1

Onderwerp: Met de trein naar de dierentuin...

https://s2.postimg.org/4tavskip5/008.jpg

Gisteren was mijn broertje jarig. Hij werd 3 jaar.
Als taart wilde hij een blauwe taart met een trein en aardbeien.
We keken hier op het forum voor inspiratie en combineerden verschillende ideeën.
We bootsten zijn favoriete dag van het jaar na: de dag dat broer en mama samen met de trein naar de dierentuin gingen. Daar spreekt hij nu nog steeds over... vooral de olifant vond hij fantastisch!

Onderste taart: laagje pudding met schijfjes aardbei en een een laagje aardbeien confituur.
Bovenste taart: laagje pudding met blauwe bessen en een laagje blauwe bessen confituur.

Het cijfer 3 bovenaan was mislukt. Toen we het op de taart wilden zetten, brak het op verschillende plaatsen. Misschien hebben we het niet lang genoeg op voorhand gemaakt zodat het niet hard genoeg was. Dat moet ik nog eens oefenen.

Ik ben A., 10 jaar, en ik hou van taarten en cupcakes maken.

2

Re: Met de trein naar de dierentuin...

Ik vind dat je het heel mooi gedaan hebt en ook heel erg knap :thumb:
De vulling klinkt heerlijk. :9
Jammer dat de drie brak, die moet inderdaad erg goed drogen , heb je er tylose door gedaan ? Dat zorgt ook dat het wat harder wordt.

En natuurlijk gefeliciteerd met je broertje, hij boft maar met zo'n handige zus :)

3

Re: Met de trein naar de dierentuin...

Knap hoor! Erg leuk en mooi gemaakt! Zonde van de 3! Maar oefening baart kunst  :y

Terug van even weggeweest!!
Live.. Love.. Bake..

4

Re: Met de trein naar de dierentuin...

Wat knap!! Goed gemaakt

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

Re: Met de trein naar de dierentuin...

Tylose ken ik niet. Mama gaat het op zoeken voor de volgende keer.

Mijn zus is volgende woensdag jarig. Zij wordt 12 jaar.
We zijn nu al met de versiering van haar taart bezig.
Ze heeft zelf haar taart gekozen:

https://s13.postimg.org/4dgcdyb07/Scan0001.jpg

Ik ben A., 10 jaar, en ik hou van taarten en cupcakes maken.

6

Re: Met de trein naar de dierentuin...

Wat een super leuke taart, heel knap gemaakt.  En naar de taart van je zus ben ik ook al erg benieuwd  :)

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

7

Re: Met de trein naar de dierentuin...

tylose kan je kopen in de webshop het is een poeder wat je toevoegt aan de fondant zodat het beter uit hard.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/rd-e … powder-80g

en wat een leuk ontwerp voor je volgende taart heel veel succes en ik kijk er naar uit!! :thumb:

8 Laatst bewerkt door Bianca1969 (08-05-2017 18:16)

Re: Met de trein naar de dierentuin...

Wat een leuke taart zeg. Door foutjes te maken leer je heel veel, dus til niet te zwaar aan het breken van de 3. Volgende keer beter!
En de taart voor je zus: dat wordt vlgs mij ook een erg mooie, ben er nu al nieuwsgierig naar!

Als je 10 bent, en dan al zo'n mooie taarten maakt....wauw, dat vind ik echt klasse.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

9 Laatst bewerkt door Kaatje taart (08-05-2017 21:46)

Re: Met de trein naar de dierentuin...

Wow, erg knap van je. Hij is erg leuk.  Ik denk dat als je het nummer een volgende keer iets kleiner maakt en hem wat langer laat drogen (en inderdaad tylose door de fondant kneedt), hij wel overeind blijft staan. Van proberen kun je leren! Vooral lekker blijven taarten.

Groetjes, Caroline. Kijk voor mijn taarten en workshops op www.kaatjetaart.nl
Ook voor prints op frostysheet ben je bij mij aan het juiste adres. Cupcakerondjes kunnen worden gesneden.

10

Re: Met de trein naar de dierentuin...

nou, de taart voor jouw zus word ook een leuke uitdaging!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!