1

Onderwerp: Witte chocola witter maken

Ik wil een wittechocolade-creamcheese frosting wat witter kleuren. Door de witte chocolade is deze best wel geel. Wil dat met witte kleurstof voor chocolade? Heeft iemand daar ervaring mee? Hoe ziet het er dan uit? Het hoeft niet spierwit te worden.
Groet Bakkerie

Re: Witte chocola witter maken

Van wat ik begrijp kan je met een ieniemini drupje violet/paars het gelige opheffen waardoor het witter wordt. Ik denk dat je met een hele tube witte kleurstof nog niet het gewenste effect krijgt.

Groetjes Kirsten

3

Re: Witte chocola witter maken

Of een piepklein drupje blauw :)

Re: Witte chocola witter maken

Ik ben benieuwd of het lukt, Bakkerie. Laat je het weten? Ik volg je voorbeeld over twee weken... ;)

5

Re: Witte chocola witter maken

Ik weet niet of ik eerder ben Tante Taartje, het moet voor een bruidstaart in juni goed zijn. Wat ik afgelopen weekend had gemaakt om te laten proeven is ondertussen roze, die optie is door het bruidspaar (bruidegom) afgekeurd :D maar ik ga er binnenkort wel mee experimenteren. Met blauw wordt het niet groen Baklataart? En dan gebruik je gewoon blauwe of paarse kleurpasta? het is echt niks wat je dan gebruikt zeker, ik vind die kleurpastas in creme altijd heel snel kleuren in vergelijking tot fondant.

6

Re: Witte chocola witter maken

Ik dacht aan de witte was :lol:  daarom het moet denk ik ook echt maar een ienieminie drupje zijn :think: