarige en mindere kwaliteit stokken.

(misschien een idee om met meerdere mensen dit te bestellen.)

Als je zondigt zondig dan lekker

5

Re: Vanillepeulen (DUUR!!!!)

Eerst kocht ik het bij de lidl maar daar zie ik het al heel lang niet meer. Weet wel dat het iid erg duur is geworden :think:

6

Re: Vanillepeulen (DUUR!!!!)

Hallo!

Ik koop bij Lidl. ...of mijn tip: bij de vroegere "Tuin van Utrecht"nu is Hollanse Barett gewoorden. Daar koop je Vanillje zaadjes in flesje . Ingerdroogde zaadjes voor ongv. 9eu .en zit er veel in. Komt soms in de actie! Ik heb 2 flessen thuis!
Groetjes!
http://www.hollandandbarrett.nl/shop/pr … brandId=57

7

Re: Vanillepeulen (DUUR!!!!)

ILDIKONL schreef:

Hallo!

Ik koop bij Lidl. ...of mijn tip: bij de vroegere "Tuin van Utrecht"nu is Hollanse Barett gewoorden. Daar koop je Vanillje zaadjes in flesje . Ingerdroogde zaadjes voor ongv. 9eu .en zit er veel in. Komt soms in de actie! Ik heb 2 flessen thuis!
Groetjes!
http://www.hollandandbarrett.nl/shop/pr … brandId=57

Bedankt voor de tip!!
Heb het zojuist gehaald, 2e potje voor 1euro, dus nog geen 10tje voor 2 potjes :)

8

Re: Vanillepeulen (DUUR!!!!)

Hoeveel moet je daar van gebruiken ipv een vanille peul?
Ik heb er ook amandel meel gehaald 2 zakken voor 9 euro (700ge) dat scheelt wel veel met de supermarkt (200 gr €4,09)

9

Re: Vanillepeulen (DUUR!!!!)

Ik heb ze pas in een Duitse supermarkt gekocht, weet alleen de prijs niet meer,  :o maar daar zitten maar 2 stokjes in. Hier in Zutphen bij een bio winkel al eens een klein potje gedroogde vanille gekocht, is al wel weer een tijdje geleden, kan voor je kijken als ik daar in de buurt ben ?

Christine.

10

Re: Vanillepeulen (DUUR!!!!)

mijn buuf neemt vaak mee uit madagascar. Echt vers, heeeerlijk! MAzzelkontje

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed