1

Onderwerp: Slagroomtaart

Ik heb advies nodig.

Ik moet een slagroomtaart maken en erkomt een logo op van fondant. (Letters)
Ik had al bedacht om op de achterkant vd fondant chocolade te doen ivm smelten
Ik leg de fondant er net vantevoren op.

Maar het punt is de slagroom.
Kun je dit vervangen door enchanted cream?
Of is dat echt compleet anders?

Alvast bedankt.

2

Re: Slagroomtaart

Volgens mij kan je dat wrl vervangen.
Vraag me wel af of het lekker is...
Mogelijk een smaakje toevoegen?

3

Re: Slagroomtaart

Je kan het wel vervangen maar dan zou ik er ook zeker een smaakje door doen zoals Willeke zegt.

Maar denk je dat het echt fout gaat als je het er kort van te voren oplegt  :think: of moet de taart nog ergens anders heen

4

Re: Slagroomtaart

Ik vind enchanted cream ook niet echt te vergelijken met slagroom. En zou fondant er minder snel op smelten, maak je tenslotte ook aan met water/melk?

5

Re: Slagroomtaart

Mmmm dank jullie wel.
De taart moet nog ergens heen.

Maar zou de fondant minder smelten als ik een choco laagje op de achterkant doe

6

Re: Slagroomtaart

Hallo Angel-1973,
Als men een slagroomtaart gevraagd heeft, zou ik ook echt slagroom gebruiken....

De chocolade aan de achterkant van je fondant zal zeker helpen tegen smelten! Ik heb pas voor onszelf een taartje gemaakt met slagroom en daar deed ik bloemetjes van fondant op, ook net van te voren. Het bleef toch wel een tijdje goed, maar de dag erna (er was nog wat over gebleven), waren de bloemetjes idd slap geworden/gesmolten.
Dus misschien kun je idd de letters los meenemen en dan ter plekke vlak ervoor erop leggen. Of als dat geen optie is, thuis op het allerlaatste moment erop leggen....dan heb je toch wel een uur of 2 (langer)de tijd. Nogmaals, bij mij waren de bloemetjes pas de dag erna gesmolten en ik had geen chocolade aan de achterkant gedaan. Wel had ik onder de bloemetjes een beetje cakekruim gedaan. 's ochtends erop gedaan en 's middags hebben we het taartje gegeten, toen waren de bloemetjes nog prima.
Zie hier mijn slagroomtaartje mét fondantbloemen.

NB: als je de letters al een paar dagen van te voren maakt, ze dus goed kunnen uitharden, zal het smelten ook langzamer gaan. Mijn bloemetjes hier had ik net van te voren gemaakt

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery