1051

Re: [Apeldoorn en omgeving] Nieuws, freubel en klets; -Deel 9-

Hopende dat alles lang rustig blijft bij jou thuis. Handige H gaat prima, donderdag geopereerd, vrijdag weer naar huis, lang zitten is nog geen optie dus verblijft hij regelmatig op bed in de kamer, loopt ook een paar maal per dag een rondje om het blok en probeert steeds een stukje verder te gaan.

Christine.

1052

Hoi dames, het is echt wel stil hier he?
Keukentje, sterkte met je man, hoop dat hij snel opknapt.
En Kerstboompje ja het geheim van een luchtige biscuit is idd lang kloppen, wat makkelijk is met een keuken machine maar minder met hand mixer

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

1053

Hoi dames, het is echt wel stil hier he?
Keukentje, sterkte met je man, hoop dat hij snel opknapt.
En Kerstboompje ja het geheim van een luchtige biscuit is idd lang kloppen, wat makkelijk is met een keuken machine maar minder met hand mixer
Ik hoor niet zoveel van de dames over een Stolp avond wens.
Het is ook niet druk op de Stolp pagina van Facebook.
Nou ook jij sterkte met je arm Kerstboompje.
Met Amanda gaat het goed na haar Z-H Verblijf.
De vader van Inge is wel plotseling overleden.
Voor de rest is het redelijk rustig wat betreft mindere berichten....
Groetjes en tot gauw!

1054 Laatst bewerkt door kerstboompje (04-04-2017 07:09)

En hoe gaat het met handige H, heeft hij al weer een nieuw record gevestigd ;) .
Blij te horen dat er goed nieuws is over alle "zieken".  En spijtig te horen van het overlijden van Inge's vader :( .

Een nieuwe stolpavond plannen lijkt mij een goed plan of evt weer een zondagse High-Tea? Wie durft/wil de bal opgooien op FB.

Afgelopen weekend (alweer) een taart in elkaar gemixt voor de verlate/vervroegde verjaardagsvierders. Weer een ander recept uit het duitse boekje geprobeerd. Ik had nog een chocoladebiscuit in de vriezer liggen en daarbij passend een recept uitgezocht. En ook dit was een goeie :9 .

Nu voorzichtig bedenken wat we tijdens de paaslunch gaan serveren, tevens verjaardag van onze oudste. Eerste paasdag is hij jarig en dat leek mij een goed excuus om nergens heen te gaan en de familie "te dwingen" gezellig bij ons te komen. Helaas voor schone familie, die heb ik een paaslunch in een horeca etablissement door de neus geboord O-)  :lol: . Nu gaan we 2e paasdag ergens uit eten :think:  :|  :rolleyes: .

Foto van laatste mix creatie (Erdbeer-vanillieyoghurt kuchen of zo iets)
https://s12.postimg.org/dwxb5shh5/IMG_0682.jpg

Niet het mooiste plaatje, zo op met die cacao, slagroom smeren. Oja, de aardbeien waren een stuk duurder dan de frambozen, vandaar het afwijkende vruchtje ;) . Maar het gaat om het idee.

1055 Laatst bewerkt door Hertje (18-04-2017 20:00)

kerstboompje, wat ben je weer lekker bezig geweest. :P
Leuk dat je een feestelijke Pasen plande. :thumb:  Nog proficiat! :)

keukentje: kan handige H. weer beter uit de voeten?

Annette, hopelijk gaat het nu iets beter met je!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

1056

Handige H loopt buiten nu met 1 kruk, binnen soms zonder, gaat de goede kant op dus. Kan alleen nog niet dat doen wat ie zelf wil, prutsen dat soort dingen.

Afgelopen week druk geweest met traktatie en taart voor jarige kleindochter, deze week maar 1 taart in de planning, verder redelijk rustig op taart gebied, maar dat kan ook zo weer veranderen.

Woensdag aan het eind vd middag op de (oranje) borrel bij de burgemeester, de coördinator van de stichting waar ik voor bak is gevraagd om aanwezig te zijn, zij vroeg ons weer mee, dus eens kijken hoeveel notabelen we gaan ontmoeten. ik zal verslag doen.

Christine.

