1

Onderwerp: Planning

Over een paar weken mag ik de bruidstaart voor mijn broer maken, maar ik zit een beetje te dubben hoe ik het bakken plan. Het worden in totaal 5 taarten (10-15-20-25-30), afgesmeerd met een creme van witte chocola, monchou en boter, geen fondant. Vulling met botercreme en jam. De taart moet vrijdags afgeleverd worden en gezien ik vrijdag ook gast ben, betekent dit dat ik donderdagavond klaar wil zijn.
Nu zit ik te denken om dinsdag alle biscuits te bakken, zodat ik woensdag en donderdag tijd heb om af te smeren, dowelen, bepalen waar de bloemen komen etc. Alleen vraag ik me af of de biscuit dan vrijdag niet te droog/oud is, aan de andere kant 5 taarten in 1 dag is ook wel erg ambitieus ben ik bang. Want denken jullie?
Groet Bakkerie

2

Re: Planning

Qua vulling zou het wel kunnen. Zeker als je met marsepein/fondant had bekleed, wat de taart langer vers houdt, maar dat doe je niet  ;). Ik weet eigenlijk hoe het met de monchou zit. De boter en chocolade zijn geen probleem. Kun je de taart, wanneer deze (deels) gestapeld is, in de koeling zetten? Over een paar weken kan het erg warm zijn  ;)

3

Re: Planning

Ik denk dat het zeker zal kunnen. Ik heb in de regel de zelfde planning: dag 1 bakken, dag2 vullen en sfsmeten , dag3 maken Rn dag4 eten. Krijg alleen maar goede reacties..... nooit reactie v droog of zo gehad.

4

Re: Planning

Ja, taart gaat in de koeling Esther, heb er zelfs een aparte koelkast voor en op lokatie kan hij ook weer in de koeling. De monchou-chocola maak ik ook pas woensdag,  dat gaat wel goed lijkt me. Dan denk ik dat ik het voorlopig maar zo plan, dat is wel de minst stressvolle optie :)

5

Re: Planning

Veel succes en fijne dag!  :y