1 Laatst bewerkt door LaLuub (26-03-2017 20:57)

Onderwerp: Hoe krijg ik deze mooie ingetogen kleur goud?

Hoi,
Weet iemand welke gold dust (of iets anders) is gebruikt voor deze taart/hoe deze gouden kleur te krijgen? Ik vind 'm zo mooi subtiel, ingetogen, niet zo glitterig. Wil deze graag gebruiken voor de 50 jarige bruidstaart van mijn ouders...

Iemand?

https://myalbum.com/photo/FFEcATWrDxgc/1k0.jpg

2

Re: Hoe krijg ik deze mooie ingetogen kleur goud?

Misschien uit een spuitbus? Het is nl ook mooi egaal..

3 Laatst bewerkt door LaLuub (26-03-2017 09:02)

Re: Hoe krijg ik deze mooie ingetogen kleur goud?

Idd, nu je het zegt. Lijkt niet met de hand geschilderd. Weet niet of je zoiets met poeder/dust ook kunt bereiken? Maar het kon idd nog wel eens een spuitbus zijn.

Enig idee welke goud kleur dan gebruikt is, voor deze kleur? Er zijn zóveel goudkleuren in omloop  :s

4 Laatst bewerkt door Esther68 (26-03-2017 13:42)

Re: Hoe krijg ik deze mooie ingetogen kleur goud?

Ik heb ooit eens gouddust gemengd met pearl white. Dan krijg je ook een iets zachtere kleur goud. Heb hier de hele taart (3-laags) mee gedust. Met een grote make up kwast. Zal kijken of ik een foto kan plaatsen.......gelukt! Wel met uploaden, waar ik niet echt fan van ben, maar heb de pc niet bij de hand.

https://s18.postimg.org/lupzjci79/image.jpg

5 Laatst bewerkt door LaLuub (26-03-2017 20:52)

Re: Hoe krijg ik deze mooie ingetogen kleur goud?

oh, dit is ook mooi egaal geworden Esther, dus het kan wel met dust  :y .  Alleen niet schilderen dus, en een grote kwast gebruiken (niet te zuinig willen doen met de dust ).

Nu nog de goede kleur zoeken. Zou het de antique gold dust kunnen zijn? Dat klinkt wel als donkerder goud, maar of het die vage kleur goud is van het voorbeeld???

6 Laatst bewerkt door Esther68 (27-03-2017 08:38)

Re: Hoe krijg ik deze mooie ingetogen kleur goud?

Ik zou voor dusten gaan inderdaad. Niet teveel dust aan je grote kwast anders krijg je vlekken  ;) .
Ik zag in de webshop de dust Gold Cream. Misschien dat deze het meest lijkt? Andere kleuren goud zijn denk ik te donker. Het zou ook kunnen dat er Gold met Silver is met gemengd?

7

Re: Hoe krijg ik deze mooie ingetogen kleur goud?

Denk je Esther? Dat die anderen te donker zijn? Ik was juist bang dat het gauw te lichtgoud of te geelgoud zou worden...Lastig kleurtje  :y
Wordt nog een hele uitdaging, zowel het vinden van de kleur, als het dusten zonder vlekken  :P

8

Re: Hoe krijg ik deze mooie ingetogen kleur goud?

Ik denk idd dat die ander goudkleuren dieper en minder licht van kleur zijn. Er was ooit eens een test in de Mjam!Taart met verschillende gouddusten, waar hele mooie tussen zaten, maar deze zijn nergens meer te krijgen, jammer genoeg..

9

Re: Hoe krijg ik deze mooie ingetogen kleur goud?

Ik heb de oude Mjam erbij gepakt, en 1 van die goud dusten heb ik ook. Daarmee geprobeerd, maar wordt - vind ik - toch nog teveel geelgoud en te glimmend. Niet het resultaat zoals in het internetvoorbeeld.  :s

Zoektocht gaat verder...Tips zijn welkom.  :Y

10

Re: Hoe krijg ik deze mooie ingetogen kleur goud?

Op welke kleur ondergrond heb je het uitgeprobeerd?
Misschien scheelt het als je bijvoorbeel zwart of bruin als ondergrond gebruikt.

11

Re: Hoe krijg ik deze mooie ingetogen kleur goud?

Ik heb het op een wat okergele ondergrond geprobeerd. Op zich zou de kleur wel redelijk moeten kunnen lukken, als ik iets meer naar lichtbruine ondergrond ga, maar het is ook nog veel te glanzend.

Nu heb ik een artikel gelezen over dust op verschillende manieren aanbrengen, waarbij ze het ook ipv met wodka/alcohol met water hebben uitgeprobeerd. Die glans is wel een stuk minder. Nadeel is wel dat je het risico hebt dat de fondant zelf wat beschadigd raakt door het water...en dat wil ik nu ook weer niet...

Ik wil ook weer van alles, en van alles ook weer niet  :lol:

12

Re: Hoe krijg ik deze mooie ingetogen kleur goud?

Wanneer ik panterprint op een taart schilder doe ik dit met vloeibare kleurstof aangelegd met wat water. Dit lukt goed maar zou er niet een hele taart mee doen. Wordt idd veel te nat. Nou is vloeibare kleurstof al vochtig natuurlijk, maar met poeder heb je weer meer water nodig, denk ik. Ik heb trouwens ook eens poeder gemengd met water maar dit werd bij mij heel erg klonterig, wat ik met alcohol nooit heb.

13

Re: Hoe krijg ik deze mooie ingetogen kleur goud?

Dank jullie wel voor het meedenken.  :thumb:

Ik ga nog maar eens wat verschillende dingen gewoonweg uitproberen. En anders heb ik gewoon pech. Dan wordt het anders dan ik in gedachten/op voorbeeld heb...