1

Onderwerp: Welk fondant

Hoi dames

Aanstaande zaterdag viert mijn broertje zijn verjaardag en ik dacht mijn kans om een taart te maken.

Nu willen mijn man en ik een fondant taart eend proberen. Maar dan komt het er op neer welk fondant.
Zouden jullie mij tips kunnen geven over merken?
Met welk fondant hebben jullie de beste ervaring.

Alvast bedankt

2

Re: Welk fondant

Daar zijn al wel meer topics over, maar blijft toch een persoonlijke keuze. De ene wil graag een wat stuggere fondant omdat hij warme handen heeft, de ander wil juist een zachte fondant. Wat je niet moet doen is supermarkt-fondant kopen, dat scheurt snel en is echt andere kwaliteit. Ik vind Callebaut fantastisch en gebruik dat alleen, maar dat wordt in emmers van 7 kg verkocht,  da's misschien een beetje veel om te proberen. Funcakes wordt ook veel gebruikt.

3

Re: Welk fondant

Oké bedankt voor de tip!
Ja het is echt even om te proberen.
Ik wou het zeker bij een betere taartenwinkel kopen. Wij hebben dichtbij ons de bakzolder zitten.
Is dit ook goede kwaliteit of gewoon even die van fun cakes bestellen op internet?
Ik had graag even naar de winkel willen gaan van de taartenshop alleen heb er geen tijd voor.

4

Re: Welk fondant

Welke fondant is enorm persoonlijk.
Want niet iedereen vind hetzelfde soort evepn gemakkelijk werken.
Zelf werk ik altijd met funcakes.

5

Re: Welk fondant

Willeke87 schreef:

Welke fondant is enorm persoonlijk.
Want niet iedereen vind hetzelfde soort evepn gemakkelijk werken.
Zelf werk ik altijd met funcakes.

Dankjewel voor de tip. Ik ga eens even zoeken naar funxakes fondant.

6 Laatst bewerkt door Esther68 (25-10-2017 17:20)

Re: Welk fondant

Wij hebben geen Bakzolder in de buurt maar ze hebben wel een site  ;) . Ik zag dat ze ook Satin Ice fondant hebben. Zelf ben ik niet zo van de fondant maar vind Satin Ice best lekker. Al vind ik Callebaut (ook) toch net wat lekkerder. Maar die kun je idd per 7 kilo krijgen, jammer genoeg. Maar omdat ik FunCakes op de fiets kan doen (bij Pipoos wat wel 30 minuten fietsen is ;)) en deze ook goed is wordt het meestal toch FC. Ook omdat ik bijna nooit bekleed met fondant. Supermarkt fondant/marsepein gebruik ik wel eens voor decoraties maar niet om een taart te bekleden. Niet lekker.

7

Re: Welk fondant

Is al een ouder topic, maar misschien nog relevant voor toekomstig gebruik? Fondant vd bakzolder is prima. Gebruik ik ook bijna altijd. Is van Bakels.

8

Re: Welk fondant

Nu gebruik ik sinds een tijd alleen nog maar callebaut maar hiervoor jarem Satin ice gebruikt. Kleine handzame emmertjes van 1 kg, goed van structuur en zacht van smaak