1 Laatst bewerkt door Elize van B. (01-12-2018 08:33)

Onderwerp: Minnie Mouse taart!

Voor vandaag mocht ik deze taart maken. Gisteren is hij opgehaald en de klant is gelukkig tevreden!

Ik vond het zo leuk dat ik deze taart mocht maken! Maar haast alles wat er fout kon gaan ging fout... Eerst met bakken: biscuit brandde aan. Opnieuw bakken dus. Met vullen ging het daarentegen helemaal goed.

En toen.... Wilde ik de onderste taart bekleden met wit. Maar toen ik het er mooi omheen had zitten scheen het hartstikke door. Dus fondant eraf gehaald en in de prullenbak gegooid, zonde natuurlijk! Toen met een dikkere laag botercrème afgesmeerd zodat je de lagen bijna niet meer zag zitten. Later opnieuw bekleed en toen was het inderdaad goed.

Daarna was het bovenste taartje aan de beurt. Het ging aan alle kanten hartstikke scheuren. Dus toen kon ik roze fondant gaan kleuren omdat ik niet extra had.. En ik kon de taart opnieuw afsmeren omdat er allemaal botercrème was meegekomen. Uiteindelijk ook met dit taartje goed gekomen, ondanks scheurtjes langs de bovenkant..

Met het decoreren wilden de strikken langs de bovenrand van de onderste taart ook niet echt blijven zitten, dus dat was ook even een werkje. Maar gelukkig bleef het uiteindelijk vastzitten.

Wat een gedoe allemaal. Ik werd helemaal gek. Heel blij dat hij eindelijk af was! :)

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18581836_1377490108963960_6157274996526738995_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_eui2=AeE4NnK1iP6eIIeyNv12cZzJ0ziegyofV0MflTl4a-VoWKowiPqCBToVPJxdaaFkywrThzPruJp4SoefMg9RNucw8VnwyIPVEhy1KFTM_79tUg&_nc_ht=scontent-ams3-1.xx&oh=57d9a0b37f513f51f963a5812cf411ad&oe=5C6639D8

2

Re: Minnie Mouse taart!

Ow jee wat een pech! Van scheurtjes aan de bovenkant is niks te zien hoor. Vind hem super leuk geworden. Heb je voor de strikjes met malletjes gewerkt?

Re: Minnie Mouse taart!

KimN schreef:

Ow jee wat een pech! Van scheurtjes aan de bovenkant is niks te zien hoor. Vind hem super leuk geworden. Heb je voor de strikjes met malletjes gewerkt?

Bedankt!! :) De strikjes heb ik allemaal zelfgemaakt, zonder malletjes. Wel een beetje laten uitharden met een opgerold stukje keukenpapier er tussen, zodat het in vorm bleef ;)

4

Re: Minnie Mouse taart!

Jemig wat een tegenslag, maar er is niets van te zien. 
Het is een super mooie taart, leuke kleuren en strikjes.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

5

Re: Minnie Mouse taart!

Soms kan het zo tegen zitten maar je taart is echt zó mooi en niks van je ellende te zien en de ontvanger zal alleen maar heel erg blij zijn :thumb:

Lief al die kleine strikjes knap dat je dat zelf maakte :)

6

Re: Minnie Mouse taart!

Hij is ontzettend leuk ondanks alle tegenslagen!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Re: Minnie Mouse taart!

Bedankt vonn, Baklataart en lady-vall :)

8

Re: Minnie Mouse taart!

Prachtige taart! Niets te zien van dat het allemaal tegenzat. Hij is echt helemaal top!  :thumb: