1 Laatst bewerkt door LaLuub (30-01-2017 21:39)

Onderwerp: Voetbalschoen voetbal en exploderend veld

Ik mocht vorige week weer zo'n leuke taart maken, voor een gezin wat echt even wat "opvrolijking" kon gebruiken.
Ik heb de voetbalschoen van de jarige nagemaakt, met een voetbal die uit het 'exploderende' veld komt.

De jarige was echt helemaal verrast, haalde zijn voetbalschoen erbij, vergeleek het vanaf alle kanten en zei toen "Het is echt een replica!"  :lol: Zo leuk!

De grap van een eindstand 10-0 mocht natuurlijk niet ontbreken voor deze grote Twente fan. En zeg nu zelf, met zo'n stand explodeert niet alleen het veld, maar het hele stadion  :+ . "Mochten ze willen!", was dan ook de reactie van Bjarne. Leuk detail (niet goed te zien op deze foto's): ik heb een foto van het echte scorebord van FC Twente tegen Ajax gebruikt (score ietsje gefotoshopped  ;-) ) en de reclametekst vervangen door "Gefeliciteerd, Bjarne 13 jaar!". Lol.

Benieuwd wat jullie ervan vinden!

https://myalbum.com/photo/tiWI9Fdu4IYU/720.jpg

https://myalbum.com/photo/mJ1jyX27W4KW/720.jpg

https://myalbum.com/photo/OBeWMr3NoP5D/720.jpg


Bedankt voor het kijken, en leuk als jullie een reactie achterlaten  :y

2

Re: Voetbalschoen voetbal en exploderend veld

Ik vind hem geweldig en je schoen is net een echte.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Re: Voetbalschoen voetbal en exploderend veld

Wauw! Heel knap, hoe heb je die schoen zo mooi voor elkaar gekregen?

4

Re: Voetbalschoen voetbal en exploderend veld

Wauwwww, echt fantastisch!!! Die schoen kan zo in de etalage echt niet van echt te onderscheiden, je hebt het allemaal zo ontzettend mooi gemaakt en zo leuk hoe je over alles hebt nagedacht! :thumb:

je hebt ze zo denk ik een fantastische verjaardag bezorgd :)

5

Re: Voetbalschoen voetbal en exploderend veld

Mooie taart, erg knap.

6

Re: Voetbalschoen voetbal en exploderend veld

Dank jullie wel! Zo leuk om reacties te krijgen  :y

7 Laatst bewerkt door LaLuub (30-01-2017 22:57)

Re: Voetbalschoen voetbal en exploderend veld

KimN schreef:

Wauw! Heel knap, hoe heb je die schoen zo mooi voor elkaar gekregen?

Ik heb foto's vanaf alle kanten gekregen, en nog extra op internet opgezocht, zodat ik heel goed de vorm en de tekeningen op de schoen kon zien. Daarna eerst de ruwe basis met rice krispies gemaakt, met nog een redelijk 'gat' er in gedrukt (voor de instap); een wat groter gat dan de uiteindelijke instap, zodat je wat 'in de schoen' kijkt. Deze ricekrispies basis al in de vorm van de voet drukken (handig: ook foto's van de zool hiervoor gebruiken. Dan zie je dat zo'n schoen voor je gevoel best scheef loopt). De uiteindelijk vorm kun je met fondant later nog weer corrigeren (bijvoorbeeld de hogere achterkant is met fondant opgebouwd, had ik nog niet bij de ricekrispie basis)

De krispie basis overal opgevuld met fondant, om helemaal glad te maken. Toen bepaalde stukken nog iets opgebouwd met fondant (bijv de achterkant, maar ook de neus en wreef iets beter de vorm van de schoen geven). Toen was de vorm vd schoen klaar. Laten drogen.

Vervolgens deze schoen bekleed. Eerst de lip/tong (hoe heet dat eigenlijk?) in vorm gesneden, stiksels op gemaakt en bevestigd (met iets een oversteek over de instap, kijkend naar hoe groot de instap uiteindelijk moet worden). De binnenkant/instap gedeelte van de schoen met zwarte fondant bekleed. Daarna heb ik zelf een 'template' gemaakt en om die schoen gepast, zodat ik de witte fondant in de goede maat&vorm kon snijden, en dat de naad middenachter kwam, en ruimte vrij bleef voor de lip/tbv de veters, en ook dat de instap zo groot werd als dat zou moeten. (lijkt alsof de neus niet rond is op de onderstaande foto, maar dat lijkt zo door de vouw.)
https://myalbum.com/photo/V9Kt8KZBooBV/360.jpg

Vervolgens gaatjes etc in de fondant gestanst, de instap hoogte/vorm bijgesneden, Nike logo geplakt, stiksels er in gerold, en een rolletje zwart bovenlangs. Zool eronder, die iets over de witte fondant laten lopen. Toen geverfd, noppen er onder (idem als zijn eigen voetbalschoenen, met 4 roze noppen) en tenslotte de veters gemaakt en er in.

Uhhh, hoop dat dit duidelijk is? (of TEVEEL info? :lol: )

8

Re: Voetbalschoen voetbal en exploderend veld

Wat een kunst! Hier moet je gewoon talent voor hebben volgens mij haha, ik doe t je never nooit na, heel knap!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

9

Re: Voetbalschoen voetbal en exploderend veld

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Wat een boel werk zeg! Hij lijkt echt super echt. Waar koop je rice krispies of heb je daar een recept voor?

10 Laatst bewerkt door LaLuub (30-01-2017 23:00)

Re: Voetbalschoen voetbal en exploderend veld

hihi,
Dank je wel LadyVall. Maar wedden dat jij dat ook kunt!?  :y  =D

@Kim:
Kellogg's rice krispies kun je bijvoorbeeld bij de AH kopen. Geloof ook nog bij de Jumbo, maar wel bij steeds minder winkels. Mocht je geen rice krispies kunnen krijgen, dan wil het ook prima met die Kellogg's Smacks (iets grover, tarwe cereals), heb ik ook wel gebruikt. En ik verwacht dat het met chocopops  ook wel lukt (chocolade Rice krispies i.p.v. blank)

Ik gebruikt het recept v Debbie Brown:

50g boter
200g marshmallow
160g rice krispie

Boter op laag vuur smelten in grote pan. Marshmallows toevoegen en constant roeren, totdat ze gesmolten zijn. Nog een minuut roeren en dan van vuur af. De cereals toevoegen en goed roeren totdat ze goed bedekt zijn. Licht laten afkoelen, en dan in de juiste vorm boetseren, stevig aandrukken. Zorg dat werkplek en handen goed ingevet zijn, het is heel plakkerig.

11

Re: Voetbalschoen voetbal en exploderend veld

Wat knap gedaan, zeg! Geweldig!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"