1

Onderwerp: Botercreme vanuit de vriezer, hoe lang houdbaar?

Hallo allemaal,
Ik vroeg me af of iemand me kon helpen met het beantwoorden van de volgende vraag..
Hoe lang is botercreme wat uit de vriezer komt en opnieuw is opgeklopt nog houdbaar? en dan vooral voor op cupcakes die buiten de koelkast bewaard blijven.

Ik moet voor aankomende dinsdag een aantal mini cupcakes versieren voor mijn zoontje zijn traktatie.
Ik zou het graag maandag ochtend uit de vriezer halen (gewoon ontdooien op aanrecht )
zodat ik deze maandag avond kan opkloppen  en de cupcakes ermee kan decoreren.
bewaar ik de cupcakes dan in een taartdoos gewoon op een koele plek? zoals garage of kelderkast.
( geen koelkast )

OF.... misschien beter om de botercreme maandag avond uit de vriezer halen en de nacht op het aanrecht laten ontdooien, dinsdag ochtend opkloppen en daarna de cupcakes decoreren?
Het wordt dan wel een gejaag om ze af te krijgen, want ik moet ze daarna nog proberen om op een stokje te krijgen.. :D

Bedankt dames..
groeten Astrid.

2

Re: Botercreme vanuit de vriezer, hoe lang houdbaar?

Ik zou het gewoon maandag ochtend eruit halen hoor kan niks mee mis gaan en wat je zegt op een koele plaats zetten en dan dinsdag op je gemak op een stokje rijgen :)

Succes ermee :thumb:

3

Re: Botercreme vanuit de vriezer, hoe lang houdbaar?

Hartstikke bedankt baklataart voor het reageren.
Ik heb wel vaker botercreme in de vriezer gedaan en opnieuw gebruikt, maar vroeg me eigenlijk altijd toch af hoe lang het daarna dan nog houdbaar is.
Ik heb dinsdag ochtend maar 2 uurtjes, dus wil geen gestress op het laatste moment.
Ik denk idd dat ik ze maandag avond gewoon ga decoreren, en ze koel weg zet om ze dan dinsdag ochtend op het stokje te rijgen.

Nogmaals bedankt :D

4

Re: Botercreme vanuit de vriezer, hoe lang houdbaar?

Heel veel succes en kijk uit naar de foto's :)