1

Onderwerp: Bewaren in of buiten de koelkast?

Ik heb zojuist een taart gemaakt en afgewerkt met fondant. Hij is voormorgen. Hoe kan ik hem nu het beste bewaren? In de koelkast, of daarbuiten? Ik heb hem nu in een luchtdichte taartdoos zitten.

Bedankt!

2

Re: Bewaren in of buiten de koelkast?

Ligt aan de vulling. Botercreme kan wel buiten de koelkast, al zet ik taarten met deze vulling als het warm is buiten ook in de koelkast. Roomvullingen moeten in de koeling. Ik zou de taart alleen niet in de luchtdichte (plastic?) taartdoos in de koelkast zetten. Kan het vocht niet weg.

3

Re: Bewaren in of buiten de koelkast?

Ik plaats hem altijd in de koeling  :)

4

Re: Bewaren in of buiten de koelkast?

Ik zet taarten ook altijd gewoon in de koelkast :y

5

Re: Bewaren in of buiten de koelkast?

Ik zet ze ook altijd in de koelkast. Je smeert ze vaak af met botercreme, boter hoort in de koelkast.

6 Laatst bewerkt door Esther68 (02-04-2017 00:41)

Re: Bewaren in of buiten de koelkast?

Willeke87 schreef:

Ik zet ze ook altijd in de koelkast. Je smeert ze vaak af met botercreme, boter hoort in de koelkast.

Niet per se. Boter kun je erg lang buiten de koeling bewaren. Volgens sommige sites wel een week. Ligt ook een beetje aan de buitentemperatuur. Maar dan nog zal de boter niet snel bederven (door het vetgehalte). Botercreme 1:1 is met (veel) suiker wat ook al conserveert. Ik moet zeggen dat ik de taart 's nachts ook altijd in de koelkast zet maar overdag niet. En de bekleding houdt de bc ook erg goed doordat deze luchtdicht verpakt zeg maar. Het bederft echt niet zo snel. Taarten met bc vulling kun je wel 5 dagen van tevoren vullen.