1

Onderwerp: frozen taart

zijn er mallen te koop om figuren uit fondant te maken, of heeft iemand afbeeldingen om die zelf uit fondant te snijden , hoe maak je een frame om een plaatje van frozen.

Re: frozen taart

Move - > taartdecoratie algemeen

Groetjes Kirsten

3

Re: frozen taart

Ik print meestal een plaatje uit van Google dat beplak ik met plak plastic om het dan uit te snijden.

Ik begrijp niet zo goed wat je met het frame bedoeld :think:

4

Re: frozen taart

leg je de fondant dan op het plastic en snij je dat uit,
met het frame bedoel ik een afbeelding rondom een plaatje
het lijkt een beetje op kant, bv als je het hoofd van elsa hebt
en daaromheen maak je dan een kader.

5

Re: frozen taart

Heb je geen voorbeeld van wat je bedoeld?

6

Re: frozen taart

Je bedoelt waarschijnlijk een soort van foto lijstje ? Ik maak dan een rolletje fondant of marsepein wat ik er omheen leg, evt met wat bloemetjes, kleine sneeuw sterretjes oid. Sneeuw maak ik ook wel eens, gewoon met witte basterd suiker met wat glitter erdoor, pas op het laatste moment hoor ivm eventueel smelten. Ik "pluk" een kleurplaat van dat wat ik maken wil van internet, print het 2 x uit. 1 doe ik in zo'n doorzichtig mapje die ik bewaar in een multomap, het andere plaatje doe ik door het lamineer apparaat en knip dan elk onderdeeltje uit die ik dan op het betreffende stukje marsepein of fondant en snij het uit, dmv het plaatje wat in het doorzichtige mapje heb bouw ik als het ware het plaatje weer op. Hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Christine.

7

Re: frozen taart

vanderkamp schreef:

leg je de fondant dan op het plastic en snij je dat uit,
met het frame bedoel ik een afbeelding rondom een plaatje
het lijkt een beetje op kant, bv als je het hoofd van elsa hebt
en daaromheen maak je dan een kader.

Als je het met plak plastic bekleed het plaatje is het wat fijner werken als je het op het fondant legt om uit te snijden.