1

Onderwerp: Mokka taart en Kinderen

Hallo,

Ik wil graag een mokka taart gaan maken. Aangezien je voor mokka crème, koffie gebruikt, vraag ik me af hoe het zit met de cafeïne? Omdat er ook kinderen van de taart zullen eten. Ik wil niet dat zij hier last van zullen krijgen.

Nu dacht ik om cafeïne vrije koffie te gebruiken, maar hoe zit het dan met de smaak? Hou je wel een goede smaak? Of wordt dit minder?

Van de andere kant, je gebruikt maar een klein beetje, kan dat echt al kwaad? De kinderen krijgen ook niet een hele taart natuurlijk..

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/

2

Re: Mokka taart en Kinderen

Ik zou gewoon de echte koffie doen. Veel kinderen lusten niet eens mokka dus zullen hier niet veel, of helemaal niks, van eten. Denk trouwens dat een heel klein beetje koffie veel minder slecht is dan die suikers die ze de hele dag door naar binnen krijgen  ;)

3

Re: Mokka taart en Kinderen

Gewoon echte koffie gebruiken lijkt mij het lekkerst.
Cafeïne is toch niet schadelijk ofzo?
Wordt tegenwoordig maar moeilijk om gedaan, op m'n 2e dronk ik al koffie en zo gezond als n vis ;)

4

Re: Mokka taart en Kinderen

Je zou ook nog mokka essence kunnen overwegen.  Cafeïne vrij en toch vol van smaak

5

Re: Mokka taart en Kinderen

Ik zou zelf gerust gewone koffie gebruiken, zoveel krijgen ze er toch niet van binnen. Maar als jij je er prettiger bij voelt om cafeïnevrije koffie te gebruiken doe je dat toch? Smaak is tegenwoordig niet echt anders meer.

6

Re: Mokka taart en Kinderen

Willeke87 schreef:

Gewoon echte koffie gebruiken lijkt mij het lekkerst.
Cafeïne is toch niet schadelijk ofzo?
Wordt tegenwoordig maar moeilijk om gedaan, op m'n 2e dronk ik al koffie en zo gezond als n vis ;)

Cafeine kan echt wel schadelijk zijn. Heb ik het natuurlijk wel over grote hoeveelheden. Zeker die red bull achtige troep is erg schadelijk. Hartkloppingen en zo. Ik weet wel dat mijn max 2 kopjes bij dag is. Ik krijg er anders echt last van.

7

Re: Mokka taart en Kinderen

Ik val ook meer over de hoeveelheid suiker in een taart dan de cafeïne.
Is 1 straf kopje op een hele taart ofzo.
Terwijl suiker in de taart en de fondant of marsepein erop.
Als ze actiever zijn na de taart ligt het aan de suiker en niet aan de cafeine denk ik  =D

Maar als je deca in huis hebt kun je dat gebruiken want vind zelf de smaak hetzelfde ongeveer.

8

Re: Mokka taart en Kinderen

Nou er gaat geen fondant of marsepein over heen. :lol:
Dat vind ik er niet bij passen.

---> Creatief, informatief, maar vooral een lekkere weblog! <---
http://bijjolan.blogspot.nl/