1

Onderwerp: plaatje op cupcake plakken minimale effort

Lieve allemaal,

Ik hoop dat jullie met mij kunnen meedenken.

Aanstaande maandag trakteren wij vanuit de Personeelsvereniging op mijn werk een hele berg cupcakes (ca. 150), en ik heb daar al icing plaatjes voor die erop moeten.
En daar wringt de schoen, want alleen de plaatjes op een cakeje is niet heel smakelijk heb ik dus gemerkt (oops).

Maar ik heb ook niet de ruimte en faciliteiten om terplekke te mixen spuitzakken te vullen etc.

Ik had het idee om van te voren (thuis) spuitzakken te vullen maar dan zit ik met de spuitmondjes die erop moeten dat wordt dan waarschijnlijk een dure grap... omdat ik dan alle spuitzakken van te voren moet voorzien van losse spuitmondjes?

Lang verhaal kort, hoe krijg ik een smakelijke (beetje netjes ogende) ondergrond voor mijn cupcakes, zonder dat ik daar op mijn werk enorm veel werk aan heb.

Eventueel thuis e.e.a. voorbereiden vind ik niet erg, maar binnen de perken uiteraard.

Hebben jullie voor mij het gouden idee?!

Re: plaatje op cupcake plakken minimale effort

Jam of een klein stipje piping gel?

Je kan ook dotjes botercreme spuiten zonder een spuitmondje te gebruiken bij je spuitzak.

Groetjes Kirsten

3

Re: plaatje op cupcake plakken minimale effort

@bakmijntaart
Super bednat voor je reactie!

Jam had ik ook al aan gedacht, maar het geprinte icing plaatje is overwegend wit, dus ik ben bang dat dan de jamkleur gaat doorlekken.

Wat betreft de piping gel, dat voegt waarschijnlijk niet heel veel smaak toe? De decoratie is zo smaakloos dat ik het liefs een beetje extra smaak wil toevoegen.

4

Re: plaatje op cupcake plakken minimale effort

Wat je kan doen is een spuitzak met spuitmondje nemen en daar steeds een een zak en in doen zonder spuitmondje, dat kan ook een boterham zakje zijn of zo'n zip zakje.
Zo gebruik je een zak met spuitmondje voor alles.

Ik hoop dat je mijn uitleg snapt :think:

5

Re: plaatje op cupcake plakken minimale effort

Je kunt ze toch ook al compleet maken thuis, toefje en plaatje erop en je kunt ze zo uitdelen.
Als de toef maar om vast te plakken is, kan je deze ook spuiten zonder mondje. Want het plaatje bedekt het.

6

Re: plaatje op cupcake plakken minimale effort

@baklataart ik begrijp je helemaal en vind het een briljante oplossing!

@willeke87. het probleem is dat ik 150 cupcakes nooit netjes op kantoor kan krijgen. ik moet met ov maar wel bedankt voor het meedenken!

7

Re: plaatje op cupcake plakken minimale effort

bellie49 schreef:

@baklataart ik begrijp je helemaal en vind het een briljante oplossing!

@willeke87. het probleem is dat ik 150 cupcakes nooit netjes op kantoor kan krijgen. ik moet met ov maar wel bedankt voor het meedenken!


gelukkig :lol:  :lol: en heel veel succes :thumb: