1

Onderwerp: Eens iets anders voor vaderdag...

Het was vaderdag en daar hoort een taartje bij. Maar mijn man houdt niet van fondant/marsepeintaarten. Dat vindt ie allemaal te zoet en te machtig. Hij houdt wel heel erg van kwarktaart. Dus dan een kwarktaart, maar dan een beetje anders.

https://myalbum.com/photo/rLfnPyXNMcNA/360.jpg

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

2

Re: Eens iets anders voor vaderdag...

Zo dat ziet er echt fantastisch uit en zó lekker :thumb:

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen met dat hartje erin :think:

3 Laatst bewerkt door SweetTooth (21-06-2017 10:49)

Re: Eens iets anders voor vaderdag...

Baklataart schreef:

Zo dat ziet er echt fantastisch uit en zó lekker :thumb:

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen met dat hartje erin :think:

Eerst een gedeelte van de mix aangemaakt met gepureerde frambozen. Dat laten opstijven, hartjes uitgestoken en dan in de vorm eerst een laagje van de rest van de mix, daar ondersteboven de hartjes tegen elkaar aan erin. Aanvullen met wit kwarkmengsel tot de hartjes bedekt waren. Toen heb ik de restjes roze nog even losgemixt met het laatste beetje wit en dat er bovenop gedaan. Geheel in de vriezer en de vorm eraf gehaald toen ie bevroren was. Eerst nog even een bodem gemaakt en na het lossen (en ontdooien) afgewerkt met slagroom en muntblaadjes.

O en dank je :)

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

4

Re: Eens iets anders voor vaderdag...

Jeetje wat heb je die prachtig gemaakt, ga hem onthouden  =)

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

5

Re: Eens iets anders voor vaderdag...

Leuk en origineel!

6

Re: Eens iets anders voor vaderdag...

Prachtig en hij ziet er heel lekker uit!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

7

Re: Eens iets anders voor vaderdag...

Ziet er goed uit! Lekker én mooi!

Happy Cake Day!

8

Re: Eens iets anders voor vaderdag...

SweetTooth schreef:
Baklataart schreef:

Zo dat ziet er echt fantastisch uit en zó lekker :thumb:

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen met dat hartje erin :think:

Eerst een gedeelte van de mix aangemaakt met gepureerde frambozen. Dat laten opstijven, hartjes uitgestoken en dan in de vorm eerst een laagje van de rest van de mix, daar ondersteboven de hartjes tegen elkaar aan erin. Aanvullen met wit kwarkmengsel tot de hartjes bedekt waren. Toen heb ik de restjes roze nog even losgemixt met het laatste beetje wit en dat er bovenop gedaan. Geheel in de vriezer en de vorm eraf gehaald toen ie bevroren was. Eerst nog even een bodem gemaakt en na het lossen (en ontdooien) afgewerkt met slagroom en muntblaadjes.

O en dank je :)

Dank je wel voor de uitleg, blijf het super leuk vinden  :thumb:

9

Re: Eens iets anders voor vaderdag...

Wat een origineel idee zeg! En supermooi uitgevoerd. Heel knap gedaan!

Tieneke

10

Re: Eens iets anders voor vaderdag...

Wat een prachtige, originele, liefdevolle taart.
Heel gaaf gedaan!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

11

Re: Eens iets anders voor vaderdag...

Dit is al een hele oude post maar ik zou graag willen weten hoeveel van welke ingrediënten je moet gebruiken. En welke maat bakvorm. Ik vind het erg leuk gemaakt.

12

Re: Eens iets anders voor vaderdag...

Nokkie schreef:

Dit is al een hele oude post maar ik zou graag willen weten hoeveel van welke ingrediënten je moet gebruiken. En welke maat bakvorm. Ik vind het erg leuk gemaakt.

Oef het is al weer heel lang geleden dat je dit vroeg, ik weet niet eens of je nog wel eens op het forum komt - ik niet zo vaak meer, dat is duidelijk  :O - maar ik wil wel even toelichten hoor.

Ik heb dit gewoon met een pak kwarktaart van drOE of gelijkwaardig gemaakt en dan ongeveer 1/4 tot 1/3 van het recept gemaakt met behulp van (als ik me goed herinner) frambozenpuree ipv water en eventueel wat extra kleurstof als ie niet mooi roze zou zijn geworden. Dat als eerste gemaakt en vrij ver laten opstijven in de vorm van een plak van ca. 1 cm dik.
Zodra dat voldoende opgesteven was, de rest gewoon volgens recept op het pak gemaakt, in een tulband vorm (best een siliconen vorm, anders de vorm bekleden met vershoudfolie, anders krijg je hem er nooit uit) een laag wit kwarkmengsel doen, dan hartjes steken uit de opgesteven roze kwark, die netjes rond in de vorm zetten, rest aanvullen met witte kwark tot de hartjes onderstaan.
Toen had ik nog wat roze en witte kwark over. Dat goed door elkaar gemixt, waardoor de al wat opgesteven roze kwark ook weer wat soepel werd.
Deze lichtere roze kwark gelijkmatig verspreid over de witte laag. Op laten stijven.
Ondertussen een plak biscuit op maat gemaakt voor de bodem. Toen de kwark stijf was, de hele tulband in de vriezer, zodra ie goed hard was, de siliconen vorm eraf pellen. Op de biscuit zetten en laten ontdooien.

Eet smakelijk.

PS uiteraard kun je ook een andere vorm dan hartjes gebruiken, een andere smaak dan framboos en een andere kleur dan roze. Principe blijft hetzelfde.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

13 Laatst bewerkt door SweetTooth (09-09-2022 10:55)

Re: Eens iets anders voor vaderdag...

dubbelpost  :grr:

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)