1 Laatst bewerkt door Elize van B. (01-12-2018 08:36)

Onderwerp: En weer een bruidstaart!

Ik heb weer een bruidstaart mogen maken! Hij is voor morgen, maar ik show hem alvast hier.
Hij is weer eens niet zo origineel ;p nagemaakt van een voorbeeld dat de bruid naar me stuurde.

Het was best spannend, was bang dat het niet genoeg erop zou gaan lijken. Maar lijkt er uiteindelijk toch erg op! Dus ik ben blij.
Het was aardig wat werk, maar alle bloemen en de harten heb ik natuurlijk van te voren kunnen maken. Zo konden ze ook goed uitharden. Ik heb ook voor het eerst de sugarcraft gun gebruikt voor de versieringen op de bovenste en onderste taart. Deze had ik pas geleden tweedehands aangeschaft. Werkte heel fijn! :)

Verder mocht ik er nog cupcakes bij maken, waar ik wat minder tevreden over ben. Maar ze heeft alles zelf al opgehaald en ze vond het allemaal mooi gelukkig!

Hierbij de foto's!

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20292945_1447176768661960_5628509580263101092_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_eui2=AeE2SuvM77xKtYBbz__vqEPin4Onua8yVc87cvOG5AvdrsUMPeX3nXle5w0gG3r9XqELHmb2kNb-m6O0UTXgHzeSXKex8Pz8qELOlrDfobR8Sw&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=13359a7ba49d9cfc6a607b2a79bcb674&oe=5C9D7B57

2

Re: En weer een bruidstaart!

Misschien niet origineel, maar de klant is koning (in)  :) En ik vind de taart heel erg mooi geworden!
De cupcakes overigens ook. Waarom ben je niet tevreden dan, omdat ze wellicht wat eenvoudig zijn?

3

Re: En weer een bruidstaart!

Super mooi gemaakt hoor! Die ontevredenheid zie ik in ieder geval niet terug!

4

Re: En weer een bruidstaart!

Mooie taart!
Je bloemen zijn super!
Hij hoort wel in de rubriek "bruids- en stapeltaarten", ik meld het even..

5

Re: En weer een bruidstaart!

Echt super mooi!!!!

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

Re: En weer een bruidstaart!

Mooi zeg!

Move - > bruids en stapeltaarten

Groetjes Kirsten

Re: En weer een bruidstaart!

Dankjulliewel voor de leuke reacties. Wat dom van mij dat ik hem in de verkeerde rubriek heb gezet! Fijn dat het aangepast is. Geen idee meer waar ik hem had gezet eigenlijk. ;p

8

Re: En weer een bruidstaart!

Ik vind je taart schitterend! Heel strak en hele mooie bloemen! Je cuppies zijn ook mooi toch?!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

9

Re: En weer een bruidstaart!

Wauwwww, echt zó ontzettend mooi en je rozen zijn echt geweldig :thumb:

Ik vind ze cc ook heel mooi hoor :)

En wat zijn je harten mooi gelukt!! :thumb:

10

Re: En weer een bruidstaart!

lady-vall schreef:

Ik vind je taart schitterend! Heel strak en hele mooie bloemen! Je cuppies zijn ook mooi toch?!

Dankjewel! :)

11 Laatst bewerkt door Elize van B. (02-08-2017 06:45)

Re: En weer een bruidstaart!

Baklataart schreef:

Wauwwww, echt zó ontzettend mooi en je rozen zijn echt geweldig :thumb:

Ik vind ze cc ook heel mooi hoor :)

En wat zijn je harten mooi gelukt!! :thumb:

Bedankt voor de leuke reactie! :)
Haha... Na het bekijken van een aantal filmpjes zijn mijn rozen inderdaad een stuk beter gelukt dan bij mijn vorige taart.
En de harten waren gelukt ja en ze bleven staan gelukkig! Tylose werkt goed.. ;P

12

Re: En weer een bruidstaart!

Ik vind hem schitterend.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

13 Laatst bewerkt door Bianca1969 (02-08-2017 08:12)

Re: En weer een bruidstaart!

Zo mooi strak ook. Heb je "gewoon" bekleed of heb je de wrap-methode gebruikt?

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

14 Laatst bewerkt door Elize van B. (04-08-2017 06:55)

Re: En weer een bruidstaart!

Bianca1969 schreef:

Zo mooi strak ook. Heb je "gewoon" bekleed of heb je de wrap-methode gebruikt?

Dankjewel Bianca! Ik heb bekleed zoals ik normaal bekleed.. Alleen bekleed ik normaal met marsefond (marsepein & fondant gemengd). Nu heb ik alleen fondant gebruikt. Wel een merk dat ik nooit eerder had gebruikt, namelijk Smartflex. Beviel heel goed :) Scheurt een stuk minder. Verder had ik nog nieuwe smoothers gebruikt, voor rechtere randen.

Deze:
https://s1.postimg.org/45eqkbvjv/New-font-b-_Cake-b-font-_Smoother-_Polisher-_Round-_E.jpg

Maar wat is de wrap-methode dan?

15

Re: En weer een bruidstaart!

Heel mooi strak! Hoor meer goede verhalen over SmartFlex. Toch ook eens gaan uittesten.

Wrap-methode is eerst bovenop een rondje zo groot als doorsnede cake. En de zijkant wordt dan erom gewikkeld...het randje wordt netjes weggesmootherd (hihi...is geen woord hè)

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

16

Re: En weer een bruidstaart!

Bianca1969 schreef:

Heel mooi strak! Hoor meer goede verhalen over SmartFlex. Toch ook eens gaan uittesten.

Wrap-methode is eerst bovenop een rondje zo groot als doorsnede cake. En de zijkant wordt dan erom gewikkeld...het randje wordt netjes weggesmootherd (hihi...is geen woord hè)

Dankjewel! Ja het werkte echt fijn. Dus het is zeker het proberen waard ja! Ik had in één keer een 7 kg emmer besteld, zonder het geprobeerd te hebben, omdat ik er ook al veel goeds over gelezen had haha.

Oh die methode kende ik niet! Ik heb hem gewoon op de normale manier bekleed ;) Lijkt me met die methode trouwens lastig om de randjes mooi weg te werken. Maar is misschien wel handig, gaat zo waarschijnlijk minder scheuren natuurlijk!

Re: En weer een bruidstaart!

hele mooie strakke en chique taart!