1

Onderwerp: Svp hulp bij planning twijfel nu help :(

Lieve dames

Ik zie even door de bomen het bos niet meer en ik heb zo een week waarbij ik een planning had en er toch van alles tussendoor komt :(.
Het volgende:
Vrijdag wordt er een taart opgehaald die zaterdag wordt gegeten. Ik gebruik voor de vulling aardbeienmousse. Kan dit? Ik vul de taart dan vrijdag ochtend. Ik vermoed dat hii zaterdagmiddag wordt gegeten.
De tweede taart wordt zaterdagmiddag rond 1700 gehaald.
1 van de helaas pindakaas dingen is sat ik zaterdag onverwacht MOET werken. Deze taart wordt gevuld met oreokoekjescreme en raffaello creme. Deze maak ik door Melbona room 35% van de lidl uit zo een kartonnen pakje op te kloppen met poedersuiker en vanille en vervolgens oreokoekjes erdoor te prakken evenzo  met raffaello creme. Omdat ik zaterdag weg moet in de ochtend moet ik deze taart dus al vrijdagmiddag vullen zodat hij kan opstijven en ik hem vrijdagavond kan bekleden en versieren. Kan dit? Zo niet is oreokoekjescreme en raffaellocreme obv botercreme te doen? Ik hoor graag jullie mening en ervaring wbt beide taarten en mijn planning. Bedankt voor jullie hulp.

It's never to late to become what you might have been

2

Re: Svp hulp bij planning twijfel nu help :(

Oh ja wellicht belangrijk. Wanneer ik mijn lidlpakjes room opklop doe ik mijn kom waarin ik het klop in ijswater. Op het moment dat ik de taart heb gevuld doe ik mijn taart direct in mijn koeling die op stand 5 staat wat gelijk staat aan vriezen volgens mij -5. Later zal ik de taart dan afsmeren met ganache en weer in de keoling doen. De decoraties maak ik vandaag. De taarten zal ik bekleden suurt bij mij ongeveer 20 minuten dan weer in de keoling. En dan zal ik ze stapsgewijs versieren e steeds max 15 minuten uit de koeling hebben weer terug doen en weer verder decoreren

It's never to late to become what you might have been

3

Re: Svp hulp bij planning twijfel nu help :(

Of zal ik de enchanted cream mix halen? Haha sorry voor de overload maar ben zo aan het stressen om van alles vandaag

It's never to late to become what you might have been

4

Re: Svp hulp bij planning twijfel nu help :(

Als ze de taarten allebei op zaterdag eten dan kan het geen kwaad volgens mij. De taart staat in de koeling en wordt de volgende dag gehaald.

Succes met alles komt zeker goed :thumb:

5

Re: Svp hulp bij planning twijfel nu help :(

Vrijdag vulen lijkt me geen probleem voor beide taarten.
Mag ik vragen waarom je je kom met room opklopt in een kom ijswater? Als je gekoelde room klopt en daarna in de koelkast zet dan kan dat ook gewoon, scheelt je een extra handeling.
Ik zou de taart niet invriezen, omdat je het hebt op -5, gewoon in de koeling moet voldoende zijn.

6

Re: Svp hulp bij planning twijfel nu help :(

Lijkt mij ook geen probleem hoor, koude kom of koude kloppers zorgen er alleen voor dat je room sneller stijf wordt.
Succes

7

Re: Svp hulp bij planning twijfel nu help :(

Dankjewel dames jullie zijn geweldig

It's never to late to become what you might have been

8 Laatst bewerkt door Esther68 (21-09-2017 10:31)

Re: Svp hulp bij planning twijfel nu help :(

Je zegt creme maar je bedoelt slagroom denk ik  :think: (ken melbona niet). Ik zelf gebruik eigenlijk altijd een creme (FunCakes botercrememix). Blijft langer goed en is stabieler dan slagroom. Vind ik dan  ;) . Mijn slagroom wilde nog wel eens mislukken maar sinds ik een koude stalen kom (net uit de koeling) gebruik mislukt deze niet meer. Als ik al slagroom gebruik doe ik hier mascarpone doorheen (aangevette slagroom). Deze is erg lekker en zorgt er ook voor dat de room langer steviger blijft.
Ik zou de taart alleen niet onafgesmeerd zo lang in de koeling zetten. Mijn ervaring is dat de biscuit dan toch wat droger wordt. Afsmeren en bekleden houdt de taart langer vers  ;). Folie helpt ook natuurlijk  ;)
De tweede taart zou ik dus vullen met botercreme. Ik begrijp dat je deze al vrijdag wilt maken en wordt waarschijnlijk pas zondag gegeten (gezien het tijdstip van zaterdag ophalen). Dan staat de taart dus 2 dagen voordat deze gegeten wordt.

Re: Svp hulp bij planning twijfel nu help :(

Een dag voordat de taart gegeten wordt vullen met een slagroomvulling lijkt mij gewoon kunnen. Als de andere taart pas zondag wordt gegeten, zou ik die inderdaad niet vullen met een vulling op basis van slagroom! Wel vervelend dat je het onverwachts zo druk hebt. Succes ermee!!