1

Onderwerp: Wat gebruiken jullie om toeven op cupcakes te maken?

Ik hoop dat ik in de geode rubriek zit om dit te vragen  ;)

Ik ben er een tijdje uit geweest en heb eigenlijk alle nieuwe ontwikkelingen gemist. Mijn dochter wordt volgende week 11 (groep 8) en heeft me gevraagd om cupcakes te maken om te trakteren. Het idee was om cupcakes te maken er een toef op te spuiten en dan een roosje erop te zetten. Simpel en lekker. Maar waar maak ik de toef van? Ik ben absoluut geen liefhebber van botercreme, ook al zit er een smaakje aan. Wat dan wel? Ik lees op het forum veel over enchanted creme, maar ook ganache wordt gebruikt. Wat zouden jullie gebruiken om een toef van te spuiten voor cupcakes voor kinderen uit groep 8?

Als ik geen lekkere toef kan bedenken dan worden het weer gewoon fondant plaatjes met daarop het roosje. Maar eigenlijk wilde ik nu eens een toef doen.

2

Re: Wat gebruiken jullie om toeven op cupcakes te maken?

Ik zou enchanted creme nemen.
Gemakkelijk te maken en te spuiten, je kan het gemakkelijk kleuren en een smaakje toevoegen.

3

Re: Wat gebruiken jullie om toeven op cupcakes te maken?

Een toef van opgeklopte ganache zou ook kunnen of bijvoorbeeld botercreme extra ( botercreme met bbr)

4

Re: Wat gebruiken jullie om toeven op cupcakes te maken?

Ik denk dat ik, omdat de meeste kinderen dit lekker vinden, voor een banketbakkersroom toef zou gaan. Misschien wel simpel maar wel lekker. Je zou ook de mbc kunnen maken. Is wel een bc en vind ik juist minder maar krijg je wel erg mooi toeven van  :Y . Ik denk dat ik zelf toch de mbc zou maken, ondanks dat ik deze niet echt lekker vind (net als de enchanted creme  :O ). Er zijn nl heel veel mensen die deze wèl lekker vindt  ;)

5

Re: Wat gebruiken jullie om toeven op cupcakes te maken?

Esther68 schreef:

Ik denk dat ik, omdat de meeste kinderen dit lekker vinden, voor een banketbakkersroom toef zou gaan. Misschien wel simpel maar wel lekker. Je zou ook de mbc kunnen maken. Is wel een bc en vind ik juist minder maar krijg je wel erg mooi toeven van  :Y . Ik denk dat ik zelf toch de mbc zou maken, ondanks dat ik deze niet echt lekker vind (net als de enchanted creme  :O ). Er zijn nl heel veel mensen die deze wèl lekker vindt  ;)

Persoonlijk vind ik enchanted creme pas lekker worden als je er zelf een smaakje aan geeft. Vorige week heb ik er zelfgemaakte caramel door gedaan dan lik je echt je vingers erbij af. Je houdt een luchtige creme die niet vet aanvoelt in je mond.

6

Re: Wat gebruiken jullie om toeven op cupcakes te maken?

Willeke87 schreef:
Esther68 schreef:

Ik denk dat ik, omdat de meeste kinderen dit lekker vinden, voor een banketbakkersroom toef zou gaan. Misschien wel simpel maar wel lekker. Je zou ook de mbc kunnen maken. Is wel een bc en vind ik juist minder maar krijg je wel erg mooi toeven van  :Y . Ik denk dat ik zelf toch de mbc zou maken, ondanks dat ik deze niet echt lekker vind (net als de enchanted creme  :O ). Er zijn nl heel veel mensen die deze wèl lekker vindt  ;)

Persoonlijk vind ik enchanted creme pas lekker worden als je er zelf een smaakje aan geeft. Vorige week heb ik er zelfgemaakte caramel door gedaan dan lik je echt je vingers erbij af. Je houdt een luchtige creme die niet vet aanvoelt in je mond.

Dan ga ik eens met caramel (of iets van witte chocolade) proberen  ;) . Ik had er toen vanille doorheen gedaan. Ik moet zeggen dat ik de structuur van de EC (ook) niet echt fijn vind in mijn mond. Had een beetje het gevoel van die roze/gele schuimblokken en die vind ik ook niet lekker. Maar misschien dat de caramel of iets anders zoals gesmolten chocolade dit veranderd? De EC iets romiger maakt? Ga het eens proberen!  :Y

7

Re: Wat gebruiken jullie om toeven op cupcakes te maken?

Ik vind EC qua structuur lijken op de vulling van negerzoenen. Denk niet dat een toevoeging iets aan de structuur veranderd

8

Re: Wat gebruiken jullie om toeven op cupcakes te maken?

Ik maak altijd een crème op basis van banketbakkersroom...dat is zooo lekker!

250gr roomboter
250gr bbr
60gr poedersuiker

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

9

Re: Wat gebruiken jullie om toeven op cupcakes te maken?

Dames bedankt voor jullie antwoorden! Ik denk dat ik van de week maar eens ga spelen met van alles. Ik twijfel tussen de botercreme met bbr variaties, de ec en de ganache. Maar daar komen Eve en ik samen wel uit denk ik  ;-) . Nu alleen nog even tijd vinden tussen het maken van de bloemen voor mijn PME eindstuk ;-)

10

Re: Wat gebruiken jullie om toeven op cupcakes te maken?

Ik maak de enchanted cream aan met slagroom, vind hem dan lekkerder en steviger dan met melk en water.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby