1 Laatst bewerkt door Elize van B. (01-12-2018 08:44)

Onderwerp: Bloemetjes, babyshower en een geboortetaart!

Deze week heb ik drie taarten en wat cupcakes mogen maken. Allemaal erg leuk! Alle taarten werden erg kortdag besteld, maar het was toch heel leuk om ze te maken.

De bloemetjestaart samen met de cupcakes waren voor een meisje van 5. Haar moeder en ik hadden samen afgesproken welke kleuren erop kwamen en ze vond het leuk als er bloemetjes op komen. Verder mocht ik het een beetje zelf weten. Erg leuk! Had haar verschillende ideetjes voorgelegd en ze vond het allemaal super leuk. Verder had ik er voor gekozen om verschillende details uit de taart ook in de cupcakes te verwerken.
Achteraf kreeg ik te horen dat ze de taart heel mooi en lekker vonden en dat ze nog een beetje reclame hadden gemaakt voor mij haha. Super leuk :)
De vijf was helaas gebroken, maar ik kon het gelukkig weer aan elkaar krijgen. Er was gelukkig niet zo veel van te zien geloof ik. Ik had hem trouwens uitgesneden omdst ik er geen uitsteker voor had. Ik blijf dat uitsnijden best lastig vinden. Bij het snijden beweegt het allemaal mee, ipv dat het blijft liggen zoals het ligt. :P
Dit is het geworden:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20799202_1463608720352098_7442205390890737851_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_eui2=AeEFiJ6Q3ebCt1y9teo2kGg6Y2OdlBzGDkUg19bn5vyuIN4kgngTECtpBLKcRnqWg-4QoCBzoCKgYSNhBRBBGn0OKoa8A1kkA9oQTeIIvM9oyg&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=a30d9ad72d6647f634ab4c5a00aa01b2&oe=5CAA14F9


Mijn nichtje is afgelopen zaterdag bevallen van een dochtertje en haar schoonmoeder had mij gevraagd een geboortetaart te maken. De kleuren had ik van haar doorgekregen, verder mocht ik het zelf weten! Zo leuk. :) Ik had wel ontzettend veel last van het vochtige weer. Mijn fondant werd zo plakkerig, dat ik het gewoon niet zo mooi kon krijgen als ik had gewild. Maar ze waren er heel blij mee.
Dit heb ik er van gemaakt:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20953642_1466913790021591_1774397564493234307_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_eui2=AeFQivIW42UJPiBQ89G0qc0c7VFUWBqs_aHXiUobYkotNcnCby3Nr5tKHp8DlPR-RkT1J54YShsF70EH0_Tibc6LeRMLSPInT2gV-4N5LNNY7A&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=80701878756519f689ad0a14679da094&oe=5C71E5B9


Als laatste mocht ik ook nog een taart maken voor een babyshower. De klant was iemand die al vaker bij mij heeft besteld. Deze keer was het niet voor haarzelf, maar voor een vriendin van haar.  Ze was nogal laat met bestellen en van haar mocht ik daarom zelf iets kiezen wat mij leuk leek. Om het mezelf makkelijk te maken had ik twee voorbeelden opgezocht en haar gevraagd of ze zoiets leuk vond. En ze heeft de leukste uitgekozen!! Hij is nagemaakt van een tweelaagse stapeltaart. Onderste en bovenste laag daarvan verwerkt in één laag ;) Om de verhoudingen een beetje hetzelfde te houden gekozen voor een hoge taart. Uiteindelijk bijna 12 cm hoog excl. de schoentjes. Dat was even spannend, want nog nooit zo'n hoge laag gemaakt.
Voor het tekstlabeltje had ik geen uitsteker. Toen maar afbeeldingen van zo'n vorm uitgeprint in twee verschillende maten en dat als sjabloontje gebruikt! Dat uitsnijden lukt mij toch niet zo als met een uitsteker. Maar ja, zulke labels zijn zo leuk... En de klant had het ook graag!
Ook bij deze taart (gisteren gemaakt) erg last gehad van de hoge luchtvochtigheid. Weer ontzettend plakkerige fondant. En het bleef helaas vochtig... Toen geprobeerd om te smoothen met een bakpapiertje op de taart, zodat de smoother niet zou blijven plakken. Dat heeft er voor gezorgd dat ie toch nog ietsje strakker werd. Maar had nog wel wat beter gemogen.
En hier is hij dan:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21032301_1468440469868923_6709564300622620445_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_eui2=AeEDdsXq8jPEoFVrvIF5MjTcOtxpyjanejgPLWV4SONE1BBUbBIF3mL7csNQ-f6nkJwGonKM3n7K7TtT7Hdx4Ex2bpk6zhPGpDlYTPRPG_85eA&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=c12d0e9c5dcd11c20d9c823a9b9599f7&oe=5C64CDBD

2

Re: Bloemetjes, babyshower en een geboortetaart!

Schitterende taarten!
Vind vooral de bloemetjestaart erg mooi en fleurig.

3

Re: Bloemetjes, babyshower en een geboortetaart!

3 prachtige taarten! :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

4 Laatst bewerkt door Baklataart (20-08-2017 10:22)

Re: Bloemetjes, babyshower en een geboortetaart!

Wauw, wat heb je dat allemaal fantastisch mooi gemaakt , zo schattig allemaal en het ziet er allemaal prachtig uit :thumb:

Dat uit snijden vind ik ook lastig heb wel gemerkt als je het even laat uitharden dat het dan al een stuk beter gaat :)

En niks van te zien hoor dat je 5 gebroken was!!

5

Re: Bloemetjes, babyshower en een geboortetaart!

Wat een ontzettend mooie taarten  :thumb:

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

6

Re: Bloemetjes, babyshower en een geboortetaart!

Hele mooie nette taarten!!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Re: Bloemetjes, babyshower en een geboortetaart!

Dankjulliewel voor de leuke reacties ;)

Re: Bloemetjes, babyshower en een geboortetaart!

hele mooie taarten!

9

Re: Bloemetjes, babyshower en een geboortetaart!

Wat een prachtige taarten.
En zo een schattig fopspeentje . Super lief :)

10 Laatst bewerkt door lisavd (14-09-2017 08:48)

Re: Bloemetjes, babyshower en een geboortetaart!

Heel mooi... de details zijn echt super, aldus een  andere Lisa ;-)

Neem eens een kijkje in mijn verkoop topic.
Niet meer actief als taartenbakster maar wel als forumlid.

11

Re: Bloemetjes, babyshower en een geboortetaart!

O die boy taart! Mooi zeg

12

Re: Bloemetjes, babyshower en een geboortetaart!

Wauw mooi hoor!

It's a piece of cake

13

Re: Bloemetjes, babyshower en een geboortetaart!

Die schoentjes, echt super mooi gemaakt, mooie taarten!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

14

Re: Bloemetjes, babyshower en een geboortetaart!

Dankjulliewel allemaal ;) Erg leuk om alles te lezen.