1

Onderwerp: Candy melts

Hallo allemaal,

Ik ga morgen cakepops maken voor een traktatie, ik ga candy melts gebruiken met cacao drops. Moet ik deze al toevoegen als ik de melts ga smelten of pas als de melts al gesmolten zijn?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

Re: Candy melts

Bedoel je cacaoboter drops? Zo ja dan zou ik wachten met toevoegen zodat je op gevoel kan toevoegen en kan zien wat de dikte van de candy melts is.

Groetjes Kirsten

3

Re: Candy melts

bakmijntaart schreef:

Bedoel je cacaoboter drops? Zo ja dan zou ik wachten met toevoegen zodat je op gevoel kan toevoegen en kan zien wat de dikte van de candy melts is.

Ja die bedoel ik, bedankt voor de snelle reactie  =)

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

4

Re: Candy melts

Ik heb -laaaaaang geleden  O-) - een deel toegevoegd tijdens het smelten en daarna 'op gevoel' meer wanneer nodig. Maar zeker niet heel veel.
Ik vond wel dat de melts er na het toevoegen van de drops er langer over deden om weer hard te worden. Ook op de cakepops zeg maar.

Ik had toentertijd witte candymelts zonder melk, dus wellicht dat daar ook nog een verschil in zit per merk?

Deze had ik toen gemaakt als traktatie voor de kinderen op school!
Was echt een groooooooot succes!  :y  :D

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/12239221_1927653447459052_6666578484989279089_o.jpg?oh=ae56bb8e59daf4f40b598f50d031d1e3&oe=590687D9

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Re: Candy melts

Sonj@ schreef:

Ik heb -laaaaaang geleden  O-) - een deel toegevoegd tijdens het smelten en daarna 'op gevoel' meer wanneer nodig. Maar zeker niet heel veel.
Ik vond wel dat de melts er na het toevoegen van de drops er langer over deden om weer hard te worden. Ook op de cakepops zeg maar.

Ik had toentertijd witte candymelts zonder melk, dus wellicht dat daar ook nog een verschil in zit per merk?

Deze had ik toen gemaakt als traktatie voor de kinderen op school!
Was echt een groooooooot succes!  :y  :D

https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/12239221_1927653447459052_6666578484989279089_o.jpg?oh=ae56bb8e59daf4f40b598f50d031d1e3&oe=590687D9

Ohhhh die zijn echt super mooi.  Ik ga bright white gebruiken.
Ik gebruik maar zelden candy melts.
Dank je wel.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

6

Re: Candy melts

Ik lees even mee...
Wil candy melts gebruiken voor een dripcake, iemand enig idee of dat kan?! Moet ik ze dan nog mengen met iets? Nog niet eerder gebruikt, daarom mijn interesse.

7

Re: Candy melts

Vonn heeft het antwoord al gekregen, maar voor Willeke: ik zou niet alleen candy melts gebruiken voor een dripcake. Als het goed is is je cake vrij koud, en dan krijg je geen mooie drip. Dus of eerst verdunnen met cacaoboterdrops (maar dan blijft het weer langer dun), of ganache gebruiken. Zou mijn tip zijn :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Re: Candy melts

Willeke... De candy melts van wilton worden niet dun genoeg voor een drip. Rainbow dust heeft nu ook candy melts en dat wordt wel dun genoeg voor een mooie drip :).

9

Re: Candy melts

lilli schreef:

Willeke... De candy melts van wilton worden niet dun genoeg voor een drip. Rainbow dust heeft nu ook candy melts en dat wordt wel dun genoeg voor een mooie drip :).

Bedankt voor de tip Lilli!

10

Re: Candy melts

En je hoeft er ook niets aan toe te voegen zoals cacao boter oid