1057

Hoe is het met iedereen. Hier weinig bijzonders.
Voor het Oranjefeest (op de 27e moest hubby werken) naar "ons" vakantiehuisje geweest. Veel gepoetst, maar ook heerlijk in de zon gezeten. Ondanks dat het een werkvakantie was, toch helemaal ontspannen en opgeladen. Maar vijf dagen daar geweest en het gevoel gehad er veel langer te zijn geweest.
Voorafgaand aan Dld. ook nog met Groei&Bloei tulpen en tuinen gekeken in de NOP. Was geweldig, héél veel foto's gemaakt en ook echt lekker uit geweest. Voelde mij enorm slim/enorm verbaasd over gebrek aan kennis van veel mensen over bollenteelt/akkerbouw. In oa Apeldoorn wonen dus behoorlijk wat stadse tuinierders. Dus was wel een beetje een ego-boost  :O  :rolleyes: .

Uitslag van BRCA1 test was gunstig voor mij, geen mutaties dus een heleboel (ongemerkt opgebouwde) stress weg. Vandaar waarschijnlijk uitermate relaxte tuinenreis en werkvakantie.

Ook vorige maand voor het eerst bij practicum geassisteerd. Was erg leuk. Flinke vuurdoop, want in totaal 100 studenten verdeeld in twee grote groepen en "hoofd" vh practicum ziek  :s . Dus heel veel dingen echt helemaal zelf voor het eerst moeten doen. Ik vond het erg leuk en heb mij voor volgend jaar al aangemeld als assistent. Heel diverse groep studenten. Grappig te zien de verschillen onderling, de aanpakkers, de "eerst doen dan denkers", de administrateurs, de blablabla toekijkers, etc. We hebben alvast een voorproefje gehad van alle studenten die straks ook nog allemaal daadwerkelijk op onze labs aan de gang moeten.  :S 100, moeten dus allemaal ook begeleid worden :think: en graag goed ook nog :rolleyes: .

Voor de rest weinig nieuws. Ben vooral druk met "inrichten" van vakantiehuisje :D .

1058

Klinkt als een ontspannende vakantie ;-) en succes met inrichten. Fijn dat alle uitslagen goed waren :-)
Hier gaat alles ook lekker rustig, handige H vordert goed en als het weer goed is fietsen wij samen een rondje in de buurt, huis weg, sluis over en retour maar ook al naar Brummen gefietst dan heen en terug samen toch wel 20 km, onderweg natuurlijk ergens op de koffie. Hoe is het met de schouder ? Die van mij prut, door osteopaat terug naar de ha gestuurd want geen vooruitgang, ha natuurlijk op vakantie en zijn vervanger zo vol dat ik pas aan de beurt ben als eigen ha terug is, dus daar maar op wachten. A.s. dinsdag met H op controle in Nijmegen, misschien tussen neus en lippen door daar de arts eens vragen..wie weet helpt dat. Succes met de studenten.

Christine.

1059

Schouder gaat hier goed, tenminste als ik mijn oefeningen doe :o . Maar soms doe je toch weer iets waardoor het weer ergens zeer doet. Fysio was tevreden, waarschijnlijk gaan we in juli beginnen met mobiliseren. Tenminste als ik weer niet iets oploop. Was ophangen buiten op de lijn gaat redelijk goed, maar kracht mis ik volledig. Op het werk nog twee schouder gevallen op het lab, dus soms doen we met zijn drietjes een "schouder sessie" =D , dan zie je sommigen kijken :lol: .

Fijn dat jullie weer stukjes kunnen fietsen. En die inspanningen moet je ook belonen ;) . Ik kom helaas niet toe aan stukjes fietsen en zwemmen ook al niet :( .

Voor de rest weinig nieuws

1060

Er is een klets high tea in planning, een ieder brengt dan wat mee. Waarschijnlijk al volgende week vrijdagavond, zodra ik meer weet stuur ik je een apje.

Christine.

1061

Hoi kerstboompje, fijn dat de uitslag neg. Was voor jou! Hier ook voor borstkanker gen neg. Dus ook opgelucht. Was gewoon pech dus.... Nog een test te gaan voor pancreas en melanoom gen onderzoek, moeder en zus hadden dat dus nog even geduld.Hielaas heb ik ook schouder problemen. Lijkt op pees ontsteking. Maar wel in linkerschouder. Dat is vreemd omdat ik rechts ben. Volgende week terug naar arts voor verder onderzoek. Pijnstillers helpen ook niet....
Fijn dat jij beter gaat! Maar hoelang ben je al bezig hiermee en met fysio?
Groetjes en tot ziens.

1062

De high tea is/wordt toch wat opgeschort ivm dubbele afspraak, komt dus nog of op een andere plek.
Ik hou je op de hoogte.

Dinsdag dus op controle geweest met H, dokter erg tevreden en volgende controle over 5 jaar of nog later. Wel nog even over de schouder gehad maar moet toch verwijzing via ha, ook een vervolg verhaal dus.

