1

Onderwerp: Grote roos

Voor een taart wil ik graag een grote roos maken, ik zie hier soms hele mooie grote exemplaren voorbij komen. Welke uitstekers / afmetingen gebruik je hiervoor? Er zijn zoveel verschillenden...
Groetjes Bakkerie

Re: Grote roos

je hebt van fmm een mooie uitsteker set voor grote rozenbladeren. zie hier maar je kan natuurlijk ook gewoon grote ronde uitstekers gebruiken van bijvoorbeeld de städter set. Dit zijn wel losse blaadjes die je samen tot een bloem maakt.

Je hebt ook uitstekers waarbij je gelijk 5 bloemblaadjes in 1 keer uitsteek zoals deze.

Beide manieren werken prima, ik heb niet echt een voorkeur. Heb je de tijd dan zou ik voor de bovenste manier gaan, wil je sneller werken dan zou ik de 2e optie doen.

Groetjes Kirsten

Re: Grote roos

Voorheen stak ik ieder blaadje apart uit, apart frillen, apart plakken... wat een werk! Zo kun je wel zo ver en zo groot gaan als je wilt, natuurlijk.
Inmiddels heb ik de FMM cutter Easiest Rose, ideaal! Handige instructiefilmpjes zijn ook te vinden, iedereen kan nu een mooie roos maken.

Succes!

4

Re: Grote roos

Makkelijk is ook nog wel een goede overweging ja. Ik moet nog eens even kijken hoeveel ik er nodig zal hebben, 3 lagen en qua bloemen alleen rozen, dus best wel wat denk ik. Ronde uitstekers daarentegen heb ik al, nooit bedacht om die voor een roos te gebruiken...en bloemen hoeft natuurlijk niet op het laatste moment. Dank voor het meedenken!

5

Re: Grote roos

Tante Taartje schreef:

Voorheen stak ik ieder blaadje apart uit, apart frillen, apart plakken... wat een werk! Zo kun je wel zo ver en zo groot gaan als je wilt, natuurlijk.
Inmiddels heb ik de FMM cutter Easiest Rose, ideaal! Handige instructiefilmpjes zijn ook te vinden, iedereen kan nu een mooie roos maken.

Succes!

:lol:  :lol: behalve ik dan, echt ik kan er niet mee over weg , lijkt bij mij echt niet op een roos :think:

Denk soms zou het komen dat ik links ben  :s  :s

6

Re: Grote roos

Ik ga binnenkort ook een roos maken voor op een taart.
Maar hoe zet je die bovenaan de taart mooi vast? en aan de zijkanten? gebruiken jullie daar ijzerdraad voor?