1

Onderwerp: red velvet mix

Hoi allemaal!

Ik heb van het weekend een red velvet gemaakt, maar deze gp niet geworden zoals ik wilde.. op het pak van de mix stond dat ik het op de laagste stand moest mixen.. Helaas werd de taart hierdoor, Zoals ik al verwachtte, heel erg laag. Hij was ook heel vast en zwaar.. heb het idee dat dit niet de red velvet is zoals hij moet zijn. Ik vroeg me af of dat bij de funcakes mix ook zo is?

Groetjes!

Re: red velvet mix

Hoi,

Ik heb het ook gemaakt en heb dezelfde bevindingen als jij hierover.
Je kunt ook een gewone baxmix gebruiken en hier rode kleurstof doorheen mixen. Dan krijg je ook rode velvetcake. Het is namelijk niets anders dan een mix met toevoeging van rode kleurstof. Bekijk de beschrijving op Wikipedia maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Red_velvet_cake

3

Re: red velvet mix

Ik ben het echt helemaal niet met Saskia eens. Een red velvet cake is echt een apart recept en die is, bij mijn recepten in ieder geval, ook wat zwaarder (geen cake, maar ook geen biscuit). Een red velvet cake heeft bij mij een hint van chocolade, vandaar ook dat een creamcheese vulling daar zo goed bij past (op normale biscuit vind ik dat niks).

Er zit dus echt wel degelijk verschil in!

Ik heb helaas geen ervaringen met de mix, heb wel een zakje liggen van funcakes om te testen binnenkort... Tot nu toe altijd een recept van internet gebruikt

Sweet as sugar and everything nice

4

Re: red velvet mix

Het klopt inderdaad niet dat Red Velvet gewone mix met rode kleurstof is. Red Velvet isveel meer richting chocolade, en inderdaad met rode kleur.

De FunCakes Red velvetmix moet je juist op hoge snelheid mixen en is heel luchtig, niet zo zwaar als cake, maar met een iets anders structuur dan biscuit. Hij is alleen niet heel erg rood, meer rood/bruin.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: red velvet mix

Red velvet wordt van oorsprong gemaakt met cacao en azijn, door de azijn wordt de chocolade smaak heel fluwelig en zacht, vandaar de naam Velvet! En de cacao wordt rood(beetje bruinig) door de azijn!
Absoluut geen gewone cake of biscuit dus!

Die van funcakes wordt wel redelijk luchtig, niet zoals biscuit maar ook niet zo zwaar als cake. Het is een behoorlijk machtige taart daardoor!
Ik gooi er een theelepeltje extra bakingsoda door, dan wordt hij nog iets luchtiger.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

Re: red velvet mix

Kelly87 schreef:

Ik ben het echt helemaal niet met Saskia eens. Een red velvet cake is echt een apart recept en die is, bij mijn recepten in ieder geval, ook wat zwaarder (geen cake, maar ook geen biscuit). Een red velvet cake heeft bij mij een hint van chocolade, vandaar ook dat een creamcheese vulling daar zo goed bij past (op normale biscuit vind ik dat niks).

Er zit dus echt wel degelijk verschil in!

Ik heb helaas geen ervaringen met de mix, heb wel een zakje liggen van funcakes om te testen binnenkort... Tot nu toe altijd een recept van internet gebruikt

Hoi,
Ik had mijn informatie van deze site:
http://www.ohmyfoodness.nl/informatief/ … wat-is-het
Maar na het lezen van jullie reacties heb ik geleerd dat het dus toch iets anders is dan gewone cake.
Bedankt in ieder geval.
Een mens is nooit te oud om te leren.

Re: red velvet mix

Welke vulling is er het lekkerst bij een red velvet taart?

Re: red velvet mix

Welke vulling is er het lekkerst bij een red velvet taart?

9

Re: red velvet mix

Iets met roomkaas, enchanted cream met witte chocolade,
Iets met kersen :)