Christine.

1063

@Annette; kan maar zo hoor dat je last hebt van je niet dominante kant, bij "frozen shoulders" komt dat heel vaak voor. Ik heb dus last vd rechterkant en ik ben rechts, maar dat komt doordat ik vorig jaar die buik-/zijschuiver heb gemaakt op mijn rechterzij en die frozen shoulder is bij mij daar het gevolg van. Ik raad je aan om de schouder zoveel mogelijk in beweging te houden om te voorkomen dat hij echt vast gaat zitten, want dat is echt onhandig. Oja, ik was 6 juni 2016 gevallen met de fiets (lang leve STRAVA), eerst gekneusd, misschien als reactie daarop kalkafzetting en een frozen shoulder. Ik hoop met de fysio in juli te beginnen met mobilisatie oefeningen en dan ben ik er nog redelijk snel doorheen gerold. In het begin heeft de fysio vooral gemasseerd etc, nu is het vooral monitoren en als het goed genoeg is dus mobiliseren. Maar het kan maar zo nog een jaar duren eer ik klaar ben. Ik kan nu al wel de was weer ophangen, maar echt tillen boven mijn macht gaat echt nog niet en mijn arm kan ik ook nog niet gestrekt helemaal tot boven mijn hoofd tillen :s . Maar ben al een stuk verder dan drie maand terug :y
Niet fijn te horen dat je dus twee keer domme pech hebt gehad, aan de andere kant wel weer fijn (voor de rest vd familie) dat je ook een negatieve score hebt. Ik hoop dat de twee andere ook goed uitvallen, ik wist niet dat daar ook al gen onderzoek voor is. Ik zal duimen. Doe ik ook voor mijn zusjes, de ene verwacht over drie weken uitslag en de ander moet nog bloed prikken.

High Tea; ik hoor het wel via de app. De eerst gesuggereerde week valt af ivm afwezige hubby en collecteweek MLDS (muv vrijdagavond). Zou wel heel erg balen zijn als ik er niet bij kan zijn, maar als ik de enige ben, laat het daar niet vanaf hangen.

Fijn dat H goed gaat. Heb nog aan jullie gedacht in Dld. toen er weer eens een groepje motor rijders voorbij kwam in het dal(letje). Dat zal er deze zomer nog wel niet inzitten :think: .

1064

Nou de 2e gen uitslag is ook negatief. wat niet echt veel zegt volgens de arts omdat er nog niet zoveel genen zijn die ze kunnen testen hiervoor.... Maar goed, zover wel goed bericht. Ik vraag me dan wel af waarom ze dan toch testen. Al die stress voor niks! Wel handig om te leren voor hen denk ik.

Mijn schouder heeft een slijmbeurs ontsteking en een pees ontsteking en de pees is zo dik dat hij niet zomaar in het gewricht gaat. Vandaar de pijn ook met gewoon naar voren bukken....
Dat was al zichtbaar bij de echo.Volgende week de uitslag van de foto nog erbij en bespreken met de arts wat te doen.
Ja,ik blijf wel bewegen hoor Kerstboompje, dat voelt ook beter als stilzitten dat gaat meer pijn doen.
Nou ik wens je het beste, voorlopig zien we elkaar denk ik niet.
Fijne zomer, beterschap en toi toi toi voor je zusjes!

1065

Nog een schouder verhaal van mijn kant... naar de ha geweest, blijk ik dus toch geen slijmbeurs ontsteking te hebben, die zou rechts zitten die kant gaat ook wel weer maar de linkerkant is slecht, was ophangen haren wassen, steunen op die arm, krabbelen op de rug, tuitjes over het hoofd en dat soort dingen is erg pijnlijk, net of het binnenin scheurt.. maar moet nu naar fysio en heb een verwijzing voor de orthopeed, krijg dus vanzelf een oproep.

High tea ga je dus missen die is de 13e in Empe, jammer dat het niet gaat lukken, eind zomer maar een herkansing ?

Euh, dat motorrijden..? Vandaag gedaan, kleine 70 km samen op de motor, dus het begin is er alweer, zomervakantie is pas ergens in augustus dus wie weet.

Christine.

1066

Veel plezier vanavond dames, Ik zal aan jullie denken als ik met mijn collectebusje langs de deur ga/de bussen van andere collectanten in ontvangst neem.

Top keukentje dat jullie alweer een rondje hebben gemaakt met de motor. Hebben jullie er al een tweede op zitten?
Gisteren nog in de buurt van de ronde toren geweest, de aanleiding was helaas minder :(  dienst voor een collega van hubbie, net geen 50 geworden.

