1

Onderwerp: Spoedvraag royal icing botercreme of marsepein

Ik ga vanavond 3 taarten bakken om morgen te versieren waarna ze wordrn opgehaald en vrijdag gegeten.
Ze zullen dus in de koelkast staan...

Vraag: ik wou bij eentje aan de zijkant van die omgedraaide boogjes spuiten van royal icing en stipjes  en bij een ander de namen erop spuiten. 
Maar nu vraag ik me af of dat wel kan omdat ze in de koelkast gaan en ik ergens las dat dat niet kan bij gebruik van royal icing.
Dus nu vraag ik me af of ik ze van marsepein moet maken of botercreme.... het leek mij wel makkelijk om de namen te spuiten onder ze zo lang zijn en ik heb letters heb dus dat doe ik altijd nogal lang over als ik ze van marsepein maak.  Mar verder heb ik nog maar 1 keer eerder royal icing gebruikt...

Ik hoop dat iemand tijd heeft snel te antwoorden.... fingers crossed.

Dus: kan je royal icing gebruiken als de taart erna nog bijna drie kwart dag in de koelkast gaat

Heel erg bedankt vast
Minke

2

Re: Spoedvraag royal icing botercreme of marsepein

Die boogjes en stipjes zou ik gewoon van royal icing maken. Je bedoelt toch die soort sliertjes, toch? Ik maak ze soms met sliertjes marsepein dus kan ook. Botercreme lijkt mij niet mooi, eerlijk gezegd. De naam zou ik ook met letters maken en niet zelf spuiten, maar ik heb geen vaste hand  ;) . Wanneer ik letters maak van marsepein doe ik altijd tylose erdoor. Het wordt nooit zo hard als bij fondant maar de letters komen er steviger uit en blijven in vorm.
Maar royal icing kan prima in de koeling. Ik heb iig nog nooit problemen gehad.

3

Re: Spoedvraag royal icing botercreme of marsepein

Oké het gaat dus niet smelten ofzo in de koelkast?
Misschien doe ik alleen de eerste letter in marsepein groot haha.

4

Re: Spoedvraag royal icing botercreme of marsepein

Voorzichtig met royal icing...... dat is bij een prachtige bruidstaart die ik eens maakte (3 x 5 lagen) zo uitgelopen doordat de cateraar het in de koeling had geplaatst.......zo 'droop' de rode royal icing over de (tot dan toe.....haha) maagdelijk witte taart heen.

5

Re: Spoedvraag royal icing botercreme of marsepein

annick67 schreef:

Voorzichtig met royal icing...... dat is bij een prachtige bruidstaart die ik eens maakte (3 x 5 lagen) zo uitgelopen doordat de cateraar het in de koeling had geplaatst.......zo 'droop' de rode royal icing over de (tot dan toe.....haha) maagdelijk witte taart heen.

Als het een Halloween of horror thema was geweest had het nog gekund misschien ;) .
Zou het kunnen dat de rode kleurstof de RI wat slapper maakte  :think: . Mijn ervaring is dat ik bij rood, zwart, paars, donkerblauw en donkergroen meestal heel veel kleurstof nodig heb waardoor het (marsepein, fondant, botercreme enz) wat minder stevig wordt en lastig mee te werken.
En dan icm een koudere koeling (wat vaak is bij horeca) kan dramatisch aflopen idd.. :s

6

Re: Spoedvraag royal icing botercreme of marsepein

O mmm ik had graag een keer met royal icing gewerkt vooral de stipjes en boogjes en letters schrijven is toch wat makkelijker dan allemaal met marsepein maken (zonder lettervormpjes) maar misschien dat ik dan toch maar ook van witte marsepein doe. 
Het is voor en bruiloft en ze worden belegd met witte marsepein en wilde witte royal icing gebruiken van funcakes. 
Maar als ik dat zo hoor ga ik liever misschien voor safe en dan toch maar van marsepein... aangezien ik er na het ophalen ik zelf niets aan kan fixen...

Dan maar alleen de eerste letter ofzo haha

7

Re: Spoedvraag royal icing botercreme of marsepein

Heb je geen tijd meer om letter uitstekers te kopen? Ze hoeven nl niet duur te zijn, maar het werkt wel heel gemakkelijk.
Succes!

8

Re: Spoedvraag royal icing botercreme of marsepein

Nee ik heb niet echt tijd om naar de stad te gaan.  Misschien doe ik alleen hun eerste voorletter want ze hebben ook nog eens lange namen

9

Re: Spoedvraag royal icing botercreme of marsepein

Ik dacht ik laat nog even weten dat ik toch maar voor marsepein was gegaan. Het is verder wel goedgekomen.
Bedankt voor de support.

https://s1.postimg.org/318vc28rez/20171005_182405.jpg

10

Re: Spoedvraag royal icing botercreme of marsepein

Gelukkig =D

Je taarten zien er erg mooi uit :thumb:
Als ik jou was zou ik ze nog plaatsen in de taarten parade vind iedereen leuk  =D