1

Onderwerp: Double Barrel Fashion Cake

Hier kan ik 'm wel al laten zien:

Voor Mandy mocht ik deze Double Barrel Fashion Drip maken. Ze houdt erg van chocolade, dus de keuze voor een drip was snel gemaakt. Totale hoogte is 16cm (exclusief de onderborden). Hij is gevuld met chocoladecrème en kersenvlaai. De biscuitbodems heb ik getrempeerd met een siroop van amaretto. De taart is afgesmeerd met vanillecrème. De drip is een ganache van pure chocolade met een vleugje amaretto. De decoraties zijn van fondant, wat Maltezers, choco crispies en nougat-blokjes als finishing touch.

Ik vond dit een heel leuke taart om te maken....alleen baalde ik van mijn ganache, had net iets te lang gewacht waardoor die iets minder mooi dripte.... En eigenlijk had ik voor deze taart zo'n High Heel mold willen hebben voor een hoge hak schoen (maar ja, die is zo duur  :rolleyes: )....iets voor mijn verlanglijstje  ;)

https://myalbum.com/photo/ndKBkJqd5TrJ/540.jpg

Bedankt voor het kijken!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Double Barrel Fashion Cake

Oooh wat een super mooie taart, wat zal ze daar blij mee zijn geweest.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Re: Double Barrel Fashion Cake

Heel mooi en classy!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

4

Re: Double Barrel Fashion Cake

Wauwe, super mooi en zó heerlijk :thumb:

En deze schoen is toch ook super mooi :think:

5

Re: Double Barrel Fashion Cake

Leuk!
Misschien dom van mij, maar wat is de reden om een double barrel te maken? Zodat je 2 smaken taart kan gebruiken in 1 taart? Want qua hoogte is het niet echt nodig om te doen denk ik?! Mijn taarten zijn meestal 15a16cm, maar heb daarvoor nog nooit een double barrel nodig gehad.

6

Re: Double Barrel Fashion Cake

Willeke87 schreef:

Leuk!
Misschien dom van mij, maar wat is de reden om een double barrel te maken? Zodat je 2 smaken taart kan gebruiken in 1 taart? Want qua hoogte is het niet echt nodig om te doen denk ik?! Mijn taarten zijn meestal 15a16cm, maar heb daarvoor nog nooit een double barrel nodig gehad.

Mijn gewone taarten zijn meestal na vullen 9 à 10cm....dus voor een hogere kies ik er dan voor om te dubbelen. Knap hoor dat jouw taarten standaard zo hoog zijn.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

7

Re: Double Barrel Fashion Cake

Bianca1969 schreef:
Willeke87 schreef:

Leuk!
Misschien dom van mij, maar wat is de reden om een double barrel te maken? Zodat je 2 smaken taart kan gebruiken in 1 taart? Want qua hoogte is het niet echt nodig om te doen denk ik?! Mijn taarten zijn meestal 15a16cm, maar heb daarvoor nog nooit een double barrel nodig gehad.

Mijn gewone taarten zijn meestal na vullen 9 à 10cm....dus voor een hogere kies ik er dan voor om te dubbelen. Knap hoor dat jouw taarten standaard zo hoog zijn.

Aha je gebruikt het dus voor stevigheid bij hoge taarten. Ik had het woord al vaker voorbij zien komen, maar geen idee wat het doel ervan was ;)
Meestal zijn mn taarten zo hoog, vandaag zat t ff niet mee en dus ook geen hoge taart..