1 Laatst bewerkt door Elize van B. (01-12-2018 08:41)

Onderwerp: K3 en een eenhoorn voor twee zusjes!

Vorig jaar mocht ik al twee taarten voor ze maken. Dat waren twee stapels. Nu werden de twee verjaardagen samen gevierd en wilden ze graag twee enkele!


Voor beide taarten kreeg ik een voorbeeld doorgestuurd.


De eenhoorntaart is  bijna hetzelfde. Alleen de bovenste rand is anders en op het voorbeeld stond geen tekst ;)


Het voorbeeld van de K3 taart was een stapeltaart en ze wilde graag de bovenste laag ervan. Ik vond het eerst echt niet leuk dat ze deze taart had gekozen. Ik dacht als ik deze maak, dan kan ik er zelf niet echt tevreden over zijn. Ik vond hem te druk en wat rommelig. De lolly's waren o.a. door de foto gestoken en dat vond ik zonde van de foto. Maar ik heb geprobeerd hem wat rustiger te maken en dat is gelukt!  Uiteindelijk ziet hij er best wel anders uit, maar alles wat er op moest zat erop!! Dus ze waren blij.
De letters en de 5 wilde ik rechtopstaand bovenop maar daar was geen ruimte voor helaas en zou daardoor ook echt niet mooi staan. Daarom heb ik de naam tegen de onderkant van de taart geplakt en de 5 op een lolly geplakt. (Niet heel mooi, maar ik wist niet wat ik anders moest.
Ik had nog wat bloemetjes en een lolly over. Die had ik mee gegeven. Achteraf kreeg ik te horen dat Andrea's zusje Sophia stiekem een lolly van de taart had gepakt en opgegeten, dus die extra lolly kwam toen goed van pas! :p


Beide taarten hadden een regenboogbinnenkant. Nog nooit eerder gemaakt dus was wel spannend, maar de moeder wilde dit zo graag! Ik had haar gevraagd of ze er misschien een foto van wilde sturen en dat heeft ze gedaan.


Hierbij de foto's van de taarten:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21462443_1491338734245763_7871751867767278343_n.jpg?_nc_cat=108&_nc_eui2=AeEiT-x0Fyx0tbqZMiNNByLZR5fQHMLmb5z6ku8sQsXVWdIw63OLJqi9XMW9szLeY2zaTZlt-fDX6HwJeUEEwpnATzk3QiiQZQi_kM01vjs3oQ&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=b3f0f4ed58d5a82ca048e2406799a2f4&oe=5CAE887F


https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21740033_1491340114245625_1981416737868197570_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_eui2=AeFosJinwzt3v_FlzGdl6X4be1U-Yi8i9e7ZPG_JN1gIIeXsOUs4ZQO0WUwJya68jTbH2bGCRCrfyYdO6eYWqBXOiy-OUNDMh7C0Z00GxllSVw&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=d3bbd1a20ed4231bc302c0b9c59ef25f&oe=5C9F1550


https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21462262_1491939620852341_8916947885024076931_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_eui2=AeEohNsJtSGG90hDJlnn-tiObgztds9ERTh5FNbGZjeh100j7YMv8JeQ8pVOX4VUu90gvauu_R1PLLX9j4lBemlPsFfmkjtpYdueM3FXUCcwOg&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=90e74c3735bafac0f7c1c39668762bbc&oe=5CA9B3C5

2

Re: K3 en een eenhoorn voor twee zusjes!

Super strak, mooi en netjes!! Vind het hele leuke taarten!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

3

Re: K3 en een eenhoorn voor twee zusjes!

Heel netjes! Vind ze juist super leuk.

4

Re: K3 en een eenhoorn voor twee zusjes!

Ohh, wat heb je dat ontzettend leuk en mooi gemaakt, je k 3 is erg mooi en vind het juist leuk de naam en de 5 zo.
Je eenhoorn is zó lief echt schattig en mooi geboetseerd.
Twee heel mooie taarten en de binnenkant zeker ook :thumb:  :thumb:

5

Re: K3 en een eenhoorn voor twee zusjes!

Je regenboog binnenkant is super goed gelukt!
Je eenhoorn is echt super schattig!!

6

Re: K3 en een eenhoorn voor twee zusjes!

Heel leuk hoor! En wat zijn je gekleurde laagjes mooi gelukt!

Re: K3 en een eenhoorn voor twee zusjes!

Dankjulliewel! Ja het was even spannend, maar de binnenkant is goed gelukt. Wel grappig, sommige kleuren waren voor het bakken nog heel zacht en daarna gewoon best fel :) Vooral het rood was voor het bakken meer roze.

8

Re: K3 en een eenhoorn voor twee zusjes!

Oohh wat een super leuke en lieve taartjes.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

9

Re: K3 en een eenhoorn voor twee zusjes!

Netjes en strak! Hele kleurrijke taarten

Neem eens een kijkje in mijn verkoop topic.
Niet meer actief als taartenbakster maar wel als forumlid.

10

Re: K3 en een eenhoorn voor twee zusjes!

Bedankt!

11

Re: K3 en een eenhoorn voor twee zusjes!

Wat een leuke kleurrijke taarten! Maar je unicorn ... zo’n schatje!

Happy Cake Day!

12

Re: K3 en een eenhoorn voor twee zusjes!

Elize van B. schreef:

Dankjulliewel! Ja het was even spannend, maar de binnenkant is goed gelukt. Wel grappig, sommige kleuren waren voor het bakken nog heel zacht en daarna gewoon best fel :) Vooral het rood was voor het bakken meer roze.

Wow ze zijn heel gaaf!

Welke kleurstof heb je gebruikt en hoeveel? Op op welke temperatuur en tijd heb je ze vervolgens gebakken?

Dochter wil ook graag een regenbood eenhoorn taart....

13

Re: K3 en een eenhoorn voor twee zusjes!

anieck schreef:
Elize van B. schreef:

Dankjulliewel! Ja het was even spannend, maar de binnenkant is goed gelukt. Wel grappig, sommige kleuren waren voor het bakken nog heel zacht en daarna gewoon best fel :) Vooral het rood was voor het bakken meer roze.

Wow ze zijn heel gaaf!

Welke kleurstof heb je gebruikt en hoeveel? Op op welke temperatuur en tijd heb je ze vervolgens gebakken?

Dochter wil ook graag een regenbood eenhoorn taart....

Ik heb de kleuren van wilton gebruikt. Uit die grote verpakking met 8 potjes. Voor oranje had ik rood en geel gemengd. Voor het paars had ik een ander merk gebruikt: RD Progel.

Van alles een beetje, zodat de kleuren voor het bakken zacht waren, maar dat je wel goed kon zien welke kleur het was... Na het bakken waren een stuk feller!
Ik zou dus niet te veel kleurstof gebruiken!

Ik heb niet per laag gebakken. Ik heb gewoon van alle kleuren een normale biscuittaart gebakken. (6 in totaal dus) Daarna alle taarten in 4 lagen gesneden. Ik had dus uiteindelijk genoeg voor 4 regenboogtaarten. Twee had ik gebruikt, de rest voor eigen gebruik ingevroren ;)