1 Laatst bewerkt door KimN (03-06-2017 09:02)

Onderwerp: Bruidstaart, lace, pink & peonies

Ook voor mij de start van het trouwseizoen, super leuk maar ook spannend. Eindelijk kon ik mijn pioenen plaatsen. Deze is gevuld met witte chocolade bonbonbloc en koekkruimels, vanillecreme en verse frambozen. De taart is geheel glutenvrij.
Hopelijk blijft alles heel, goed gedoweld en gekoeld. De taart wordt morgen pas aangesneden en staat op locatie in de koeling. De man van de locatie deed nogal nonchalant toen ik mijn instructie overhandigde en uitleg gaf, hoop dat hij weet wat de bedoeling is.
Dit is hem dan, ben heel blij met het eindresultaat  :D

https://myalbum.com/photo/ml6fATLYDCHt/360.jpg

2

Re: Bruidstaart, lace, pink & peonies

Ik vind het werkelijk een schitterende taart en jeetje wat een prachtig bloemen heb je gemaakt :thumb:

Het bruidspaar zal extra stralen met zo'n taart :)

3

Re: Bruidstaart, lace, pink & peonies

Prachtig!!  :thumb:  :thumb: Waar heb je de pioenrozen van gemaakt? Fondant of gumpaste?
Spannend he, als je de taart dan uit handen moet geven, en moet vertrouwen op een ander (zeker als die zo nonchalant deed  :s ) . Komt vast goed.

4

Re: Bruidstaart, lace, pink & peonies

Ziet er heel mooi uit!

5

Re: Bruidstaart, lace, pink & peonies

Wauw echt super mooi, je bloemen zijn helemaal top.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

6

Re: Bruidstaart, lace, pink & peonies

Prachtige bruidstaart!! Heeeel mooi

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

7

Re: Bruidstaart, lace, pink & peonies

LaLuub schreef:

Prachtig!!  :thumb:  :thumb: Waar heb je de pioenrozen van gemaakt? Fondant of gumpaste?
Spannend he, als je de taart dan uit handen moet geven, en moet vertrouwen op een ander (zeker als die zo nonchalant deed  :s ) . Komt vast goed.

De pioenrozen zijn inderdaad van gumpaste. De hortensias van fondant. Heb gisteren de hele dag mijn telefoon in de gaten gehouden of ik niet gebeld werd dat hij was gevallen of iets dergelijks.  Vreselijk om je taart achter te moeten laten, ik hou ervan zelf de controle te hebben  ;) maar om 16.00uur kreeg ik een foto dat de taart werd aangesneden :thumb:

Re: Bruidstaart, lace, pink & peonies

Wow! Heel chique.

Groetjes, Caroline. Kijk voor mijn taarten en workshops op www.kaatjetaart.nl
Ook voor prints op frostysheet ben je bij mij aan het juiste adres. Cupcakerondjes kunnen worden gesneden.

Re: Bruidstaart, lace, pink & peonies

Wat een prachtige bruidstaart! Het kant en de bloemen zijn echt heel mooi gelukt!

10

Re: Bruidstaart, lace, pink & peonies

Wat een lieve en leuke reacties! Dank jullie wel

11

Re: Bruidstaart, lace, pink & peonies

KimN schreef:
LaLuub schreef:

Prachtig!!  :thumb:  :thumb: Waar heb je de pioenrozen van gemaakt? Fondant of gumpaste?
Spannend he, als je de taart dan uit handen moet geven, en moet vertrouwen op een ander (zeker als die zo nonchalant deed  :s ) . Komt vast goed.

De pioenrozen zijn inderdaad van gumpaste. De hortensias van fondant. Heb gisteren de hele dag mijn telefoon in de gaten gehouden of ik niet gebeld werd dat hij was gevallen of iets dergelijks.  Vreselijk om je taart achter te moeten laten, ik hou ervan zelf de controle te hebben  ;) maar om 16.00uur kreeg ik een foto dat de taart werd aangesneden :thumb:


Stressmomentje! Wel superfijn dat het (natuurlijk) helemaal goed is gekomen   ;)

Nog een vraagje. Welk merk gumpaste gebruik jij? Want als ik mijn bloemen van gumpaste in de koelkast heb gehad (al is het maar 2 uur) dan worden ze helemaal slap en krullen de blaadjes en alles helemaal de verkeerde kant op. Durf dus geen taart met gumpaste bloemen in de koeling te zetten...
Oftewel, daardoor nóg meer taartenstress: durf pas op het allerlaatste moment de deco op de taart te doen, zodat de taart niet zolang uit de koelkast hoeft...

Dus hoe doe jij dat dan, een dag van tevoren??

12 Laatst bewerkt door KimN (11-06-2017 22:05)

Re: Bruidstaart, lace, pink & peonies

LaLuub schreef:
KimN schreef:
LaLuub schreef:

Prachtig!!  :thumb:  :thumb: Waar heb je de pioenrozen van gemaakt? Fondant of gumpaste?
Spannend he, als je de taart dan uit handen moet geven, en moet vertrouwen op een ander (zeker als die zo nonchalant deed  :s ) . Komt vast goed.

De pioenrozen zijn inderdaad van gumpaste. De hortensias van fondant. Heb gisteren de hele dag mijn telefoon in de gaten gehouden of ik niet gebeld werd dat hij was gevallen of iets dergelijks.  Vreselijk om je taart achter te moeten laten, ik hou ervan zelf de controle te hebben  ;) maar om 16.00uur kreeg ik een foto dat de taart werd aangesneden :thumb:


Stressmomentje! Wel superfijn dat het (natuurlijk) helemaal goed is gekomen   ;)

Nog een vraagje. Welk merk gumpaste gebruik jij? Want als ik mijn bloemen van gumpaste in de koelkast heb gehad (al is het maar 2 uur) dan worden ze helemaal slap en krullen de blaadjes en alles helemaal de verkeerde kant op. Durf dus geen taart met gumpaste bloemen in de koeling te zetten...
Oftewel, daardoor nóg meer taartenstress: durf pas op het allerlaatste moment de deco op de taart te doen, zodat de taart niet zolang uit de koelkast hoeft...

Dus hoe doe jij dat dan, een dag van tevoren??

Ik gebruik de gumpaste van Satin Ice. Heb eigenlijk nooit andere gebruikt maar deze bevalt me prima. Bloemen maak ik ruim van te voren, echt minstens een week om er zeker van te zijn dat ze door en door hard zijn. Goed laten drogen en dan kunnen ze dus echt gewoon een nacht en dag in de koeling zonder dat er iets met je bloemen gebeurd. Heb uiteindelijk thuis nog een oefen bloem in de koeling gelegd om er zeker van te zijn dat het geen toeval is maar ook deze bloem bleef in koeling zijn originele vorm behouden.

13

Re: Bruidstaart, lace, pink & peonies

Wat een beauty!
Prachtige bloemen. :thumb: 
Handig dat ze zo mooi blijven in de koeling.
Fijn dat alles goed ging!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

14

Re: Bruidstaart, lace, pink & peonies

Wat een ontzettende knapperd, echt heel mooi!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda