1

Onderwerp: Tis weer eens wat anders, maar ook erg lekker....

Goedemorgen!
Vandaag is mijn vader jarig. Mijn 2 dochters en ik hebben allergieën. Mijn moeder vroeg mij een taartje te maken die wij mogen hebben. Maar in de loop van de week kwam er nog een taartje bij. Mijn vader is gek op mokka taart,  dus die mocht ik uiteindelijk toch ook nog erbij maken.
Tis weer eens wat anders dan fondanttaarten  ;-)
Links: appelkruimelplaatkoek (gemaakt met speltmeel ipv gewone bloem en ah plantenmargarine = dus tarwe-, koemelk- en eivrij)
Midden: een perzik "kwarktaart" (gemaakt met alpro plantaardige versie van yoghurt perzik , alpro"slagroom" en een bodem van glutenvrije haverkoekjes = dus ook tarwe-, koemelk- en eivrij)
Rechts: mokkataart. Biscuit gebakken in een cakeblik. Gevuld met mokkacreme en banketbakkersroom.
https://myalbum.com/photo/WNvbb3Oi3aTF/360.jpg

Groetjes! Evelotte

Happy Cake Day!

2

Re: Tis weer eens wat anders, maar ook erg lekker....

ohhh, wat ziet het er heerlijk uit en ook zo mooi , zeker je mokka taart is zo mooi strak :thumb:

heb je dan een dun laagje in je cake blik gebakken of gewoon vol en dan laagjes er tussen of zo? zal ik ook wel eens willen maken ziet er echt zo lekker uit :9  :9

3

Re: Tis weer eens wat anders, maar ook erg lekker....

Oooh wat ziet het er allemaal lekker uit. En mooi ook. Ik vind dit soort gebak vaak net zo mooi hoor, hoeft voor mij niet allemaal fondant te zijn.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

4

Re: Tis weer eens wat anders, maar ook erg lekker....

Wat zijn ze prachtig, ik vind dit lekkerder dan fondant.  Wat is je mokka taart geweldig gemaakt.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

Re: Tis weer eens wat anders, maar ook erg lekker....

Ziet er mooi en lekker uit! Ik vind het ook leuk dat de taarten een verschillende vorm hebben ;)

6

Re: Tis weer eens wat anders, maar ook erg lekker....

Bedankt allemaal!
Elise, ik moet eerlijk bekennen dat ik niet eens heb stil gestaan dat het verschillende vormen waren.  :lol:  :lol:  :lol:
Ben meer aan het rekenen geweest voor het aantal stukjes! :lol:

Baklataart: ik heb in een gewone cakeblik water gedaan en dit gemeten in mijn bakvorm. Ik heb de hoeveelheid beslag genomen van 20cm ronde vorm. Dit gewoon in het cakeblik gebakken. Na afkoelen deze in 3 plakken gesneden. Ging perfect! ;-)

Groetjes!

Happy Cake Day!

7

Re: Tis weer eens wat anders, maar ook erg lekker....

Dank je wel voor de uitleg :thumb:

8

Re: Tis weer eens wat anders, maar ook erg lekker....

Ziet er super uit, nog gefeliciteerd!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

9

Re: Tis weer eens wat anders, maar ook erg lekker....

Dat ziet er allemaal lekker uit !  :9  Mag ik vragen of die mokkataart ook volledig glutenvrij is en hoe maak je dan die mokkacreme aub ? Mijn jongste dochter heeft coeliakie en sedertdien bak ik veel glutenvrij zodat zij ook nog eens van een lekkere taart kan genieten .

10 Laatst bewerkt door evelotte (17-05-2017 21:39)

Re: Tis weer eens wat anders, maar ook erg lekker....

Rientje, helaas is deze mokkataart niet glutenvrije.
Ik heb hem gemaakt met de biscuitmix en botercremmix van FunCakes.
Voor de mokkacreme heb ik gebruikt: 200ml koffie (200ml gekookt water + 1 zakje Nescafé Mocca) + 200gr botercrememix + 250gr roomboter. (Mijn vader is gek op mokka en vindt deze altijd super lekker  :O  :P )
Maar FunCakes heeft ook glutenvrije producten, waaronder glutenvrije biscuitmix en glutenvrije botercrememix.
Misschien een optie voor je dochter?

Happy Cake Day!