1

Onderwerp: taart invriezen

hallo,

eind maart / begin april moet ik 4 taarten maken.. elk voor een ander kindje.
Nu heb ik nog al een druk leven en dit moet allemaal maar even tussendoor..

Nu vraag ik me af hoelang ik mijn complete fondant taart invriezen? zonder dat je dit proeft.
mijn vulling wordt gewoon banketbakkersroom en jam

groetjes Danielle

2

Re: taart invriezen

Als ik taart in opdracht maak, vries ik ze nooit in. Maar ik snap dat het soms niet anders kan...
Voor eigen gebruik zit een taart soms wel een half jaar in de vriezer, en kan niet echt zeggen dat je dat proeft.
Je bovenste bruidstaartje hoort officieel een jaar in de diepvries goed te blijven, want je eet h'm op je eerste trouwdag, nou die van ons smaakte na een jaar nog prima!

3

Re: taart invriezen

Zelf vries ik eigenlijk (ook) zelden in. Voor onszelf een paar keer en maar 1x voor een klant. Dit na lang aandringen van de klant  ;). Ik heb geen klachten gehad oid gehad en proefde zelf ook geen verschil. Komt misschien ook omdat ik alleen maar met een creme vul, wat toch meer kan hebben, denk ik, dan de roomvullingen. Wel zou ik tegen diegene voor wie de taart is zeggen dat deze ingevroren is.
Wil nog wel even iets kwijt over het woordje 'moet'  :O  :O .... Toen het bij mij 'moeten' werd ging de lol er al snel vanaf. Het is nl een hobby wat leuk hoort te zijn en 'moeten' is niet leuk  ;) . Ben dus daarom gestopt. Denk tijdelijk maar misschien wel permanent. Heeft niet alleen met 'moeten' te maken maar is wel een erg grote reden geweest.

Re: taart invriezen

ik vries regelmatig taarten in, omdat bestellingen vaak voor het weekend zijn. Ik werk zelf op vrijdag tot 9 uur en zaterdag de hele dag. En voor eigen gebruik ook regelmatig. Maar ik vul nooit met banketbakkersroom alleen met botercreme en weet niet of je banketbakkersroom in kunt vriezen.

Re: taart invriezen

Banketbakkersroom kan je niet invriezen.
Je kan er wel zwitserse room van maken. 1 deel opgeklopte slagroom en 1 deel  banketbakkersroom.

Als je zondigt zondig dan lekker

6

Re: taart invriezen

lang delftje schreef:

Banketbakkersroom kan je niet invriezen.
Je kan er wel zwitserse room van maken. 1 deel opgeklopte slagroom en 1 deel  banketbakkersroom.

Banketbakkersroom gemaakt met zo'n zakje poeder is prima in te vriezen! Misschien dat het met huisgemaakte bbr niet lukt. Hangt er dus vanaf op welke manier je je bbr maakt.