1

Onderwerp: stofvrij opbergen van fondant uitrolmat en dergelijke

Hallo dames,

Ik was eens even nieuwschierig hoe jullie hier eigenlijk allemaal jullie taart spulletjes netjes en stofvrij opbergen? en dan gaat het voornamelijk om de fondant uitrolmat.. want die kan je niet zo ff in een keukenkastje leggen.
al de andere spulletjes netjes in bakjes?
Ik heb een kleine trolly in de keuken staan waar ik m'n potjes kleurstof en klein gereedschap en uitstekers in heb opgeborgen.
Mijn bakblikken staan opgestapeld in de oven en een paar in een keukenkastje.

Ik ben heel erg benieuwd :)
Misschien heeft iemand leuke foto's om te plaatsen van hoe hun werkplek/opbergplek eruit ziet ;)

Groetjes Astrid.

2

Re: stofvrij opbergen van fondant uitrolmat en dergelijke

Hier nog druk bezig om een mooi bak plekje te maken in de schuur!! Met tegels en al! Dus, kan nog niks laten zien, maar daar komen al mijn bak spullentjes!  :y  :D

Terug van even weggeweest!!
Live.. Love.. Bake..

3

Re: stofvrij opbergen van fondant uitrolmat en dergelijke

Ik heb in de woonkamer, vlakbij de tafel waar ik altijd aan werk, 2 ladenkastjes staan. Hier zitten alle uitstekers/plungers/molds in en een laatje met Mjams. Een laatje met lintjes en cupcakepapiertjes en zo. Bovenop de ladenkastjes staat een klein gereedschapskistje met de tools en spuitmondjes. In de kelder heb ik op een rek een paar grote plastic opbergdozen met deksel staan waar de bakvormen, taartdozen en drums e.d. liggen.
Dus redelijk geordend (al zeg ik het zelf  :lol: ), maar zou graag een grote keuken willen en dan alles nog overzichtelijker opbergen.

De fondant uitrolmat (die grote van de Ikea heb ik) die heb ik in de keuken rechtop achter wat potjes staan op een plank.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

4

Re: stofvrij opbergen van fondant uitrolmat en dergelijke

Bedankt dames voor jullie reacties :)
Ik heb zelf ook een Ikea mat, en deze heb ik in de kelderkast dubbel op een plank liggen, en steeds voor en na gebruik even een lapje eroverheen.
Ik zou dit dus ook anders willen en een mooie nette plek hebben voor mijn taartspullen.

Wat leuk Linnie86 on straks zo'n net plekje betegeld en al in de schuur te hebben, dat zou ik ook wel helemaal te gek vinden :)

Groetjes Astrid.

5 Laatst bewerkt door sugar100 (16-05-2017 12:20)

Re: stofvrij opbergen van fondant uitrolmat en dergelijke

ik heb het geluk dat ik op zolder een taartkeuken heb.  :)
Eerst had ik alles op een plank liggen maar dat vond ik onhandig.
Nu heb een plak haakje aan de binnenkant van een keukendeurtje geplakt  en heb daar een rokhanger hangen waar ik tussen de klipjes van de hanger de matjes heb geklikt.
(de uitrolmat, plastic waartussen ik fondant uitrol en de matjes voor lace te maken)

En het werkt prima. (al zeg ik het zelf  :) )

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

6

Re: stofvrij opbergen van fondant uitrolmat en dergelijke

Ik gebruik zo'n trolley voor alle kleine dingen en sinds ik in het nieuwe huis woon een Ikea kast helemaal voor de taart spullen , ben er erg blij mee  :)

Super 100 wat een ontzettend goed idee met de rokken hanger :thumb:

7

Re: stofvrij opbergen van fondant uitrolmat en dergelijke

Oeps er ging hier iets fout. :)

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.