Afgelopen weekend familie reunie van de kerstboompjes gehad bij ons thuis. We hebben er ons "makkelijk" vanaf gemaakt. BBQ laten komen met alles erop en eraan. Daarvoor een foto wandel-speurtocht gedaan door het dorp. En begonnen met koffie met gebak.

Voor de rest weinig nieuws.

1067

De aanleiding om hier in de buurt te zijn is stukken minder, zal heftig zijn geweest. De foto's van de high tea heb je inmiddels gehad, was weer een lekkere kletsavond. Doen we vast nog een keertje over zodat jij er ook bij kunt zijn. En ja we hebben alweer een 2e en 3e keer op de brommert gereden.
Ik blijk, volgens de fysio, een peesontsteking in de schouder te hebben maar wil toch starten met oefeningen in de hoop eea te kunnen verbeteren. ondertussen wacht ik op een oproep van de orthopeed.
Verder kalm an hier.

Christine.

1068

akelig stil hier, zal wel vakantietijd zijn ;-) .
Zelf ook geen leuke dingen te melden. Het gaat maar door met narigheid. Vorige week weer een crematie gehad. En as zaterdag moeten we mijn oma voor het laatst weg brengen =(  =( . Maar het is goed zo, zij was er wel redelijk klaar mee, maar het tempo waarin het laatste deel zich voltrok, was enorm en ging voor haar te snel. Als je geestelijk heel gezond bent, is dat misschien wel moeilijker dan dat je geen idee meer hebt.

Het enige lichtpuntje lijkt te zijn dat de oudste over gaat naar de 2e klas, niet riant, maar die heeft alvast een wijze les gehad in de brugklas. Niets doen is er niet meer bij.  :think: Jongste heeft het laatste half jaar ook aanmerkelijk beter gedaan op school, dat is ook wel een lichtpuntje.

Bak-, kook- en tuin-technisch gebeurt er weinig tot niets. Het zorgen heeft de overhand (gehad) de laatste tijd.

Dus dames kom maar op met de positieve vibes.

Oja iemand interesse in twee kaarten voor de zwarte cross as zaterdag (+twee jeugdkaarten). Wij kunnen niet, wil ze niet verkopen, maar ongebruikt laten vind ik ook zonde. Dus laat mij weten via app als iemand wil. Wel ophalen bij mij thuis

1069

Hoi kerstboompje, gecondoleerd meis. Het valt niet mee he al die narigheid. Ik wens je sterkte en hoop dat er meer lichtpuntjes op je pad komen. Hier gaat het ook zijn gangetje. Nog niet veel vooruitgang met pees ontsteking en slijmbeurs ontsteking. Maar ik ben onder behandeling en heb goede hoop op beterschap. Voor de rest mag ik de 21e naar plastisch chirurg. Praten over een correctie van de littekens. En ik ben op een koolhydraatarm dieet met intermittend fasting. Dat houdt in dat ik in tijdsbestek van acht uur mijn 3 koolhydraat arme maaltijden eet en dan 16 uur niets wel water en zwarte koffie. En eindelijk val ik af.... Zal wel zijn tijd nodig hebben voor ik een gezond gewicht ga krijgen maar ook hier heb ik weer goede hoop over. Dus aan deze zijde optimistisch.... Tot gauw weer meis en sterkte met de familie perikelen en de begrafenis van je oma.

1070

Ach kerstboompje, gecondoleerd met het verlies van jullie oma, hoop dat jullie haar een mooi afscheid gegeven hebben. (voor zover je over mooi kunt spreken)

Hier gaat het allemaal rustig aan, handige H werkt alweer in opbouwende fase, lijf moet daar erg aan wennen, valt als een blok in slaap als ie terug is.
Mijn schouder is nog steeds prut, volgens fysio is het een pees ontsteking met evt een aangedaan schouder gewricht, het wachten is op een oproep orthopeed in Nijmegen maar daar een wachttijd van 12 weken, dus ergens ver na de vakantie.. alhoewel we nog steeds geen idee hebben hoe wat en waar we heen zouden gaan, komt vast goed.

Christine.

1071

Nou vandaag weer eens een lichtpuntje van praktische aard. De fly over is in gebruik om knooppunt Beekbergen. Ik heb het eerst even rustig aangedaan, achter een paar vrachtwagens, maar ik kan je wel zeggen het asfalt ligt er mooi bij. En een hoop minder in/uitvoeg stress.

