1

Onderwerp: Progel mint green wordt niet mint

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Heb al even gezocht maar kon geen antwoord op mijn vraag vinden. Ik heb progel mint green gebruikt om de slagroom voor de cakesmash taart van mijn zoontje te kleuren, maar de kleur stelde me teleur (zie foto). Nu wil ik deze week voor zijn verjaardag een taart bekleden met mint fondant, maar ik vrees voor weer een teleurstelling.

Is er iemand bekend met de progel mint green? Doe ik iets verkeerd? Of kan ik beter een andere kleurstof gebruiken?

Groetjes Amanda
https://s9.postimg.org/l8bc62n3f/IMG_2170.jpg

2 Laatst bewerkt door KimN (23-07-2017 14:17)

Re: Progel mint green wordt niet mint

Nou, de kleur van de taart is toch echt wel mint groen. Heb zelf onlangs fondant gekleurd met de pro gel mint dat werd zoals je op de foto kunt zien wel (net als jouw bc) mint groen. Op je foto zie ik dat de pompoms en het vlaggetje turquoise/aqua blauw zijn. Wanneer dat je verwachting was dat mint deze kleur zou worden snap ik je teleurstelling. Dan kun je beter aqua kleurstof gebruiken, succes

https://myalbum.com/photo/9o91X8BRzU6M/360.jpg

3

Re: Progel mint green wordt niet mint

Ik sluit mij aan bij bovenstaande.

En het is wel net zo leuk om je eerst even voor te stellen in het daarvoor bedoelde topic.

4

Re: Progel mint green wordt niet mint

Ik wilde ook al zeggen dat de kleur van de decoratie meer icebleu is dan mint groen  ;). Icebleu gebruik ik vaak voor Frozen taarten.

5

Re: Progel mint green wordt niet mint

Willeke87 schreef:

Ik sluit mij aan bij bovenstaande.

En het is wel net zo leuk om je eerst even voor te stellen in het daarvoor bedoelde topic.

Sorry, voor zover ik kan zien staat dit niet in de regels en ik heb het  topic daarvoor gemist. Jammer dat je zo onvriendelijk reageert.

6

Re: Progel mint green wordt niet mint

KimN schreef:

Nou, de kleur van de taart is toch echt wel mint groen. Heb zelf onlangs fondant gekleurd met de pro gel mint dat werd zoals je op de foto kunt zien wel (net als jouw bc) mint groen. Op je foto zie ik dat de pompoms en het vlaggetje turquoise/aqua blauw zijn. Wanneer dat je verwachting was dat mint deze kleur zou worden snap ik je teleurstelling. Dan kun je beter aqua kleurstof gebruiken, succes

https://myalbum.com/photo/9o91X8BRzU6M/360.jpg


De deco is verre van aqua/turqoise, grappig dat dit anders overkomt op de foto, nu je het zegt zie ik dat zelf ook. Ik vind jou kleurtje wel mooier dus misschien moet ik wat minder gebruiken, of wellicht een combi van groen en blauw?
Bedankt voor je reactie in elk geval!

7

Re: Progel mint green wordt niet mint

Persoonlijk nog niet geprobeerd om bc mintgroen te kleuren maar kan me voorstellen dat de kleur minder helder wordt omdat boter wat gelig is. Je zou wel de bc eerst met witte kleurstof witter kunnen maken en vervolgens mintgroen toevoegen. Misschien komt je kleur dan mooier uit.

amandabakt schreef:
KimN schreef:

Nou, de kleur van de taart is toch echt wel mint groen. Heb zelf onlangs fondant gekleurd met de pro gel mint dat werd zoals je op de foto kunt zien wel (net als jouw bc) mint groen. Op je foto zie ik dat de pompoms en het vlaggetje turquoise/aqua blauw zijn. Wanneer dat je verwachting was dat mint deze kleur zou worden snap ik je teleurstelling. Dan kun je beter aqua kleurstof gebruiken, succes

https://myalbum.com/photo/9o91X8BRzU6M/360.jpg


De deco is verre van aqua/turqoise, grappig dat dit anders overkomt op de foto, nu je het zegt zie ik dat zelf ook. Ik vind jou kleurtje wel mooier dus misschien moet ik wat minder gebruiken, of wellicht een combi van groen en blauw?
Bedankt voor je reactie in elk geval!

Re: Progel mint green wordt niet mint

amandabakt schreef:
Willeke87 schreef:

Ik sluit mij aan bij bovenstaande.

En het is wel net zo leuk om je eerst even voor te stellen in het daarvoor bedoelde topic.

Sorry, voor zover ik kan zien staat dit niet in de regels en ik heb het  topic daarvoor gemist. Jammer dat je zo onvriendelijk reageert.

Ik denk niet dat ze het onvriendelijk bedoelt, okee door de zinsopbouw komt het wellicht een beetje onvriendelijk over.

Maar we vinden het hier altijd leuk om te weten wie de vraag stelt, zeker als je eerst begint met een vraag. :)

Groetjes Kirsten