Dienst zaterdag is mooi/goed verlopen. Ik heb mijn stukje met herinneringen aan oma (en opa) goed weten te brengen. Alleen de jongste, die tot nu toe weinig liet blijken van verdriet ofzo, kreeg het iedere keer enorm te kwaad als hij (weer) met de bloemen voor de kist uit mocht/moest lopen. En dat had ik ook niet zien aankomen. Na de broodmaaltijd nog even met zijn allen naar haar huisje geweest. En hebben toen geconcludeerd dat zij al die jaren wel op een heel mooi plekje heeft kunnen wonen (ruim 20 jaar) en dat het fijn is dat ze daar ook haar laatste adem heeft kunnen uitblazen.

Bij ons zijn de jongens met de laatste schoolweek bezig. Gisteren tijdens de laatste overblijf (op maandag) getrakteerd op komkommer en tomaat met mijn collega OBM. Laatste keer met mijn groep 8 meisje ge-klaar-overd, haar ook heel veel plezier en succes op de middelbare school gewenst.
De vakantie beginnen we maandag goed, om tien uur naar de tandarts  :D  :lol: met de jongens, moet ook gebeuren.

1072

Fijn dat je goed je verhaal hebt kunnen doen, geeft ook troost hè.  Ach dat mannetje van jullie, die had het te kwaad, knuffel maar extra.
Die tandarts komt vast wel goed.

Christine.

1073

Heel rustig hier, zou het vakantie tijd zijn ;-)

Mijn schouders zijn nog steeds prut, geen resultaten geboekt bij de fysio, wel eindelijk een afspraak in het zh, daar mag ik 7/9 naar toe, benieuwd wat ze daar gaan vinden want ondertussen loop ik dan al bijna een jaar met klachten.

En ik heb een food printer besteld en die komt vanmiddag, lang over nagedacht en zondag tijdens een motorritje dit maar door gedacht en de knoop door gehakt. Ook makkelijk met de last minute aanvragen bij de stichting. ( ik bak, met nog een aantal dames, kinder taarten voor mensen die het niet breed hebben, zoiets als Deventer geeft taart.

Nu eerst straks maar eens naar de tandarts, moet ook gebeuren.

Christine.

1074

Idd vakantietijd. Dan is het leven rustig O-) . Stil en saai hier.

Hoe doet de food printer het? En hoe was het bij de tandarts, was het een beetje feest ;)  :rolleyes: .

En ja die schouders, niet de makkelijkste dingen. En je hebt ze bij  zoveel dingen nodig :grr: . Totdat je er wat mee krijgt weet je dat helemaal niet. Hopelijk dat ze in ZH iets vinden.
Ik ben nu wat vaker bij de fysio, want het gaat de goede kant op en probeert hij de boel nog wat extra de goede kant op te bewegen. Tussendoor heeft hij ook even  naar de pijnlijke achillespeesjes gekeken. Zijn een beetje geirriteerd  :grr:  en dat is ook geen aanrader. Stretchen, kan wel gelijk met de schouderoefeningen en niet teveel dalen en/of stijgen met wandelen.  :think: Dat is lastig in Dld.

De laatste tijd alleen een kwarktaart gekoelkast. Het bakken ligt bij mij in de zomer altijd op zijn gat. Wel creabea met kalkverf op een kastje aan de gang geweest. En nieuwe plantjes in de tuin gezet (eerst eentje getest en na wat evaluaties aangevuld) om volgend jaar wat meer kleur (ook al is het alleen maar wat groens) in de diepe schaduw te krijgen. Ik zit stiekem al aan bloembollen te denken :shh: , misschien maar eens de tulpen catalogi doorspitten. :think:  :think:  Och eerst nog even van wat zomerweer ;)  =D

1075

Zo vakantie weer voorbij :-/
Wij waren 10 dagen op een camping op het eiland Rügen, vorig jaar ook geweest en toen veel gefietst daar, nu de dingen bekeken die te ver weg waren om te fietsen. Het weer was ook iets minder dan vorig jaar, maar de regen kwam hoofdzakelijk aan het einde van de middag en in de avond/nacht, slechts een halve dag overdag regen gehad en toen wat verder weg een stad bezocht.

Tandarts was ik snel klaar, vrijdag de kaakchirurg voor het verwijderen van een laatste verstandskies, komt vast ook goed. Donderdag naar zh orthopeed, eerst foto's maken dan naar de dokter, ben benieuwd wat ie gaat vinden en of ie uberhaupt wat gaat vinden en nog belangrijker, kan ie er wat mee, we zullen het meemaken. Deze week alweer de eerste taart en ja nu 2 printjes gemaakt en moet zeggen dat het perfect werkt, dus dat worden meer taarten met printjes.

Christine.